• Anonym (Em)

Missfall för 7 v sedan, ägglossning på g.. men vad betyder detta? Hjälp

Hade missfall för 7 veckor sedan. Graviditetesterna blev äntligen negativa för några veckor sedan. 

Redan den 13:e/14:e började jag få ägglossningvärk och ägglossningtesterna blev starkare (nästan positivt men fortvarande negativt). Den 24:e upplevde jag att ägglossningtesterna blev positiva? (Se bild nedan). Men jag upplever att testerna är något starkare efter "ägglossningen" och har världens molvärk fortvarande som kommer och går. Vad betyder detta? Gravid? Ägglossning som krånglar? Hjälp snälla! 

Bilder på ägglossningen jag tror var positiv den 24:e.

• Svar på tråden Missfall för 7 v sedan, ägglossning på g.. men vad betyder detta? Hjälp
  • Anonym (Em)

Någon?

• Anonym (Em)

Hallå? 

• Anonym (Normalt!)
    Anonym (Em) skrev 2022-03-27 20:07:41 följande:
    Missfall för 7 v sedan, ägglossning på g.. men vad betyder detta? Hjälp

Hade missfall för 7 veckor sedan. Graviditetesterna blev äntligen negativa för några veckor sedan. 

Redan den 13:e/14:e började jag få ägglossningvärk och ägglossningtesterna blev starkare (nästan positivt men fortvarande negativt). Den 24:e upplevde jag att ägglossningtesterna blev positiva? (Se bild nedan). Men jag upplever att testerna är något starkare efter "ägglossningen" och har världens molvärk fortvarande som kommer och går. Vad betyder detta? Gravid? Ägglossning som krånglar? Hjälp snälla! 

Bilder på ägglossningen jag tror var positiv den 24:e.

Ett ÄL-test kan visa positivt några dygn efter ÄL, så det är ju inget konstigt om de ff visar positivt, speciellt inte som det test du tog den 24e verkar ha varit på gränsen. ÄL-värk kan komma före, under tiden som, och efter ÄL, så det är inget konstigt heller. Jag håller tummarna för att du får plussa på gravtest om ett par veckor! 
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Normalt!) skrev 2022-03-27 21:23:30 följande:
    Ett ÄL-test kan visa positivt några dygn efter ÄL, så det är ju inget konstigt om de ff visar positivt, speciellt inte som det test du tog den 24e verkar ha varit på gränsen. ÄL-värk kan komma före, under tiden som, och efter ÄL, så det är inget konstigt heller. Jag håller tummarna för att du får plussa på gravtest om ett par veckor! 
    Nej, äl-test slutar vara positiva 12 timmar före äl sker. Eller möjligen sker. Ett positivt äl-test är ju inget bevis på att ett ägg kommer släppa.

Ts: du kan egentligen bara veta om du hade äl den 24.e om du får mens när du ska. Såvida du inte blir gravid.
  • Anonym (Normalt!)
    Anonym (Kanske) skrev 2022-03-27 21:30:58 följande:
    Nej, äl-test slutar vara positiva 12 timmar före äl sker. Eller möjligen sker. Ett positivt äl-test är ju inget bevis på att ett ägg kommer släppa.

Ts: du kan egentligen bara veta om du hade äl den 24.e om du får mens när du ska. Såvida du inte blir gravid.
    Sorry, men det där har du missuppfattat. ÄL-test reagerar på höjningen av LH; den ligger kvar ett tag efter ÄL, alltså kan ÄL-test visa positivt även efter ÄL. Att ÄL-test visar positivt 12 timmar före ÄL är också helt galet (eller, det är galet att det är just 12 timmar före som det visar positivt); LH-höjningen sker 24-48 timmar innan ägget släpper, och kan därmed visa positivt två dygn före ÄL. Det enda du fått rätt på är att ett positivt ÄL-test inte automatiskt innebär att ägget faktiskt släpper.
  • Anonym (Em)

Tack för era inlägg, man blir lite klokare.  Tycker ni att testet ser positivt ut? Har stirrat mig blint så många gånger att jag blir snart färgblind. 

• Anonym (Normalt!)
    Anonym (Em) skrev 2022-03-27 22:08:18 följande:

Tack för era inlägg, man blir lite klokare.  Tycker ni att testet ser positivt ut? Har stirrat mig blint så många gånger att jag blir snart färgblind. 

Det beror lite på vilken typ av test det är, samt vilket som är testlinjen och vilken som är kontrollinjen. Om testlinjen är den som är aningen svagare, och om testet är av typen som reagerar mängd LH, så skulle jag tolka det som att det är antingen i förstadiet eller efterstadiet av positivt.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Normalt!) skrev 2022-03-28 00:01:13 följande:
    Det beror lite på vilken typ av test det är, samt vilket som är testlinjen och vilken som är kontrollinjen. Om testlinjen är den som är aningen svagare, och om testet är av typen som reagerar mängd LH, så skulle jag tolka det som att det är antingen i förstadiet eller efterstadiet av positivt.
    Höger är kontrollstrecket. Testerna innan och efter var tydligare negativt. Bara en som visade så starkt.
Svar på tråden Missfall för 7 v sedan, ägglossning på g.. men vad betyder detta? Hjälp