Bf nov du som är 40+
Finns det någon mer därute? 7+0 och inte helt sjunkit in och efter flera missfall vågar jag inte helt hoppas än.
Går allt vägen så kommer jag fylla 45 ca 1 efter BF
Har två pojkar innan födda 07 och 14
Finns det någon mer därute? 7+0 och inte helt sjunkit in och efter flera missfall vågar jag inte helt hoppas än.
Går allt vägen så kommer jag fylla 45 ca 1 efter BF
Har två pojkar innan födda 07 och 14
Jag är 45 och plussade förra veckan. Bf borde vara i slutet på november/början på december. Det var oplanerat och oväntat och vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna.. orolig för vad andra ska tycka också pga åldern :/
Folk kommer alltid tycka o tänka särskilt når det gäller graviditet. Då är det lite som öppet för alla att göra o säga saker.
Om du (ni) känner efter och struntar i alla andra, vad känner du?
Sen visst måste man väl tänka lite på hur pigg är jag, kommer jag orka med en liten, men tänk oxå på vad du kan ge barnet som du kanske inte hade kunnat för 10-15 år sedan. Och barnet kommer älska dig för att du är dess mamma och då spelar det ingen roll om du är 25 el över 45. Åldern är inte det som gör en till en bra el inte lika bra mamma.
Självklart har jag oxå de tankarna, men
Jag är 77:a och oplanerat (men välkommet) gravid, bf är dock i september.
jag har fyra barn sedan tidigare, två av dem i förskoleålder så det blir inte så dramatiskt med en bebis til.
jag har inte alls tänkt i termer av att min ålder är en issue.
grattis till graviditeten och nu håller vi tummarna!
Dock ska jag tillägga att sambons familj såg ut som man skulle vänta sig om vi hade sagt att vi delat spruta med en hiv-positiv knarkare på centralen, när vi berättade att vi väntade ett barn till.
sårande och obegripligt, eftersom vi ej har sociala problem, jag är högutbildad/högavlönad och då jag vet att de gillar mig. De har varit barnvakt max fem ggr de senaste fyra åren.
med det sagt, folk är konstiga ibland och oförskämda. på ett sätt man själv aldrig skulle vara. Inte alltid illa menat, de kan bara inte fatta varför nån nånsin skulle resonera annorlunda än dem och den tvåbarnsnorm de själva fann bäst.
Vi har fyra barn och den yngsta går i sjuan. Vi är osäkra på om vi ska behålla eller inte. Det blir en riktigt stor omställning i livet. Vi har varit ihop i 3 år och barnen är inte gemensamma, ja allt ställs på sin spets..
Jag är 77:a och oplanerat (men välkommet) gravid, bf är dock i september.
jag har fyra barn sedan tidigare, två av dem i förskoleålder så det blir inte så dramatiskt med en bebis til.
jag har inte alls tänkt i termer av att min ålder är en issue.
grattis till graviditeten och nu håller vi tummarna!
Vi har fyra barn och den yngsta går i sjuan. Vi är osäkra på om vi ska behålla eller inte. Det blir en riktigt stor omställning i livet. Vi har varit ihop i 3 år och barnen är inte gemensamma, ja allt ställs på sin spets..