• Anonym (Xoxo)

Skav vid sex?

Hur är det med er kvinnor, hur länge kan ni ha penetrerade sex utan att ni får skavsår eller nötskador så att säga?

Hos oss funkar det inte med penetrerande sex för lång tid för så blir det skavsår typ och jag vet inte hur vanligt de är är. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skav vid sex?
  • Anonym (Xoxo)

en röst som säkert är av en man! Det var en seriös frågeställning, dock är alternativen svåra. Får ni inte skav eller nöter det inte när bingar sex, är det vått och härligt hur länge ni ändå håller på? I fiffi alltså! 

• Anonym (Glid)

Skulle det behövas finns glidmedel. En gång vet jag det blev torrt och det var med kondom, lärde mig läxan och till nästa gång la vi till glid på kondomen. 

• Anonym (K)

Omkring 5 minuter räcker, sedan börjar det skava. Kan inte ha sex varje dag, max 2 gånger i veckan.

• Anonym (H)

Aldrig fått skav, oavsett hur länge jag har sex, men blir väldigt våt. Plus att jag är rätt slapp. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Xoxo) skrev 2022-04-06 22:31:19 följande:

en röst som säkert är av en man! Det var en seriös frågeställning, dock är alternativen svåra. Får ni inte skav eller nöter det inte när bingar sex, är det vått och härligt hur länge ni ändå håller på? I fiffi alltså! 

95% av dom som svarar i samtliga trådar i sex & samlevnad är män. Dessutom verkar en stor andel av dessa få män sysselsätta sej med fler än ett konto. 

Jag är också man. Men i den här frågan har jag antagligen större erfarenhet än enskilda kvinnor? Jag påstår i alla fall att det är väldigt olika. Och trots det är det ingen som varit nöjd efter tio minuter eller att dom kommit endast en gång. 

• Anonym (Över 40)

Är du över 40 och får skav, prova vagisan vagitorier, var tredje kväll. 

• Anonym (Inget skav)
    Anonym (Xoxo) skrev 2022-04-06 22:31:19 följande:

Nej, inget skav. Jag är kåt och blöt. Vi har oftast  direkt, jag är ingen fan av förspel utan vill bli knullad
  • Anonym (Kvinna 50.)

Aldrig upplevt skav förutom med kondom och då används glidmedel numera.

• Anonym (Sanna)

Nej, jag har aldrig någonsin fått skavsår av samlag. Har någon gång tyckt att det blivit lite obekvämt, t.ex. om vi haft sex i duschen och duschstrålen sköljer bort en del av mitt naturliga glidmedel ( ), men efter det har vi börjat använda just glidmedel i duschen och vinkla bort den lite så har det inte varit något bekymmer. Men aldrig att jag fått skavsår. Visste inte ens att man kunde få skavsår i vaginan - hur ser dessa ut? Som blåsorna man kan få på fötterna..? 

• Anonym (L)

Jag har ganska känsliga slemhinnor, så jag får skav av att hålla på för länge. Glidmedel funkar ju. Men jag föredrar kvalitet framför kvantitet, alltså inte ligga och gnugga i evigheter. Är nöjd när jag kommit, fortsätter man då blir det snabbt torrt så jag brukar suga av honom istället.

• Anonym (Glid)
    Anonym (Inget skav) skrev 2022-04-07 10:19:46 följande:
    Nej, inget skav. Jag är kåt och blöt. Vi har oftast  direkt, jag är ingen fan av förspel utan vill bli knullad
    Att behöva glid betyder inte att man inte är kåt. 
  • Guldnovan
    Anonym (Sanna) skrev 2022-04-07 10:25:56 följande:

Nej, jag har aldrig någonsin fått skavsår av samlag. Har någon gång tyckt att det blivit lite obekvämt, t.ex. om vi haft sex i duschen och duschstrålen sköljer bort en del av mitt naturliga glidmedel ( ), men efter det har vi börjat använda just glidmedel i duschen och vinkla bort den lite så har det inte varit något bekymmer. Men aldrig att jag fått skavsår. Visste inte ens att man kunde få skavsår i vaginan - hur ser dessa ut? Som blåsorna man kan få på fötterna..? 

Nej. Det blir små bristningar/sprickor och allt syns inte ens. Så långt som att få blåsor som under fötterna kommer man knappast, då har man gjort nåt åt det för länge sedan. 
    Vid klimakteriet är slemhinnan torrare och mer skör pga östrogenbrist och glid kan behövas oavsett om man är upphetsad. 
  • Jonnynilsson

Nu är ju jag man men dristar mig till att svara ändå.

Vi råkar ut för det omvända. Det blir helt enkelt för blött ibland vilket gör friktionen obefintlig. Men det löser man genom att dra ur och torka lite eller runka sista biten :) För vid det laget brukar frugan var mer än nöjd.

• Anonym (Sanna)
    Guldnovan skrev 2022-04-07 11:03:05 följande:
    Nej. Det blir små bristningar/sprickor och allt syns inte ens. Så långt som att få blåsor som under fötterna kommer man knappast, då har man gjort nåt åt det för länge sedan. 
    Vid klimakteriet är slemhinnan torrare och mer skör pga östrogenbrist och glid kan behövas oavsett om man är upphetsad. 
    Jaha! Aj, vad ont! Osugen man skulle bli på samlag om det blev så. Jag har alltid haft extrema (alltså, nästan pinsamma) mängder slidsekret, även när jag ammat (jag hade lite förhoppningar om att det skulle lugna ner sig lite i produktionen medan jag ammade...), men då har jag kanske EN sak att se fram emot när klimakteriet dyker upp om några år  
  • Guldnovan
    Anonym (Sanna) skrev 2022-04-07 11:24:56 följande:
    Jaha! Aj, vad ont! Osugen man skulle bli på samlag om det blev så. Jag har alltid haft extrema (alltså, nästan pinsamma) mängder slidsekret, även när jag ammat (jag hade lite förhoppningar om att det skulle lugna ner sig lite i produktionen medan jag ammade...), men då har jag kanske EN sak att se fram emot när klimakteriet dyker upp om några år  
    Ja kanske det. Det spelar roll för mig oxå hur mycket försats mannen har. Han jag träffat senaste tiden behöver jag aldrig glidmedel. Med den förra varje gång. 
  • Anonym (Inget skav)
    Anonym (Glid) skrev 2022-04-07 10:56:05 följande:
    Att behöva glid betyder inte att man inte är kåt. 
    Nej såklart inte, det finns ju dock glidmedel om man behöver komplettera
  • Anonym (Är som en man så vet ej)

Jag fungerar lite som en man tror jag. Så jag har aldrig fått skav och vet inte hur länge det är blött. Jag är jättekåt, kommer fort, och snart efter det gör det ont och jag vill inte fortsätta utan blir sömnig.

Bästa sättet att ha sex för oss är att jag suger tills han nästan kommer och då har jag gått igång så att det "rinner över" med snigelspår. Sen kort samlag och klart. Inget pillande medans jag suger för då kommer jag innan. 

• Anonym (Konstant)

Hade det konstant i flera år. blödde nästan varje gång vid sex. Det upphörde när barnen föddes. Efter det är jag större och kan njuta av sex på ett sätt jaga ledig kunde innan.

Men jag har hört att många kan få problem vid sköra slemhinnor olika perioder i livet och att det finns läkemedel mot det.

Svar på tråden Skav vid sex?