• Mayong

Planer på att skriva bok, lite frågor om detta ?

Godafton. 

Jag har lite funderingar gällande detta, finns det någon författare här inne alt någon kunnig om ämnet? 

Jag har skrivit i många år, alltid brunnit för detta och haft som dröm att både skriva en bok samt jobba på en tidning eller något som har med skrivandet att göra. 
    Studerar just nu svenska 2 och ska söka till en skrivarlinje denna månad för att utvecklas ännu mer. 
    Till min fråga; 
    Människor säger till mig gång på gång att jag borde dra ihop mina texter till en bok, men jag känner mig helt tom här, jag vet knappt ens vad jag skriver för texter så det skulle vara otroligt snällt om någon kan aätta ord på om det är dikter/lyrik eller vad det än heter? 

Jag vill skriva en lite blandad bok, feelgood och när de svänger neråt igen. Alla delar liksom. 

Sen undrar jag om mab kan skicka in några av texterna bara till ett förlag om dom ens är intresserad av ett samarbete eller måste hela boken skrivas innan? 

Jag har fruktansvärt dålig koll så va snäll på mig nu ? 

Jag undrar även om ni har koll på vilka bokförlag som har bra rykte och isf tipsa om några såna :) 
    Skriver luddigt nu, trött. Men hoppas ni hänger med på mina frågor iaf :) 

Länkar till bloggen om ni orkar/vill hjälpa mig med lite tips på hur jag kan gå till väga :) 

Ha det så fint. 

simmaochsjunk.wordpress.com/

• Svar på tråden Planer på att skriva bok, lite frågor om detta ?
  • QueenAnne

Har noll koll på förlag.. 
    Men läste det översta inlägget, Hejja dig. =D
    Perfekt läsning till frukosten/morgonkaffet och jobbrasten. 

Kan dock se om jag hittar någon som kan hjälpa dig, dock icke nu.. Folk sover tydligen. ^^

• Mayong
    QueenAnne skrev 2022-03-28 23:58:47 följande:

Har noll koll på förlag.. 
    Men läste det översta inlägget, Hejja dig. =D
    Perfekt läsning till frukosten/morgonkaffet och jobbrasten. 

Kan dock se om jag hittar någon som kan hjälpa dig, dock icke nu.. Folk sover tydligen. ^^

Hahaha ja det borde jag också göra, såg efter jag publicerat detta inlägg att jag stavat hej vilt, tänkte direkt att jag enbart skulle få oseriösa svar som typ: Lär dig stava först :) hahaha. 
    Tack för svar, vore såå snällt att få lite hjälp när man kört fast i tänket.
  • QueenAnne

Jag som är en riktig jobbig djävul, (har fått det berättat för mig iaf.)då jag är stenhård på grammatik, tänkte först, vad är detta men sedan så skrev du ju att du var trött och skrev luddigt.
    Jag stämplade dig som en tonåring (innan jag kollade din ålder) som brinner för sitt intresse.
    Jag ska kolla upp vad jag kan göra för att hjälpa dig.
    Kan dock icke garantera något.

Fortsätt skriv, sluta för all del inte med det. =D

• Mayong

Hahahah förstår det. :) 
    Stavar aldrig fel annars då jag får allergiska utslag om jag råkar typ, men min telefon har tappat kontakt helt med det jävla "autokorrekt" så måste skriva ALLA bokstäver själv. Fatta tränade fingrae man får av de!!!

Försökte redigera inlägget efter men är Familjeliv gjord på 1990-talet och stannat av i utvecklingen tro? Hahahah... Det går ju fan varken att redigera eller ta bort inlägg eller är det jag som är trög??? (Hänt förut 1 par gånger) ;) 

Min mamma (svenskalärare) hade dräpt mig efter alla felstavningar inatt hahahah. 

TACK fina du för pepp!!!!! (och välförtjänad mobbing) ;) 

• Mayong

Men herregud välförtjänt heter de väl. Alltså jag börjar på riktigt fundera på att kasta både mig och telefonen från balkongen...Wattafakk!!!

• QueenAnne

Hahahaha,
    jag hade gett dig en klapp på huvudet med något lagom hårt. =P

Hahaha, skriv ut ditt inlägg och ge det till henne på antingen på morsdag (hade jag gjort) eller på hennes födelsedag, glöm icke gulramen och guldstjärnan och din signatur längst ner till höger på utskriften. Hon kommer att bli stolt.

Hahaha, känner igen det där.. Samma missbildning har min mobil + 1,5repa med ett 'stenskott' i mitten.
    Alltid trevligt när displayen låser sig och man sitter som en hackspett med ett extra starkt batteri i röven och hetstrycker för att få kontakt.

Svenskan kan vara bökig på många sätt och speciellt när man icke hänger med i sina egna tankar och tryckningar. Tröttheten är också en bov i dramat som älskar att lägga in stavfel och där..
    Värst är nog särskrivningarna.

Balkongen är så överskattat, testat väggen? O=)

Nu var jag så inne i allt detta så jag har nog glömt hälften av vad du skrev. 
    Män övat svänskat myket flitit, d blir betre. =P

Svar på tråden Planer på att skriva bok, lite frågor om detta ?