• Emmo77

    Lergigan mite vs melatonin

    Ni som till era 14-15 åringar med sömnproblem  och då menar jag som under en längre tid har svårt atr somna och fått utskrivet lergigan mite 5mg, har det funkat för att få dem att sova/somna bättre? Hur många tabletter har de tagit? Har de testat melatonin, vilket funkade bäst för dem?

    Vår 15 åring somnar oftast mellan 3-4:30 och krävs ju inte mycket för att förstå att det inte funkar i längden, någon enstaka natt kanske men...

  • Svar på tråden Lergigan mite vs melatonin
  • EnAnonumius
    Emmo77 skrev 2022-03-30 23:22:23 följande:
    Lergigan mite vs melatonin

    Ni som till era 14-15 åringar med sömnproblem  och då menar jag som under en längre tid har svårt atr somna och fått utskrivet lergigan mite 5mg, har det funkat för att få dem att sova/somna bättre? Hur många tabletter har de tagit? Har de testat melatonin, vilket funkade bäst för dem?

    Vår 15 åring somnar oftast mellan 3-4:30 och krävs ju inte mycket för att förstå att det inte funkar i längden, någon enstaka natt kanske men...


    Har du provat att läsa etiketten som står på tablettburken som apoteket klistrar fast? Den lilla klisterremsan så står det aktuell dos som läkaren rekomenderar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Emmo77

    Självklart har jag läst på remsan och ändrat dos i samrådan med läkare. Vill mest veta om det funkat för andra och hur hög dos de behövt ta eller om de tycker att melatonin funkade bättre. 

Svar på tråden Lergigan mite vs melatonin