Anonym (Jösses) skrev 2022-04-10 01:14:25 följande:
Jag vill ju inte att din "it utrustning" ska sprängas eller nått men här kommer en länk till den mest omfattande studien RFSU gjort. Om någon mot förmodan orkar läsa vårt jidder www.rfsu.se/globalassets/pdf/kadiskollen-2016.pdf
Där ser man att du snackar skit.
Fick tag på din bifogade länk gnm annat set än mitt it kit. På webbsidan ser otrohetsstatistiken väsentligt annorlunda ut än vad som förespeglades.
I RFSU artikeln framgår:
"Under det senaste året har fem procent av danskarna, norrmännen och finländarna som levde i ett förhållande haft en annan sexuell/andra sexuella relationer som deras partner inte kände till och troligen inte skulle tycka om. I Sverige är motsvarande siffra tre procent".
Tre procent av den svenska befolkningen som haft en sexuell relation utanför sitt förhållande
innebär en försvinnande låg andel av befolkningen.
Det framstod därför som något märkligt när du på något sätt försökte "legitimera" otrohet utifrån ett otroligt svagt underlag. Genom en hänvisning till din egen tolkning av statistiken som hänvisades till. Det går knappast rättfärdiga något den stora majoriteten av svenska befolkningen
inte ägnar sig åt (97%). = Avstår ifrån.
Vad gäller åsikter om vad kvinnor betraktar som otrohet på nätet sägs vidare:
"Nära hälften av kvinnorna anser att flirta på nätet klassas som otrohet".
Gissningsvis höjs statistiken till takhöjd eller till skorstenen (mer än 80%) om vi ovanpå
"internetflirt" lade till "
sexchatt/camsex" på otrohetsskalan för bedömning av kvinnorna.
"Var femte svensk och norrman i ett förhållande har ägnat sig åt aktiviteter på internet som kan tolkas som otrohet".
Din länkade artikel visar förvisso på intressant statistik men den legitimerar inte det minsta sexchatt/camsex genom hänvisningar till "att många gör det". För det stämmer inte alls! Sexchatt/camsex berördes heller inte så långt som jag läste artikeln (endast internetflirt som är något väsensskilt, utan sexuell tillfredsställelse framför kamera). Så ser verkligheten nämligen inte ut. Om vi utgår ifrån att 3% svenskar i förhållanden haft andra sexuella relationer som deras partner inte medvetna om, diskuterar vi då inte mest en subkultur???
Vem av oss menar du egentligen snackar skit??