• Anonym (PLPD)

Kan inte släpp min oro, kommer min sambo vara otrogen igen?

Min sambo ska iväg med jobbet på först en byggmässa och sedan vidare med kryssningsfartyg till Åland. Detta nu i slutet på månaden. Jag har självklart sagt att han får då jag aldrig skulle kunna tänka mig tanken av att hålla honom fast här hemma. 

Men han har vid 2 tillfällen chattt med två andra brudar om att kunna dem och att han vill göra massa med dem, varpå ena skickade han filmer när han runka och bilder där han har stånd. Han har vid varje gång haft svaret att han inte vet varför han gjort som han gjort och aldrig ska göra om det. Senaste gången var oktober 2021. 

jag kan inte låta bli att känna oro för denna kryssning och resa med jobbet. Vad tror ni? Kommer han vara otrogen på båten? eller kommer han faktiskt hålla sig? 

• Svar på tråden Kan inte släpp min oro, kommer min sambo vara otrogen igen?
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (MT) skrev 2022-04-10 00:52:03 följande:

Men vad är det som gör att han är otrogen då? Otrohet beror mest på att ena parten inte vill ha sex. Om du ställer upp mer på sex för honom så har han inte behövt vara det.

Ha, ha, ha... Vilken förenkling! Tänk om alla samlevnadsproblem vore så enkla att lösa som du föreslår. Vi kommer genast hamna i ett cirkelresonemang här. Om ena parten inte vill ha sex behöver vi fråga oss vad som gått snett i sänghalmen i stugan eller hur? Där behöver vi börja luska i såna fall. Inte skylla på den som drar sig undan sexet. Många är därtill ruskigt otrogna trots att sexlivet sitter som smäck hemma. Hur förklarar vi det? Sexmissbruk?
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Jösses) skrev 2022-04-10 00:57:36 följande:
    Så sitter du här Förvånad och spyr tangentbordsilska från din "it utrustning" efter lördagsgroggarna. Riktigt kul. 
    Skål till dig dryckeskompis i nattmörkret! Skål ... Skillnaden blir att min smoothie är på grönkål, banan, ananas, dadlar och kokos... Vad har du spetsat din drink med för goda ingredienser? Vore riktigt kul att veta! Eller dax att krydda den med en anonym kinky sexchatt/cam sex session soon? I en annan tidszon kanske......
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-10 00:48:51 följande:
    @"Jösses",

Nej de flesta människor har inte samma dubbelmoral som du uppvisar på nätet kontra IRL. Det är väldigt jobbigt med människor som antar och utgår ifrån sin egen referensram när så inte är fallet. Jag kan inte relatera alls till din befängda jämförelse, undrar om någon annan kan det? Vem som är mest blåst eller mest aggressiv av oss två på nätet tål att diskuteras. Jag tänker att det är bäst att hålla sig till topic men du tänker bevisligen i helt andra banor. Sorry för dig eftersom den bekräftelse du söker inte infinner sig vilket visar sig genom att du aldrig når genuin satisfaction genom ditt tvångsmässiga sexchattande.

Dina spekulationer om mig visar hur dåligt grepp du har. Nej, jag tangentbordskrigar inte, men svarar på repliker och uttrycker min åsikt öppet som alla andra gör här. Nej, jag sippar omöjligt på en drink mer än gröna smoothies när jag har en kristen livsstil utan involvering av rus vare sig droger eller sexmissbruk. Nej, jag lever inte med en kvinna när jag inte är homosexuell. Allt det här borde du haja vid det här laget. 

Vi får ett bättre samtalsklimat om du besvarar hur du hanterar ditt sexchattande i förhållande till din partner; förmodar att det är en isolerad kvinna som inget vet om dina sidoaktiviteter.. Inser även att du är mindre nogräknad i din smak. En allätare.

/Vare sig Bitterfitta eller Moralpredikant

Backa dina påståenden. Det kan du inte.

Jag vill ju inte att din "it utrustning" ska sprängas eller nått men här kommer en länk till den mest omfattande studien RFSU gjort. Om någon mot förmodan orkar läsa vårt jidder www.rfsu.se/globalassets/pdf/kadiskollen-2016.pdf

Där ser man att du snackar skit. 

