• com

Vänner är borta

hej Jag har blivit av med ett 15tal vänner. De flesta har vänt mig ryggen helt när de fått reda på att jag har vårdats inom psykiatrin. Jag hade psykos och de flesta som fått reda på det vill inte ha med mig att göra. Tom mina kyrkokamrater har slutat prata med mig. Jag förstår ingenting då jag är mitt gamla jag och förstår inte vad som kunde ha orsakat detta.

• Svar på tråden Vänner är borta
  • Elin pelin

Om de lämnat pga att du vårdats för psykiska problem så är de inga vänner att ha!

• Gameofthrones

Det är inga riktiga vänner. De kanske inte vet vad motgångar är.? De kanske tyckte att det jobbigt.

Hur tänker du? - orsakat detta är det ngn som har pratat om dina psykiska besvär? 

• com

det är just det som är grejen, besvären är för länge sedan är borta, men det är även vännerna, även de jag trodde jag kunde räkna med, INGEN är kvar, sedan de fått reda på det

• Gameofthrones

Det är såhär i denna knasiga värld det finns alltid nån som vill ha en hackkyckling "svag" person. Din såkallade kompis vill ha mer vänner. Då då passar man på och gör fula grejer.

Jag tycker att du ska prata med dem personen i fråga? Gör det pinsamt i den stunden så får din "kompis" smaka på sin egen medecin? Eller så är du rak och säger vad sy tycker och tänker.

Kan låta sanden rinna av lite skita i det? 

• com

Jag hade gärna "skitit" i det om inte det gjorde så himla ont. Förresten går det inte att prata med någon av dem för att de har slutat svara

• Grey Man

Fast 15 vänner som lämnat dig oberoende av varandra låter suspekt. Vad hände och betedde du dig illa mot någon? Annars verkar du ha en notoriskt dålig förmåga att välja vänner, kompis. Hade jag haft en nära vän som "bara" mådde dåligt och vårdades på psyket hade jag aldrig vänt hen i sticket.

• com

notoriskt dålig förmåga att välja vänner antar jag. I själva verket kallas detta fenomen för stigmatisering har jag lärt mig i efterhand

• com

Jag vill tacka er alla för ert stöd, det visar sig sig att det finns hopp trots allt här i världen

Svar på tråden Vänner är borta