• Anonym (främling)

Ovanlig otrohetsaffär

Hej????
    Vet inte hur många gånger jag har börjat skriva och raderat allt?..känner mig så förvirrad och vilsen????????
    Efter mer än 20 år som gifta och några barn i tonåren så kom jag på min man att han är otrogen.  Han är otrogen med MÄN????????jag kan inte förstå mig på detta. Känner mig så äcklad och illamående. Missförstå mig inte snälla ni jag har inget emot homosexuella men detta är så konstigt jag kan inte smälta det. Kan man plötsligt bli attraherad av det motsatta könet? Är det någån mer som har råkat ut för detta? Känner mig så ensam i det hela, mår jättedåligt, sover inte, äter inte, kräker varje dag????????????????känner enorm sorg, smärta, svek?.

• Svar på tråden Ovanlig otrohetsaffär
  • Anonym (främling)
    Anonym (Nilla) skrev 2022-04-10 20:54:19 följande:
    Men är det inte typiskt- att de största homofoberna är konservativa män som är homo/bi själva men så långt inne i garderoben att de kan se Narnia.

Hur förklarar han sin kognitiva dissonans nu då eller sitter han och säger att han hatar sig själv?
    Nåt i den stilen att han fattar inte att han kunde göra nåt som han verkligen äcklar sig på?..ren skitsnack som jag tror inte ett dugg på
  • Anonym (_)
    Anonym (Ulla) skrev 2022-04-10 20:28:29 följande:

ÄSch, han behöver inte hjälp för sin sexuella läggning. Du är den som blivit lurad och utsatt. Jag har också varit med om de med mitt x. Inte roligt. Mitt x fortsätter likadant o dejtar tjejer. Nu är han gift med en kvinna. Vid sidan om är han otrogen med män. 

Får mig att förlora tilliten till män faktiskt

Genusfråga egentligen? tänker att kvinnor tyvärr kan svika och agera på samma sätt som män gör; hycklar mot sina män och sina kvinnliga partners. Mer en fråga om personlighet och värderingar än kön.  
  • Anonym (sådär)
    Anonym (främling) skrev 2022-04-10 22:18:47 följande:
    Beklagar att du också behövde gå igenom detta men samtidigt känns det bra att veta att jag är inte ensam om det, hoppas att du missförstår mig inte. 
    Ja man tappar ju verkligen tilliten till män, vet inte om jag någonsin kommer att lita på någon mer efter detta. 
    Fast varför skulle du tappa tilliten till ALLA män för att du blev bedragen av EN man?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (_) skrev 2022-04-14 00:12:57 följande:
    Genusfråga egentligen? tänker att kvinnor tyvärr kan svika och agera på samma sätt som män gör; hycklar mot sina män och sina kvinnliga partners. Mer en fråga om personlighet och värderingar än kön.  
    Ska man tro en undersökning som gjordes för ett tag sen så är kvinnlig otrohet på väg upp och i vissa länder bla sverige så har de gått om männen men nån procent.
  • Anonym (VR)
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-14 13:19:23 följande:
    Ska man tro en undersökning som gjordes för ett tag sen så är kvinnlig otrohet på väg upp och i vissa länder bla sverige så har de gått om männen men nån procent.
    Vilken undersökning?
  • Anonym (Lätt)
    Det är ju så mycket lättare för oss tjejer. Herregud, bara vifta med lillfingret på en dejtingsida så rasar det in tonvis med mejl.

Bara att ta för sig.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lätt) skrev 2022-04-14 13:59:32 följande:
    Det är ju så mycket lättare för oss tjejer. Herregud, bara vifta med lillfingret på en dejtingsida så rasar det in tonvis med mejl.

Bara att ta för sig.
    Håller med, är inte förvånad alls. Kvinnor utsätt för betydligt mer inviter än män alltså är det inte förvånande om otrohet blir allt vanligare hos kvinnor.