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Jösses) skrev 2022-04-10 00:57:36 följande:
    "... spyr tangentbordsilska från din "it utrustning" efter lördagsgroggarna. Riktigt kul". 
    Lördagsdrinken utöver grönt/frukt mixad på kokosmjölk... Mm... Vad innehåller din helgdrink? Någon starkare vara kanske? 
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Jösses) skrev 2022-04-10 01:14:25 följande:

Backa dina påståenden. Det kan du inte.

Jag vill ju inte att din "it utrustning" ska sprängas eller nått men här kommer en länk till den mest omfattande studien RFSU gjort. Om någon mot förmodan orkar läsa vårt jidder www.rfsu.se/globalassets/pdf/kadiskollen-2016.pdf

Det är du som snackar en massa fucking skit när du går till försvar mot otrohet i form av sexchattande/cam sex. Förklara istället för föreslå kassa länkar vad du säger till din hustru när du tvångsmässigt chattar och bröstknullar på nätet........ med vem som helst som är disponibel därtill. Kräks
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Jösses) skrev 2022-04-10 01:14:25 följande:

Fick tag på din bifogade länk gnm annat set än mitt it kit. På webbsidan ser otrohetsstatistiken väsentligt annorlunda ut än vad som förespeglades.

I RFSU artikeln framgår: 

"Under det senaste året har fem procent av danskarna, norrmännen och finländarna som levde i ett förhållande haft en annan sexuell/andra sexuella relationer som deras partner inte kände till och troligen inte skulle tycka om. I Sverige är motsvarande siffra tre procent".

Tre procent av den svenska befolkningen som haft en sexuell relation utanför sitt förhållande innebär en försvinnande låg andel av befolkningen. 

Det framstod därför som något märkligt när du på något sätt försökte "legitimera" otrohet utifrån ett otroligt svagt underlag. Genom en hänvisning till din egen tolkning av statistiken som hänvisades till. Det går knappast rättfärdiga något den stora majoriteten av svenska befolkningen inte ägnar sig åt (97%). = Avstår ifrån. 

Vad gäller åsikter om vad kvinnor betraktar som otrohet på nätet sägs vidare:

"Nära hälften av kvinnorna anser att flirta på nätet klassas som otrohet".

Gissningsvis höjs statistiken till takhöjd eller till skorstenen (mer än 80%) om vi ovanpå "internetflirt" lade till "sexchatt/camsex" på otrohetsskalan för bedömning av kvinnorna. 

"Var femte svensk och norrman i ett förhållande har ägnat sig åt aktiviteter på internet som kan tolkas som otrohet". 

Din länkade artikel visar förvisso på intressant statistik men den legitimerar inte det minsta sexchatt/camsex genom hänvisningar till "att många gör det". För det stämmer inte alls! Sexchatt/camsex berördes heller inte så långt som jag läste artikeln (endast internetflirt som är något väsensskilt, utan sexuell tillfredsställelse framför kamera). Så ser verkligheten nämligen inte ut. Om vi utgår ifrån att 3% svenskar i förhållanden haft andra sexuella relationer som deras partner inte medvetna om, diskuterar vi då inte mest en subkultur???

Vem av oss menar du egentligen snackar skit??

• Anonym (PLPD)
    Anonym (MT) skrev 2022-04-10 00:52:03 följande:

Men vad är det som gör att han är otrogen då? Otrohet beror mest på att ena parten inte vill ha sex. Om du ställer upp mer på sex för honom så har han inte behövt vara det.

Dåligt sexliv har vi aldrig haft, mer än 6 veckor efter förlossningen, varpå han var otrogen där omkring första gången, andra gången var 10månader efter det. 

så sex får han, och enligt mig är det INGEN anledning att försöka söka hos någon annan.

• Anonym (Ghost)

Låt oss klargöra en sak ts, JA han kommer att vara otrogen igen. Om det sker på båten eller inte beror på hans valmöjligheter, hans intag av alkohol och hur långt han redan nu är villig att gå. Inget av det här kan du påverka. Men det du kan påverka är om du tillåter dig själv att leva i en sån relation eller inte. Är det här din drömkille, med otrohet och allt...?

