• Anonym (Kaffedraken)

Din spontana känsla inför sex och åldersskillnader?

Vad är din spontana känsla och dina tankar när du hör talas om män som har (eller vil ha) sex med unga tjejer, jämfört med kvinnor som har (eller vill ha) sex med unga killar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din spontana känsla inför sex och åldersskillnader?
  • Anonym (anonyyym)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 11:24:05 följande:
    Nej, behövs inte.
    Man lär sig mycket av att leva.
    Du har inte 'lärt' dig hur man ökar chanserna att hitta en partner iallafall... trots dina över 50 år i livet.

Men det är ok. Alla är olika. 
    Du får förlika dig med din situation helt enkelt. OCH GÅ TILL EN PSYKOLOG.
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 11:40:42 följande:
    Som jag skrev, intressant med alla bortförklaringar och hur mycket kvinnor hycklar.
    "Usch, varför kan han inte låta bli alla unga tjejer?"
    "Typiskt män, tänker bara en sak"
    "Varför kan han inte träffa jämnåriga kvinnor?"
    Jag anmäler nu alla dina inlägg eftersom du börjat bli rejält läskig i ditt kvinnoförakt.
  • Anonym (TT)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 12:06:07 följande:
    Om du menar när jag påstår att kvinnor tycker att män som vill ligga med unga tjejer är patetiska, och att det är äckligt om en man vill träffa en ung tjej för bara sex, och att han tänder på hennes unga, vältränade kropp, JA, då tror jag att dom flesta kvinnor håller med mig.
    Det är en rätt äcklig beskrivning ja.

Har träffat yngre killar själv, men inte haft dom för sex men känt attraktion. Men det har inte handlat om att dom är unga eller något om deras kroppar?

Nej dom är intressanta för att dom är uppvuxna med metoo, dom har moderna värderingar och det går att ha ett utbyte med dom. Män i 50 års åldern är omoderna rent generellt. Dom förstår inte betydelsen av ordet samtycke?. 

Så att motiven är väldigt olika till varför man träffar någon i en annan ålder. 
  • Anonym (Vänner eller bara släkt?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 11:32:36 följande:

Minns i höstas när jag var på ett kalas.
    Jag hörde några kvinnor i min ålder, och äldre, som pratade om män och åldersskillnader.
    Två av kvinnorna är ihop med mycket yngre män.
    Jag orkade inte höra på dom, så jag gick ut och sparkade boll med ungarna och två andra män istället.

Men det var ju dina systrar återigen.
    Det verkar vara dom enda du umgås med utanför jobbet.
    Har du kvinnliga vänner du umgås med förutom på jobbet alls?
    Träffar du och umgås du med manliga vänner utanför jobbet?
    Om du har vänner du umgås med, vad gör ni då tillsammans?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (TT) skrev 2022-04-08 12:15:26 följande:
    Det är en rätt äcklig beskrivning ja.

Har träffat yngre killar själv, men inte haft dom för sex men känt attraktion. Men det har inte handlat om att dom är unga eller något om deras kroppar?

Nej dom är intressanta för att dom är uppvuxna med metoo, dom har moderna värderingar och det går att ha ett utbyte med dom. Män i 50 års åldern är omoderna rent generellt. Dom förstår inte betydelsen av ordet samtycke?. 

Så att motiven är väldigt olika till varför man träffar någon i en annan ålder. 
    Är det äckligt när kvinnor träffar unga killar av samma anledningar?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vänner eller bara släkt?) skrev 2022-04-08 12:20:45 följande:
    Men det var ju dina systrar återigen.
    Nej, en av dom var min syster. Inte den andra.
    Var fick du det ifrån, att det var mina systrar?
  • Anonym (TT)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 12:25:30 följande:
    Är det äckligt när kvinnor träffar unga killar av samma anledningar?
    Ja det är äckligt. speciellt när killar faktiskt är mentalt yngre än kvinnor dessutom?. 
  • Anonym (Vänner eller bara släkt?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 12:27:16 följande:
    Nej, en av dom var min syster. Inte den andra.
    Var fick du det ifrån, att det var mina systrar?
    Ok en av dom då, men du har ju två har du skrivit, nu var en av dom din syster.
    Vart jag fick det ifrån?
    För att du alltid skriver om din syster som är i hop med en yngre man men inte tyckte att du skulle stöta på din yngre kollega.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (TT) skrev 2022-04-08 12:27:25 följande:
    Ja det är äckligt. speciellt när killar faktiskt är mentalt yngre än kvinnor dessutom?. 
    Jag tycker inte att det är äckligt. Om dom vill träffas och ligga, så är det upp till dom. Kul för dom.
    Finns många trådar här där kvinnor berättar om just att dom ligger med unga killar. I många fall är det bara för sex, och dom är helt galna i de unga killarnas kroppar.
  • Anonym (anonyyym)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 12:30:23 följande:
    Men jag har lärt mig att kvinnor hycklar mer, och dömer män och lägger sig i mer.
    Tråden handlar om sex och åldersskillnader.
    Finns väl inget som kvinnor hycklar mer om, än just det?
    Håller inte med om att det är hyckleri där. De flesta par har liknande ålder.

Riktigt kända och rika man KAN ha många år yngre kvinnor. Men det är sällsynt. De flesta par är i närliggande ålder. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (anonyyym) skrev 2022-04-08 12:35:06 följande:
    Håller inte med om att det är hyckleri där. De flesta par har liknande ålder.