• Anonym (sådär)
    Anonym (VR) skrev 2022-04-14 13:44:28 följande:
    Vilken undersökning?
    Gammal global undersökning som gjordes av yougov. Ska se om jag kan hitta länken
  • Anonym (_)
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-14 14:32:59 följande:
    Håller med, är inte förvånad alls. Kvinnor utsätt för betydligt mer inviter än män alltså är det inte förvånande om otrohet blir allt vanligare hos kvinnor.
    Så har det varit i alla tider. Kvinnor har av tradition fler inviter att välja bland än män när det ligger i sakens natur. Våra könsroller. Tillvägagångssätt ligger numera i "genvägar" via dejtingappar och internet. Det blir mer demokratiskt när kvinnor som vanligtvis knappast raggades på får en öppning. Med kraftigt underskott på kvinnor i apparna ges även dem en chans oxå. Dem som hade det tufft på sociala mötesplatser som kurser, arbetsplatser, restauranger, pubar och discon. I en annan tråd läste jag om män som väljer kk enbart på kåthet och inte attraktion. Så kvinnor kan vara otrogna lite hur som helst. Män hamnar oxå lättare i otrohet oavsett sin attraktionspotential IRL när sociala forum med tillgång till internetflirt/camsex och sexträffar endast ett klick bort. Och somliga fastnar tyvärr i sina otrohetsbeteenden. Kvinnor såväl som män. Främsta förklaringen till varför statistiken innan covid blivit mer jämställd. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (_) skrev 2022-04-14 16:44:50 följande:
    Så har det varit i alla tider. Kvinnor har av tradition fler inviter att välja bland än män när det ligger i sakens natur. Våra könsroller. Tillvägagångssätt ligger numera i "genvägar" via dejtingappar och internet. Det blir mer demokratiskt när kvinnor som vanligtvis knappast raggades på får en öppning. Med kraftigt underskott på kvinnor i apparna ges även dem en chans oxå. Dem som hade det tufft på sociala mötesplatser som kurser, arbetsplatser, restauranger, pubar och discon. I en annan tråd läste jag om män som väljer kk enbart på kåthet och inte attraktion. Så kvinnor kan vara otrogna lite hur som helst. Män hamnar oxå lättare i otrohet oavsett sin attraktionspotential IRL när sociala forum med tillgång till internetflirt/camsex och sexträffar endast ett klick bort. Och somliga fastnar tyvärr i sina otrohetsbeteenden. Kvinnor såväl som män. Främsta förklaringen till varför statistiken innan covid blivit mer jämställd. 
    Japp. är som sagt inte förvånad.

Kvinnor har i alla tider fått betydligt mer inviter. Tidigare har de variit mer beroende av män och det har kanske varit ett incitament att låta bli men i dagens samhälle där båda är självförsrörjande så är det inte så konstigt att kvinnor är otrogna oftare 
  • Anonym (_)
    Undersökningen stämmer säkert alldeles perfekt. Min bild oxå.
  • Anonym (Sven)

Hade jag ertappat frugan med en kvinna hade  jag jara frågat om jag får vara med. Uppenbarligen har hon ett behov jag inte kan tillfredsställa det betyder inte att det jag gör inte räknas. Är svaret ja så kör vi på är svaret nej så får man jobba fram en lösning därifrån.

• Anonym (Inte vara pk-dum)
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-14 16:48:57 följande:
    Japp. är som sagt inte förvånad.

Kvinnor har i alla tider fått betydligt mer inviter. Tidigare har de variit mer beroende av män och det har kanske varit ett incitament att låta bli men i dagens samhälle där båda är självförsrörjande så är det inte så konstigt att kvinnor är otrogna oftare 
    Kvinnor är oftare otrogna, men på ett annat sätt. Något fler kvinnor än män är otrogna, men kvinnlig otrohet har ofta en lite annan natur där det handlar om enstaka snedsprång och enstaka sidorelationer. Antalet otrohetspartners är färre.

Något färre män än kvinnor är otrogna, men de otrogna männen har typiskt fler otrohetspartners än de otrogna kvinnorna. 

Så det jämnar ut sig.
  • Anonym (_)
    Anonym (Inte vara pk-dum) skrev 2022-04-15 07:46:55 följande:
    Kvinnor är oftare otrogna, men på ett annat sätt. Något fler kvinnor än män är otrogna, men kvinnlig otrohet har ofta en lite annan natur där det handlar om enstaka snedsprång och enstaka sidorelationer. Antalet otrohetspartners är färre.

Något färre män än kvinnor är otrogna, men de otrogna männen har typiskt fler otrohetspartners än de otrogna kvinnorna. 

Så det jämnar ut sig.
    Har du nån statistik på skillnaden mellan kvinnors respektive männens otrohetsmönster?

En stor skillnad för mig och mina tjejväninnor, dem jag umgås med, är att vi har platoniska förälskelser över tid som vi inte iscensätter fysiskt sexuellt. Otrohet på det känslomässiga planet oxå när attraktionen stark till mannen ifråga. Killarna å sin sida skrider mer till verket i sin otrohet rent sexuell utan alltför stor känslomässig grej. Dina erfarenheter av min hypotes?   
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (_) skrev 2022-04-15 13:23:56 följande:
    Har du nån statistik på skillnaden mellan kvinnors respektive männens otrohetsmönster?

En stor skillnad för mig och mina tjejväninnor, dem jag umgås med, är att vi har platoniska förälskelser över tid som vi inte iscensätter fysiskt sexuellt. Otrohet på det känslomässiga planet oxå när attraktionen stark till mannen ifråga. Killarna å sin sida skrider mer till verket i sin otrohet rent sexuell utan alltför stor känslomässig grej. Dina erfarenheter av min hypotes?   
    Det har nog svängt och är mer fysisk otrohet bland kvknnor också. Fler kvinnor tar för sig av den lättillgängliga marknaden.
Svar på tråden Ovanlig otrohetsaffär