• Anonym (Ghost)
    Anonym (PLPD) skrev 2022-04-09 18:40:42 följande:
    då är min oro rätt.. hoppas så innerligt att han åtminstone är ärlig om han gör något ????
    Var han ärlig om det han höll på med första gången....? Kom han verkligen till dig och berättade vad han gjort? Knappast. Och han kommer inte berätta i framtiden heller. Det du vet är det du råkar veta, resten som han gjort bakom din rygg och kommit undan med har du ingen aning om.
    Anonym (PLPD) skrev 2022-04-10 00:09:21 följande:

Jag har valt att stanna hos honom av dessa simpla skäl, 1. Vi har barn tillsammans och jag vill inget hellre än att få det att fungera för oss alla, 2. jag älskar honom även om tilliten inte är bra, vilket han dessutom är medveten om. 

jag har haft det snacket med han att om han vill få min tillit igen så kommer han få kämpa för den. Har sagt det att om det sker en gång till tar jag mitt pick och pack och flyttar. Oavsett hur jävla ont det kommer göra. 

Men jag kan inte låta bli att känna mig orolig över denna resa, inget jag berättat för honom då jag vill att han ska få ha roligt med sina kollegor. 

Och tro mig, jag kämpar varje dag med dessa hjärnspöken om att våga lita på han igen, men med de förflutna jag bör på och er han gjort är det tufft. Men en dag i taget. 

1) Om han inte vill så kan du inte tvinga honom och era barn förtjänar bättre än att växa upp och lära sig att man knullar andra om man är i en relation. 2) Kärlek räcker inte!!

Nej, du kan inte lita på honom ts. Ju förr du inser det desto bättre. Då kan du välja om du vill leva med hans otrohet eller inte. För den kommer alltid finnas där.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (PLPD) skrev 2022-04-10 10:21:06 följande:

Dåligt sexliv har vi aldrig haft, mer än 6 veckor efter förlossningen, varpå han var otrogen där omkring första gången, andra gången var 10månader efter det. 

så sex får han, och enligt mig är det INGEN anledning att försöka söka hos någon annan.

Inte enligt dig, men uppenbarligen enligt honom.
    Han är inget att lita på. Det vet du innerst inne.
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (Ghost) skrev 2022-04-10 10:27:23 följande:
    Var han ärlig om det han höll på med första gången....? Kom han verkligen till dig och berättade vad han gjort? Knappast. Och han kommer inte berätta i framtiden heller. Det du vet är det du råkar veta, resten som han gjort bakom din rygg och kommit undan med har du ingen aning om.
    Anonym (PLPD) skrev 2022-04-10 00:09:21 följande:

Jag har valt att stanna hos honom av dessa simpla skäl, 1. Vi har barn tillsammans och jag vill inget hellre än att få det att fungera för oss alla, 2. jag älskar honom även om tilliten inte är bra, vilket han dessutom är medveten om. 

jag har haft det snacket med han att om han vill få min tillit igen så kommer han få kämpa för den. Har sagt det att om det sker en gång till tar jag mitt pick och pack och flyttar. Oavsett hur jävla ont det kommer göra. 

Men jag kan inte låta bli att känna mig orolig över denna resa, inget jag berättat för honom då jag vill att han ska få ha roligt med sina kollegor. 

Och tro mig, jag kämpar varje dag med dessa hjärnspöken om att våga lita på han igen, men med de förflutna jag bör på och er han gjort är det tufft. Men en dag i taget. 

1) Om han inte vill så kan du inte tvinga honom och era barn förtjänar bättre än att växa upp och lära sig att man knullar andra om man är i en relation. 2) Kärlek räcker inte!!