Riktigt kända och rika man KAN ha många år yngre kvinnor. Men det är sällsynt. De flesta par är i närliggande ålder. 
    Jag ser ofta hyckleriet, både irl och på såna här forum.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (anonyyym) skrev 2022-04-08 12:12:46 följande:
    Du har inte 'lärt' dig hur man ökar chanserna att hitta en partner iallafall... trots dina över 50 år i livet.

Men det är ok. Alla är olika. 
    Du får förlika dig med din situation helt enkelt. OCH GÅ TILL EN PSYKOLOG.
    En sak som jag blev nyfiken på.
    Du skriver att jag inte har lärt mig hur man hittar en partner, trots mina 50 år.
    Och sen att det är ok. Då alla är olika.

Tråden handlar om sex och åldersskillnader, men du kom in på nåt annat.
    Vad fick dig att göra det?
    Och sen, tycker du verkligen att det är ok att en man på 50 inte lyckats hitta en partner?
    Jag får en känsla av att du inte tycker det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 12:42:47 följande:
    Du skriver att jag inte har lärt mig hur man hittar en partner, trots mina 50 år.

Och sen, tycker du verkligen att det är ok att en man på 50 inte lyckats hitta en partner?
    Jag har en teori om varför.
    Du ville göra det personligt.
    Jämföra med andra, och hur det är för dom flesta.
    Så att jag ska få en känsla av att jag är sämre.
  • Anonym (anonyyym)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 12:42:47 följande:

Ja jag kom in på något annat, eftersom det är du som startat tråden, som rör samma samtalsämne som du resonerar kring i alla dina trådar.

Det är ok att vissa inte hittar partner, för det är så för endel. Alla är inte gjorda för att få ett förhållande.
    Men de flesta kan öka sina chanser att hitta någon om de pratar med en psykolog, och försöker jobba med sina tankar och sitt sätt att bete sig, vilket jag antar du inte gjort?

Att du inte hittat en partner gör ingenting för mig. det är väl ok liksom. Det 'provocerar' inte mig, som du verkar tro. Det som däremot provocerar är mängden trådar startade av just denna 50-åring (DU ALLTSÅ), där du fått mängder med råd, tips, och 'förklaringar' på dina frågeställningar, men trots det har du inte skrivit något där du visar att du reflekterat över hur du är och gjort någon som helst förändring gällande tankesätt eller handling för att må bättre och ha chans till ett förhållande.

Så det är 'ok'. Bara lite frustrerande när vi är många på forumet som ger tips för döva öron.

• Anonym (Min spontana känsla...)

Min spontana känsla är att det här egentligen är ett intressant ämne att diskutera, med olika synsätt och olika "läger" som krockar helt, men att TS har ältat ämnet såpass att det numera inte längre är intressant utan ointressant.

• Anonym (Besatt)

Men hur kan du tycka att alla hycklar?
    Jag är kvinna, singel och 48. jag ligger inte med yngre män. Jag drömmer inte om att ligga med yngre män (och då jobbar jag ändå på en plats med många yngre snygga män). Snygg är inte lika med attraktion för mig.
    Jag vet dessutom mitt värde och tycker inte ens det är lönt att fantisera om unga. Istället drömmer jag om en man i min egen ålder.

Hur kan detta vara hyckel OM jag skulle tycka att män som du är onödigt mycket fixerade på "lammkött" och utseende?

Det sorgliga är att ditt ältande gång på gång får mig och känna att det är inte värt att ens försöka hitta en kärlek i denna ålder då få män skulle se mig som attraktiv och risken är att alla är puckon som du eller Pelle. Men det är väl det du vill, skada andra pga DINA dåliga erfarenheter?

• Anonym (Sluta)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-08 12:53:14 följande:
    Jag har en teori om varför.
    Du ville göra det personligt.
    Jämföra med andra, och hur det är för dom flesta.
    Så att jag ska få en känsla av att jag är sämre.
    Det är för att folk ledsnat på att du ställer samma fråga hela tiden i tråd efter tråd. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Besatt) skrev 2022-04-08 13:18:39 följande:

Men hur kan du tycka att alla hycklar?
    Jag är kvinna, singel och 48. jag ligger inte med yngre män. Jag drömmer inte om att ligga med yngre män (och då jobbar jag ändå på en plats med många yngre snygga män). Snygg är inte lika med attraktion för mig.
    Jag vet dessutom mitt värde och tycker inte ens det är lönt att fantisera om unga. Istället drömmer jag om en man i min egen ålder.

Hur kan detta vara hyckel OM jag skulle tycka att män som du är onödigt mycket fixerade på "lammkött" och utseende?

Det sorgliga är att ditt ältande gång på gång får mig och känna att det är inte värt att ens försöka hitta en kärlek i denna ålder då få män skulle se mig som attraktiv och risken är att alla är puckon som du eller Pelle. Men det är väl det du vill, skada andra pga DINA dåliga erfarenheter?

Kloka ord
  • Anonym (Rack)
    Anonym (Tvålen) skrev 2022-04-08 07:41:47 följande:

Omgivningen reagerar mer på om en kvinna är  är den äldre, oavsett konstellation, generellt sett. 

nope
  • Anonym (Claes Glensson)

Kändisar som Nicolas Cage, Mick Jagger och Niclas Wahlgren hänger med unga kvinnor så det är bara att köra på.

Man ska inte vara rädd för att ta kontakt med 30 år yngre kvinna.

Svar på tråden Din spontana känsla inför sex och åldersskillnader?