• Mactire90

    Gå i sär?Bonusfamilj ? Vara otrogen?

    Hej vart ska man börja. Vi träffades när vi var 18 år fick barn när vi 19 år.  Vi är i dag 32 år båda 2.  Vi har de kämpigt i relationen.  Jag känner att vi bor i hop för att vi håller i hop för barnen. Vi har sex 1-3 ggr per år.

    Hade vi inte haft barnen, tror jag inte vi hade varit i hop. Jag känner vi har olika intressen och delar inte samma värderingar om vissa saker. Vi gillar olika inom sexliv.  Vi har samma syn på barn uppfostran och de underlättar. Men hon verkar fortfarande kär i mig och vill gifta sig m.m. Men jag känner mig fast i ett hamsterhjul.  Jag känner mig lite fast ,då jag inte har råd att köpa någon lägenhet och  kö till hyresrätt tar tid.. Jag har önskat att relationen ska funka för barnens skull.

    Är de någon som är fast i samma sits?
    I hop för trygghet
    I hop för barnen skull
    I hop för ekonomin skull

    Efter sätt serien bonusfamiljen, har man ingen tro på detta Skrattande

  • Svar på tråden Gå i sär?Bonusfamilj ? Vara otrogen?
  • Gameofthrones

    Öh ok,

    Men sexlivet är ju där ni ska bara släppa loss och vara kompatibla? Det är ju det man märker från början hur man vill ha sitt sexliv? Man utvecklas tillsammans man blir duktigare, smidigare roligare, spontanare i sängen tänker jag?

    Otrogen, ja vill du sjunka då lågt som många andra människor så gör det. Du tar ett sjukt och omoget beslut! Är det den lättaste vägen tycker du? Startar man otrohet, är man funtad. Va en riktig människa / karl gör slut på riktigt. Stick och leta efter nytt boende.

  • Gameofthrones

    Oavsett familj eller inte barn märker hur dina föräldrar är. Barn är mer förståndiga mer än vad man tror. 

  • Anonym (jaha)

    Jaha, och varför är otrohet ett alternativ öht? Det kommer ju inte göra ett skit för din relation till din partner. Du kommer säkert ha det skitkul med någon annan men din relation till din partner kommer ju fortsätta vara lika dåligt PLUS att om det kommer fram så kommer det göra er till bittra fiender med ett infekterad relation till varandra som skilda. Det är ju det absolut mest låga och korkade du kan göra som kommer ta död på precis ALLT ni har upplevt och byggt upp under era år tillsammans. Hur tror du att ni ska kunna samarbeta kring era barn om du avslutar ert förhållande genom att du sviker och förnedrar din partner? 

    Tänk såhär. Du har en polare, din polare har börjat tröttna på dig och tycker inte du är lika kul att umgås med längre. Skulle helst avsluta eran bekantskap men....
    Hur skulle du vilja att din polare gjorde?

    A) Förklara för dig vad han tycker och tänker och se om ni kan lösa det på nåt sätt, ta en paus, eller helt enkelt avsluta er relation på att schysst sätt.

    B) Ge dig en fet smäll och sen pissa dig i fejset när du ligger halvt avtuppad och  deklarera att han nog inte vill umgås med dig längre?

    Om du väljer A, varför i helvete funderar du ens på att vara otrogen?

  • Anonym (ppp)

    Otrohet har väl inget med er sits att göra? Tänk inte på det sättet, det är bara dumt,

    Däremot har du givetvis all rätt i världen att avsluta er relation om du känner att ni vuxit ifrån varann. 

  • Anonym (Ja)

     Är ihop med min man för ja kanske rutinens skull. Lite samliv bidrar inget eller mycket lite ekonomiskt och i hushållet. Klagar sen att jag är ute eller iväg långa dagar för att få mat på bordet. Sliter ut mig och jobbar dubbelt. Han sitter vid datorn mest hela dagen. Vi har absolut inget kvar. Dessutom gillar jag nu en annan man och de vet han om. Han klarat sig helt enkelt inte utan mig. 

Svar på tråden Gå i sär?Bonusfamilj ? Vara otrogen?