LillaSam skrev 2022-04-08 06:03:16 följande:
Du får inte mens varje månad av några p-piller utan det du får är en bortfallsblödning, men det är inte en naturlig cykel du har. Det är vanligt att man får tillbaka sin cykel som vanligt efter p-piller men att ÄL sedan försvinner efter några månader när de konstgjorda hormonerna helt gått ur kroppen. jag skulle verkligen tro att detta beror på att dina hormoner är i obalans efter att du slutat med p-pillerna. Har du fått hormonell akne också?
Rekommenderar dig att googla på Jenny Koos post pill PCO för att läsa på lite mer. Vården älskar att slänga ur sig PCOS diagnoser endast baserat på enstaka ultraljud. Är det det du har fått så kommer kroppen återhämta sig oftast inom ett år. Vi är jättemånga som har varit med om det, så är det så att du också har fått det är du långt ifrån ensam.
Nä inget akne annat än de som jag haft som normalt under vissa dagar och inte alls mycket så.
Ifall det är så normalt att kroppen ställer till det såhär tycker man ju att dom borde vara bättre på att informera om det när man får ppiller?
Hon skickade blodprov just för att se om det är nått sånt som pco pcos det rör sig om.
Förövrigt hade jag också fått svamp, vilken inte är så ovanligt. Och smärtor vid samlag vilket itne är konstigt vid svamp men som fortsatt i perioder