• Rosen3

Missed av i vecka 12, någon mer som varit med om liknande?

Hej!

Vi fick reda på igår att vi fått missed ab på UL :( Åkte in till gynakuten då jag börjat blöda lite grann. Första graviditeten och vi va så förväntansfulla. Känns som ett misslyckande nu fast man vet att det är vanligt.  Jag var i vecka 12 och barnet hade slutat växa i vecka 6. Börjat blöda en del, men inte jättemycket klumpar än. Är rädd att man kommer blöda jättemycket eller att jag inte kommer blöda ut allt. Vill ju bara att det ska vara över nu så man kan testa sedan igen. 

Någon annan som varit med om liknande och hur mycket blödde ni? Vecka 6 är ju ganska så tidigt så man kanske inte blöder lika mycket då?

Hoppas man kan hitta någon som varit med om liknade och där man kan hitta lite stöd i denna situation :)

• Svar på tråden Missed av i vecka 12, någon mer som varit med om liknande?
  • Jag är bara jag

Beklagar verkligen! Det har hänt mig 2 ggr (av totalt 4 m.f). V.11 där fostret dött v.7 och hunnit tillbakabildas och v.14 där jag inte vet när det dog. Jag hoppas verkligen det blir lindrigare för dig än det var för mig när allt ska ut. V.11 fick jag Cytotec, blödde 2,5 vecka. V.14 kom ut delvis hemma och delvis med våld på akutgyn, blödde 7 veckor.

• Anonym4848
    Rosen3 skrev 2022-04-02 12:42:44 följande:

Åh beklagar, hoppas du kom över det bra! 

Jobbigt att blöda så mycket, jag blöder som vanligt än sålänge fast med lite klumpar ibland. Jag började blöda själv och behövde inte medicin, det var därför jag sökte gynakuten. Får se om jag behöver cytotec sedan.

Härligt att höra att det kan bli bra sedan och att det blev en liten bebis tillslut :)

Tack detsamma! Det var såklart jättejobbigt, speciellt när det tog 3 månader att få ut allt.. :/ det hjälpte ju såklart att plussa så snabbt igen, men det var otroligt mycket oro, hela graviditeten egentligen..

Hoppas det blir lindrigt för dig och att allt kommer ut! <3
  • Rosen3
    Anonym4848 skrev 2022-04-04 09:35:35 följande:
    Tack detsamma! Det var såklart jättejobbigt, speciellt när det tog 3 månader att få ut allt.. :/ det hjälpte ju såklart att plussa så snabbt igen, men det var otroligt mycket oro, hela graviditeten egentligen..

Hoppas det blir lindrigt för dig och att allt kommer ut! <3
    Förstår det, måste vara jobbigt att blöda så länge. Och förstår att man måste vara jätteorolig nästa graviditet om
    man blir gravid igen. Får försöka be om ett tidigt ultraljud v 8. Dock kommer man ju vara lika orolig dagen efter :(

Tack för peppen! 
  • Anonym4848
    Rosen3 skrev 2022-04-04 09:51:34 följande:
    Förstår det, måste vara jobbigt att blöda så länge. Och förstår att man måste vara jätteorolig nästa graviditet om
    man blir gravid igen. Får försöka be om ett tidigt ultraljud v 8. Dock kommer man ju vara lika orolig dagen efter :(

Tack för peppen! 
    Ja gör det! Jag behövde inte ens be om det, de erbjöd mig det och var där i v. 8+1. Det hjälpte såklart, men tillfälligt som du säger.
  • Rosen3
    Anonym4848 skrev 2022-04-05 16:01:23 följande:
    Ja gör det! Jag behövde inte ens be om det, de erbjöd mig det och var där i v. 8+1. Det hjälpte såklart, men tillfälligt som du säger.
    Ja okej, så bra att dem erbjöd men fick du betala det själv då?
  • hurtänktedunu

