• Nyfikken

    Vem betalar?

    Hej alla familjelivare!

    Har nyligen gått igenom en mindre operation pga av skador orsakade av preventivmedel. Hela kalaset gick på strax på ca 1450 kr med alla undersökningar och läkemedel inräknade. 

    Jag och min sambo delar normal sett på alla gemensamma kostnader lika (han jobbar, jag studerar). Så jag blev lite nyfiken på om ni skulle anse att detta är en gemensam utgift?

    Till saken hör den att jag varit väldigt skeptisk till preventivmedlet i fråga och inte heller mått bra av det under en tid. Så tycker ju nästan att han bör minst ta del av den ekonomiska bördan Flört vad tycker ni låter rättvist? 

  • Svar på tråden Vem betalar?
  • Anonym (Oj)

    Är ni oense om detta?
    Det handlar om dig, men om jag var han skulle jag erbjuda mig att betala hälften. Vet dock inte om jag begärt det om jag varit du. 

  • Nyfikken
    Anonym (Oj) skrev 2022-03-30 20:17:35 följande:

    Är ni oense om detta?
    Det handlar om dig, men om jag var han skulle jag erbjuda mig att betala hälften. Vet dock inte om jag begärt det om jag varit du. 


    Han har bil och vi betalar gemensamt reparationer av den, trots att den nästan bara används av honom. Så kanske skulle reparation av sambon (mig) ingå i den gemensamma kostnaden tänkte jag! haha

    Nej, skämt å sido, har självklart betalat själv och tycker inte alls det är några konstigheter när det är jag som fått behandlingen. Men klart man är lite bitter när man är den som lider och lider för att det inte ska komma oönskade knuttar Flört
  • Anonym (S)
    Nyfikken skrev 2022-03-30 20:33:04 följande:
    Han har bil och vi betalar gemensamt reparationer av den, trots att den nästan bara används av honom. Så kanske skulle reparation av sambon (mig) ingå i den gemensamma kostnaden tänkte jag! haha