• Upptaget

Tinnitus

Ni som lider av tinnitus. Vad orsakade den? Eller vad tror ni är orsaken till den?

Jag själv har haft TT flera år utan att veta exakt varför den uppstod. Började på ena örat under flera års tid. Idag har jag olika toner på båda öronen. 
    Har ingen konstaterad hörselskada.

Har funderat på om den är stressrelaterad eller om den tillkommit av antidepressiva läkemedel.. har ingen aning och ovissheten gnager. 

• Svar på tråden Tinnitus
  • Guldnovan
    Upptaget skrev 2022-04-04 09:54:50 följande:
    Tinnitus

Ni som lider av tinnitus. Vad orsakade den? Eller vad tror ni är orsaken till den?

Jag själv har haft TT flera år utan att veta exakt varför den uppstod. Började på ena örat under flera års tid. Idag har jag olika toner på båda öronen. 
    Har ingen konstaterad hörselskada.

Har funderat på om den är stressrelaterad eller om den tillkommit av antidepressiva läkemedel.. har ingen aning och ovissheten gnager. 

Jag vet inte när det började. Lyssnar på musik för att kunna sova när det är som värst. 
  • Tecum

Min tinnitus beror på hörselskada orsakad av buller och höga ljud. Det är den vanligaste orsaken och det kan i olyckliga fall räcka med t ex ett skott för nära för att framkalla tinnitus.
    Det tycks inte var så för dig men jag tror inte att läkemedel är orsaken, snarare stress.

Svar på tråden Tinnitus