dilemma om jag ska gå en ny utbildning för att gå in i arbetsmarknaden
Hej !
Är 22 år gammal och har avslutat min högskoleutbildning utomlands. Den har blivit validerat av UHR och motsvarar svensk kandidatstuder. Problemet är den att jag lämnade Sverige som barn och har inte utvecklats i min svenska och känner inte till ekonomiska begreppen från min utbildning på svenska , känner att mitt självförtroende är sjukt låg och att min utbildning är ganska värdelös pga detta speciellt när jag söker jobb, känns som att det är otroligt stor konkurrens om jobb och att jag aldrig kommer få plats. Jag har ingen arbetserfarenhet vilket gör det svårt att gå in i arbetsmarknaden. Jag vill därför gå en yrkesutbildning. Jag har tänkt att undersköterska är ett bra val eftersom den är efterfrågad och har bra lön, men den finns inte på halvfart och jag behöver en inkomst vid sidan av studierna, är det värkligen en svår utbildning med mycket press ? Jag vill inte stressa mig eftersom sist jag studerade fick jag en psykos. Jag vill samtidigt helst inte gå en ny utbildning eftersom jag inte vill ta min nuvarande för givet med tanke på hur hårt jag studerade för att få den. Hur ska jag ta tillväga ? Vad är mina alternativ ?