• LillP

    Ofrivillig barnlöshet och jag vet inte hur jag ska stötta henne

    Som titeln lyder så har vi svårt att få barn, vi har försökt i 1,5 år nu och det har varit tufft och fortsätter vara det.
    Hon har haft barnlängtan långt innan vi träffades, och det var så spännande när vi bestämde oss för att börja försöka. Jag älskar henne mer än någonting annat på denna jord, och jag vill kunna fortsätta vara den stöttepelare hon behöver. Men jag vet inte hur jag ska göra längre. Jag känner mig helt värdelös och otillräcklig när jag inte vet vad jag ska säga/göra när hon är som mest ledsen. 

  • Svar på tråden Ofrivillig barnlöshet och jag vet inte hur jag ska stötta henne
  • Cawr

    Låter spontant som att du redan är en bra bit på vägen till att vara det bästa stödet för henne: du bryr dig uppenbart och du försöker kämpa både med er gemensamma kamp men också med hur du kan finnas där för henne. Låter som att du är en god partner och kommer bli en fantastisk far en dag.

    Svårt att gissa på vilket sätt du bäst kan stötta henne utan att känna henne. Kan vara värt att fråga henne vad du kan göra, men drt kanske är svårt för henne att veta också. Annars tror jag att bara vara med känslomässigt räcker långt. Att uttrycka att du också är ledsen, men kanske också komma med pepp att det kommer flera försök, att ni klarar det här tillsammans osv. Sen kanske ta er tid att göra trevliga saker där ni fokuserar bara på er, typ gå och och ät tillsammans eller se på bio. Ta tid för att slappna av tillsammans. 

    Håller tummarna för er. 

Svar på tråden Ofrivillig barnlöshet och jag vet inte hur jag ska stötta henne