Jätte tacksam för hjälp /sjukvård i Karibien
Sitter på ett flyg mot Karibien och har till min oerhört stora förtvivlan och frustration upptäckt att jag har glömt delar av mina mediciner hemma. Jag har en sällsynt Tumör i bäckenet (som inom kort ska opereras) Tumören är över 10 cm och klämmer på andra organ som orsakar fruktansvärda smärtor. Nu sitter jag på flyet med hela familjen och vet inte hur det ska gå eftersom jag dom senaste två veckorna har varit tvungen att ta Citedon (smärta i bäcken och omr runtomkring) Saroten (för nervsmärta) och Imovane för sömn. För att göra en lång historia kort. Är det någon här inne som är bekanta med Karibien (Aruba) och vet om det är lätt att få sjukvård och utskrivna mediciner där? Eller om dom säljer Citedon, Saroten och Imovane på apoteket.
Det optimala hade kanske vore att hitta en bra läkare som kan ta sig an turister och få utskrivet på recept (har med dokument m. medicin lista och sjukdomstillstånd) men säljes det ändå receptfritt och lagligt på apoteket är det kanske onödigt att lägga pengar på en dyr läkare. Är det någon vänlig själ här inne som känner till Karibien och hur lätt det är att få vård eller vilket utbud apoteken har.?
Detta är kanske helt fel forum för så specifika hälsofrågor och mediciner, men jag tycker Flashback ofta handlar om mediciner i ett annat syfte än när det gäller allvarliga sjukdomar och vad mediciner ska användas till. Det är självklart några som förstör för många som uppriktigt behöver hjälp, stöd och råd för riktiga åkommor.
Förlåt för denna långa tråd, men jag sitter på flyget och gråter av smärta och ?hatar? mig själv för min klantighet samtidig som jag försöker vara en glad semester mamma för mina fyra underbara döttrar.
Fuck Cancer!
kram