• Hopsanhejsan

Neg graviditetstest innan bim

hej, jag är på äl+12, har bim om 2/3 dagar. har sedan bara några dagar efter bim haft molvärk, äl+7 började jag att känna mensvärk, illamående, fick även blodtrycksfall och var nära att spy en dag. sen äl+9 har jag haft extrem värk i ländryggen, höfterna emellanåt speciellt när jag ska sova. idag tog jag ett gravtest som var negativt, cb tidigt, helt blankt. vet ej om mens är på g men har nästan tappat hoppet. ni som är eller har varit gravida hur lång tid tog det innan ni plussade?

• Svar på tråden Neg graviditetstest innan bim
  • svansmamman
    Hopsanhejsan skrev 2022-04-06 21:06:59 följande:
    Neg graviditetstest innan bim

hej, jag är på äl+12, har bim om 2/3 dagar. har sedan bara några dagar efter bim haft molvärk, äl+7 började jag att känna mensvärk, illamående, fick även blodtrycksfall och var nära att spy en dag. sen äl+9 har jag haft extrem värk i ländryggen, höfterna emellanåt speciellt när jag ska sova. idag tog jag ett gravtest som var negativt, cb tidigt, helt blankt. vet ej om mens är på g men har nästan tappat hoppet. ni som är eller har varit gravida hur lång tid tog det innan ni plussade?

Jag antar att du menar att du haft molvärk några dagar efter ÄL och inte efter BIM. Hur som haver: eftersom gravidsymptom kommer till följd av att hormonet HCG börjar produceras, dvs samma hormon som gravtester ger utslag på, borde ett gravtest visa positivt om det du upplever beror på en graviditet. Speciellt eftersom du haft det så i några dagar då HCG fördubblas varannan dag. Dock är ju molvärk, illamående osv inget som är exklusiva symptom på just graviditet så det kan ju givetvis lika väl bero på något annat. 

Nu vet jag inte hur lång cykel du har, men min är ca 24 dagar och jag har alltid testat positivt på ÄL+12. Jag vet dock inte om jag någonsin testat innan det jag trott varit BIM, så jag vet inte om jag skulle ha plussat tidigare än så också om jag nu testat tidigare. 

Jag tolkar det som att ett plus är efterlängtat, om så är fallet håller jag tummarna för att det snart kommer! 
Svar på tråden Neg graviditetstest innan bim