Besök på vårdcentralen som gör att jag mår sämre
Hej,
Jag har under längre tid kände mig sjukligt trött. Egentligen har jag aldrig hämtat mig helt efter Korona som jag har haft för cirka ett år sedan. Jag bokat tid på vårdcentralen och lämnade blodprover som visade förhöjd socker, men i övrigt såg det mesta bra ut. Sedan skulle jag träffa läkare.
Idag har jag varit på läkarbesök och beskrev min situation att jag har väldigt svårt att gå upp på morgonen och känner mig aldrig utvilat samt orkar med max en promenad på en timme på dagen. Som jag ändå gör i syfte att bli bättre. Sedan orkar jag ingenting. Sitter av tiden på jobbet som är kvar när min ork och koncentration är slut.
Läkaren säger då att jag visst orkar göra allt och träna och borde göra det. Det är bara att jag har negativa tankar om min egen förmåga. Det enda de kan hjälpa mig med är att prata med psykologen och ändra min inställning. Hon sade inte ett ord om min blodprov alls.
Jag kände mig förödmjukat och grät. Det är så att jag vill inget annat än att orka mer och jobba samt leka med mitt barn. Men jag har väldigt lite ork just nu. Blev väldigt ledsen av det hela och grät.
Har någon annan varit med om samma situation?