• LittleSunshine84

    Treåring som pottränas

    Har precis tagit blöjan för min treåring 
    började potträna när han var 2.5 år gammal, gick jättebrq tills han klämde snoppen och pungen i toasitsen. Efter det tog det tvärstopp. L allt på is och började för en tid tillbaka med potträningen igen. Fungerar bra så länge han är naken. Men så fort byxor eller ett par kalsonger åker på  så börjar olyckorna. Det är som att så fort han känner Ngt som kan liknas en blöja så tror han att det är Det! Ngn som har tips? 

  • Svar på tråden Treåring som pottränas
  • Pimpinellan

    Med båda våra har vi gått väldigt ofta på pottan just för att undvika olyckor. De hann knappt bli kissnödiga mellan varven. Vi har även använt just en potta för vi upplevde det enklare. 

  • LittleSunshine84
    Pimpinellan skrev 2022-03-29 22:33:44 följande:

    Med båda våra har vi gått väldigt ofta på pottan just för att undvika olyckor. De hann knappt bli kissnödiga mellan varven. Vi har även använt just en potta för vi upplevde det enklare. 


    Utan blöja och naken är det noll olyckor. Med kalsonger/byxor nästan hela tiden. Att gå ofta gör vi. Men är mkt skvättar..så han förstår grejen med att gå på toa. 
  • MinaBernt

    Ge det bara tid. För vissa barn är det en lång process att bli torr. För min lilla, tog det ett och ett halvt år att klara toabesöken själv. 


    beröm mycket när han klarar det, och tänk på att inte skuldbelägga vid olyckor. 

  • Pimpinellan
    LittleSunshine84 skrev 2022-03-29 22:49:31 följande:
    Utan blöja och naken är det noll olyckor. Med kalsonger/byxor nästan hela tiden. Att gå ofta gör vi. Men är mkt skvättar..så han förstår grejen med att gå på toa. 
    Då tror jag ni får avvakta igen och ta paus innan ni tar upp potträningen igen. Sommartid är ju enklare när man har mindre kläder på sig och är ute mycket.
Svar på tråden Treåring som pottränas