Det hände mig också i augusti. Var 10+4 och började blöda lite granna. Åkte in och den hade dött v8+0. Hade då ändå sett ett hjärta slå 7+4 så det kändes lite surt. Fick cytotec och blödde ca 2 veckor. Men fick fortfarande positivt på gravtest ända fram till nästa mens. Fick mens exakt 4 veckor efter missfallet och blev gravid direkt efter det. Tror mensen drog med sig det sist. Nu sitter jag här gravid i v30 med en livlig dam i magen. Men som flera säger så är det väldigt oroligt denna graviditet. Har två barn sedan innan där det inte alls var oroligt. Så detta är nytt. 
    Har blivit en hel del ultraljud. Betalade för att göra i v7+3, 9+1 och sen NIPT-test 12+4. Först efter rul kände man sig något lugnare.
    Men bebis är lite liten också nu så vi går på ultraljud var tredje till var fjärde vecka ca vilket känns super bra.

• Anonym4848
    Rosen3 skrev 2022-04-05 18:41:41 följande:
    Ja okej, så bra att dem erbjöd men fick du betala det själv då?
    Det minns jag inte..Hade nog frikort då också efter alla turer till sjukhuset..
  • Anonym (Sarah)

Beklagar!
    Jag fick missed abortion 2016.   Hade dessförinnan ett vanligt missfall. 
    Graviditeten var som vanligt, och jag märkte inget konstigt.
    Hade bokat ultraljud i vecka 10,  och då visade det sig att fostret slutat utvecklas redan i vecka 5-6.
    Fick tid för tabletter veckan därpå,  men blödningen startade spontant redan dagen efter beskedet.
    Jag blödde ungefär lika mycket/lite som när jag hade ett vanligt missfall året innan.  Det missfallet var i vecka 6-7. 
    Nu har vi fått tre barn efter det, och inga fler missfall. 

• Rosen3
    Anonym (Sarah) skrev 2022-04-06 21:25:20 följande:

Beklagar!
    Jag fick missed abortion 2016.   Hade dessförinnan ett vanligt missfall. 
    Graviditeten var som vanligt, och jag märkte inget konstigt.
    Hade bokat ultraljud i vecka 10,  och då visade det sig att fostret slutat utvecklas redan i vecka 5-6.
    Fick tid för tabletter veckan därpå,  men blödningen startade spontant redan dagen efter beskedet.
    Jag blödde ungefär lika mycket/lite som när jag hade ett vanligt missfall året innan.  Det missfallet var i vecka 6-7. 
    Nu har vi fått tre barn efter det, och inga fler missfall. 

Tack för omtanken och att du delade med dig av din historia :) Har du känt att du kommit över missfallen efter det?
    Skönt att du fått tre barn efter det, grattis! :)
  • Anonym (2)

1: ma i vecka 12 (2017)
    2:missfall vecka 6 (2018
    3:barn (2020) 
    4:missfall vecka 6 (2020)
    5:barn (2021) 
    6: ma vecka 10 (2022) 
    7: gravid 2 veckor efter ma (vet ej utgång än) (2022) 

Första ma va hemskt. Vid andra hade jag ju två barn då va det inte lika hjärtekrossande. Mådde väldigt dåligt över att mitt första barn blev ma.. Men när mitt första levande barn kom så förstod jag varför. Samma med mitt andra levande barn missfallet kändes bra efter för då viste jag ju att de barnet aldrig va menat utan de som nu låg bredvid mig. 

• Anonym (Sarah)

Ja, jag har absolut kommit över missfallen nu. 
    Det jobbiga var tiden innan jag blev gravid igen...    
    Efter det första missfallet tog det nästan ett år innan jag blev gravid igen, det var jobbigt.   Och när jag väl blev gravid igen, blev det missed abortion.   
    Det var augusti 2016, sen blev jag gravid igen i oktober.  Den graviditeten gick bra, och sen två graviditeter till de två åren därpå, som också gick bra.
    Hoppas du blir gravid snart igen! 

Svar på tråden Missed av i vecka 12, någon mer som varit med om liknande?