Planer på att skriva bok, lite frågor om detta ?
Godafton.
Jag har lite funderingar gällande detta, finns det någon författare här inne alt någon kunnig om ämnet?
Jag har skrivit i många år, alltid brunnit för detta och haft som dröm att både skriva en bok samt jobba på en tidning eller något som har med skrivandet att göra.
Studerar just nu svenska 2 och ska söka till en skrivarlinje denna månad för att utvecklas ännu mer.
Till min fråga;
Människor säger till mig gång på gång att jag borde dra ihop mina texter till en bok, men jag känner mig helt tom här, jag vet knappt ens vad jag skriver för texter så det skulle vara otroligt snällt om någon kan aätta ord på om det är dikter/lyrik eller vad det än heter?
Jag vill skriva en lite blandad bok, feelgood och när de svänger neråt igen. Alla delar liksom.
Sen undrar jag om mab kan skicka in några av texterna bara till ett förlag om dom ens är intresserad av ett samarbete eller måste hela boken skrivas innan?
Jag har fruktansvärt dålig koll så va snäll på mig nu ?
Jag undrar även om ni har koll på vilka bokförlag som har bra rykte och isf tipsa om några såna :)
Skriver luddigt nu, trött. Men hoppas ni hänger med på mina frågor iaf :)
Länkar till bloggen om ni orkar/vill hjälpa mig med lite tips på hur jag kan gå till väga :)
Ha det så fint.
simmaochsjunk.wordpress.com/