Borde jag göra slut eller fortsätta kämpa?
Hej,
Är hos mina föräldrar nu för att min sambo är ute och festar. Ska nog sova över här och när jag kommer hem funderar jag på att göra slut.
Känner bara att jag inte orkar mer. Det har varit lite dåligt mellan oss enda sen vi flyttade ihop för ett halvår sen. Vi har bråkat mycket och jag känner att han bara har blivit mer och mer kall gentemot mig.
Känns helt enkelt inte som att han älskar mig mer. Han visar inte mig tillräckligt med uppskattning. Han klagar ofta på mig att jag gör fel osv osv. Jag kan inte jämt vara perfekt. Det är mest jag som ger initiativ att vi ska umgås ihop, se på bio, äta på restaurang och göra saker ihop osv. Han visar rätt tydligt att han hellre vill sitta o spela med sina kompisar.
Har under senaste tiden spelat kall och inte alls varit lika tillgänglig osv och då har han ju kommit fram och undrat varför. Det som stör mig mest är att han bara vill ta på min kropp och typ blir kåt när jag är sur, men jag vill ha mer! Jag vill att han ska visa kärlek, vilja gosa och krama om mig hårt. Att han verkligen ska vara rädd för att förlora mig. Jag orkar liksom inte spela mer. Jag vill bara ha ett lyckligt och bra förhållande.
Ni kanske tycker detta låter som ett självklart val, att jag bara ska göra slut. Men jag är fortfarande kär i honom och älskar honom! Vill ju att han ska anstränga sig lite mer och verkligen visa att han älskar mig, för det säger han ju att han gör. Nämnde hur jag kände efter nyår och det har väl gått lite upp och ner. Men det är inte tillräckligt. Vet somsagt inte om jag orkar mer.