• Dr Börje

    Googla inte! Fråga en karl istället

    Hej
    Lägg inte ner en massa tid på att googla efter information eller svar på dina frågor. Fråga mig istället. Jag killgissar åt dig.

    Välkomna med era frågor

  • Svar på tråden Googla inte! Fråga en karl istället
  • Anonym (2)
    Dr Börje skrev 2022-03-28 12:58:33 följande:
    73 kg
    Tack! Då kan jag lugnt ta en fika!
  • Dr Börje
    enola skrev 2022-03-28 15:43:34 följande:

    Jag funderar på att byta yrke. Vad borde jag jobba med?


    Integrationssamordnare
  • Dr Nail
    Dr Börje skrev 2022-03-28 12:57:53 följande:
    Helt beroende på din planeringshorisont (tid) samt hur kunnig du är och hur mycket tid du är beredd på att lägga ner.

    Men det ovanstående oaktat skulle jag säga Bitcoin. 
    Jag har investerat i Bitcoin förut! Det gick sådär.

    Men tack!!
  • Dr Börje
    Dr Nail skrev 2022-03-31 10:22:08 följande:
    Jag har investerat i Bitcoin förut! Det gick sådär.

    Men tack!!
    Varsågod
  • Dr Nail
    Dr Börje skrev 2022-03-28 12:57:53 följande:
    Helt beroende på din planeringshorisont (tid) samt hur kunnig du är och hur mycket tid du är beredd på att lägga ner.

    Men det ovanstående oaktat skulle jag säga Bitcoin. 
    Tack så mycket!!
  • Anonym (Killgissarkungen)

    Men va fan du killgissar ju inte alls? Killgissningar har mer faktaunderlag än att citera Liftarens guide till galaxen.

    Nu kapar jag tråden. Men tyvärr har jag vajsing med citeringsfunktionen ibland.

    Du som undrade när du får lägenhet. Lägenhet är inget man får. Det är nåt man förtjänar. Eller fixar. Så när du fixar en lägenhet så får du en lägenhet. Vi snackar killgissningar här, inte mediala förmågor.

  • Anonym (Anonym)
    Dr Börje skrev 2022-03-24 09:36:34 följande:
    "får en lägenhet"

    Med tanke på formuleringen av din fråga så väljer jag att utgå från att det är en hyresrätt du avser här eller hur?

    Mitt svar är 42
    Du hade nästan rätt :) Sex dagar ifrån om jag räknat rätt, snart får jag nycklarna till min nya lägenhet! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Killgissarkungen) skrev 2022-05-08 11:58:30 följande:

    Men va fan du killgissar ju inte alls? Killgissningar har mer faktaunderlag än att citera Liftarens guide till galaxen.

    Nu kapar jag tråden. Men tyvärr har jag vajsing med citeringsfunktionen ibland.

    Du som undrade när du får lägenhet. Lägenhet är inget man får. Det är nåt man förtjänar. Eller fixar. Så när du fixar en lägenhet så får du en lägenhet. Vi snackar killgissningar här, inte mediala förmågor.


    Riktigt så enkelt är det inte. Jag hade en extrem tur att få lägenheten faktiskt eftersom det annars är flera års väntan i den här staden. Jag har köat i 5-6 år hos de stora bolagen och där är jag ändå 2-3 år ifrån att ens få gå på visning. De andra är hutlöst dyra :( Men nu har jag hittat en bra lägenhet och det är inget man bara "fixar", väldigt mycket låg i hyresvärdens goda vilja kan jag säga för de är populära att hyra av.

    Sen fattar jag ju att ts inte har några förmågor, men det är iaf en kul grej ;)
  • Anonym (Kvinnan som var så underbar för 6 v sedan.)

    Kommer han ringa mig igen och "bjuda på kaffe"? 
    Han är ju singel nu och kan be vilken kvinna som helst. Han behöver inte just mig längre...egentligen. 

  • Anonym (48)

    Hej mannen 
    vilket tror du min man föredrar av följande alternativ?

    Jag går hemma, bakar, pysslar om trädgården lite, kvinnliga kläder och gnällbantar.

    Jag hjälper honom, även om jag är lite bättre på att klura ut saker låter jag honom tro att han är bäst.


    Jag går in som arbetsledare, greppar spikpistolen och bet honom snällt fixa lunchen.

Svar på tråden Googla inte! Fråga en karl istället