Nej, du kan inte lita på honom ts. Ju förr du inser det desto bättre. Då kan du välja om du vill leva med hans otrohet eller inte. För den kommer alltid finnas där.
    Vad är syftet att måla upp den här typen av historier om människor du inte vet ett dugg om? 
    Tala om för någon vad dom egentligen vet? 
    Riktigt skruvad agenda.
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-10 01:32:44 följande:
    Det är du som snackar en massa fucking skit när du går till försvar mot otrohet i form av sexchattande/cam sex. Förklara istället för föreslå kassa länkar vad du säger till din hustru när du tvångsmässigt chattar och bröstknullar på nätet........ med vem som helst som är disponibel därtill. Kräks
    Du är verkligen klent begåvad vad gäller läsning? Jag har sagt varken bu eller bä, jag påstår att dina uttalanden är helt galna. Att de flesta tycker si eller så eller att sexchatt alltid leder till sex IRL för att ta några exempel.
  • Anonym (jaha)

Tja, vad vill du att vi ska säga TS. Du valde ju att vara kvar med en sån man och då valde du ju även ALLT som hör ihop med honom. Så det är väl bara för dig att vänja dig för det är såhär det kommer vara så länge ni är tillsammans och du har valt det själv....

• Anonym (jaha)
    Anonym (PLPD) skrev 2022-04-10 10:21:06 följande:

Men gösses vilket skruvat sätt att resonera...

Om du gör si eller så så kanske han låter bli att bedra dig... är det så du vill leva? Ska du springa runt och behaga lillponken i precis allt, fattas bara att du masserar hans fötter, ger honom 3 blowjobs om dagen, etc, etc.. så han ska sköta sig.

Du fattar väl att du hela tiden belönar hans tidigare otrohet?
    Så varför skulle han inte göra om det?
  • Anonym (PLPD)
    Anonym (Ghost) skrev 2022-04-10 10:23:46 följande:

Låt oss klargöra en sak ts, JA han kommer att vara otrogen igen. Om det sker på båten eller inte beror på hans valmöjligheter, hans intag av alkohol och hur långt han redan nu är villig att gå. Inget av det här kan du påverka. Men det du kan påverka är om du tillåter dig själv att leva i en sån relation eller inte. Är det här din drömkille, med otrohet och allt...?

Självklart vill jag inte ha ett förhållande där jag blir bedragen.. men jag vill ju ändå kunna bygga mig tillit till honom och kunna lita på han igen då det är han jag vill dela mitt liv med och som jag älskar..
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Jösses) skrev 2022-04-10 21:00:19 följande:
    Du är verkligen klent begåvad vad gäller läsning? Jag har sagt varken bu eller bä, jag påstår att dina uttalanden är helt galna. Att de flesta tycker si eller så eller att sexchatt alltid leder till sex IRL för att ta några exempel.
    Vem av oss snackar skit?

1) I vilken passus har jag ex vis påstått sexchattande ALLTID leder till IRL-sex? Varken du eller jag kan skapa evidens för, eller förneka, att internetsex hos vissa aktörer överförs till samma i verkliga livet. Vissa involveras i ett OCD-beteende det vill säga utför handlingarna som i ett tvång. Samma vad gäller internetflirt/ragga kvinnor på forum och därefter engagemang i nya sexpartners IRL. En obsession skapas lätt med internetflirtander hos den drabbade. Det ena utesluter sen inte det andra när alltmer mer stimuli behöver komma till för bibehållen effekt.

2) Rent faktamässigt går att konstatera att nära hälften av tjejerna i RFSL studien du länkar till anser "flirta på nätet" synonymt med otrohet!

Den statistiken (nära hälften av tjejerna) höjs sannolikt till skorstenen om vi utöver "internetflirt" adderar "sexchatt/camsex" som föremål för manligt beteende.Vad tror du själv om den frekvensen?

3) Skippa dina försök till bedömning av skribenters begåvningspotential i alla trådar du dyker upp i. Så snart någon av annan åsikt än din, eller när du motbevisas i dina egna länkar, tar du fram den arsenalen. Förhoppningsvis saknar du inte medvetenhet om att agerandet tyder på osäkerhet. Därtill på forum som det här klassas beteendet ofelbart som ett klassiskt nättroll utspel... Alltså inga civiliserade manér alls....

/Vare sig Bitterfitta eller Moralpredikant  
Svar på tråden Kan inte släpp min oro, kommer min sambo vara otrogen igen?