• Swed123

    Misstänker graviditet?? Hjälp?

    Hej alla 
    som jag skrev i min tidigare tråd så undrade jsg lite över min mens varför den beter sig så konstigt. Har alltid haft en normal regelbunden mens.
    Men den förra månadens mens kom det endast mens under 1 dag samt ljusrosa pyttelite mens som knappt behövde trosskydd för de övriga två dagarna och jag misstänkte såklart någonting och gjorde gravidtest två gånger som var neggativt. Nu när jag ska ha mens igen så har jag inte fått den som jag skulle få igår. I förrigår fick jag lite verk nere i magen samt lite blod på pappret och tänkte att nu borde den komma men sen dess har jag bara haft lite ljusrosa blod på papper vid toabesök så ingen mens alls ? börjar misstänka eventuellt graviditet? Men är detta möjligt ens med tanke på att jag haft blödningar nu även när det tänkt jag ska ha min mens? Borde jag göra graviditetstest igen eller vad tror ni? 


    har även läst att det finns sjukdommar man kan få som pcos som gör att mensen uteblir. Men äter även kosttilskott ibland samt ssri preparat så vet inte om det kan påverka min menstruation.. snälla hjälp mig någon är helt förvirrad ..två menser har nu nästan uteblivit?
    har förövrigt inga speciella graviditetssymptomer?

  • Svar på tråden Misstänker graviditet?? Hjälp?
  • Jag är bara jag

    Hur säker är du på när du hade äl då eftersom du säger att du förväntar dig mens nu? Mensen är helt äl-styrd nämligen så har man haft äl så får man mens när man ska såvida man inte är gravid. Undantag vid utebliven äl för då har man ingen aning när mensen kommer. Ta ett test imorron du. Om mensen inte kommer igång ta ett test om 3 dagar igen. 

  • Swed123
    Jag är bara jag skrev 2022-04-09 18:07:59 följande:

    Hur säker är du på när du hade äl då eftersom du säger att du förväntar dig mens nu? Mensen är helt äl-styrd nämligen så har man haft äl så får man mens när man ska såvida man inte är gravid. Undantag vid utebliven äl för då har man ingen aning när mensen kommer. Ta ett test imorron du. Om mensen inte kommer igång ta ett test om 3 dagar igen. 


    Ägglossningarna har jag inte koll på då jag inte använder mig av ägglossningstester eller så men har iaf haft oskyddat sex med min kille och det är det som gör att jag oroar mig lite nu , samt visade det ju neggatt på graviditetstesteg jag tog förra månaden då min mens betedde sig så skumt och varade typ 1 dag.. 

    är så orolig så ska nog testa mig imrn med ett gravtest?
  • Jag är bara jag
    Swed123 skrev 2022-04-09 18:28:48 följande:
    Ägglossningarna har jag inte koll på då jag inte använder mig av ägglossningstester eller så men har iaf haft oskyddat sex med min kille och det är det som gör att jag oroar mig lite nu , samt visade det ju neggatt på graviditetstesteg jag tog förra månaden då min mens betedde sig så skumt och varade typ 1 dag.. 

    är så orolig så ska nog testa mig imrn med ett gravtest
    Om du inte har koll på äl vet du inte när mensen ska komma. Och du- ha inte oskyddat sex om du inte vill bli gravid.
  • Swed123
    Jag är bara jag skrev 2022-04-09 18:32:20 följande:
    Om du inte har koll på äl vet du inte när mensen ska komma. Och du- ha inte oskyddat sex om du inte vill bli gravid.
    Ägglossningen kan se olika ut under menscyckeln ???? du är ju ute och cycklar hör jag
  • Anonym4848
    Swed123 skrev 2022-04-10 00:56:30 följande:
    Ägglossningen kan se olika ut under menscyckeln ???? du är ju ute och cycklar hör jag
    Tiden mellan ägglossning och mens (lutealfas) är normalt alltid ganska lika lång. Normalt runt 14 dagar, 11-16 ca. är normalt. Tiden för ägglossning kan däremot variera något, ibland försöker kroppen flera gånger tex. Så som sagt, vet du inte när ägglossning varit kan du inte veta säkert när mensen kommer.
  • Jag är bara jag
    Swed123 skrev 2022-04-10 00:56:30 följande:
    Ägglossningen kan se olika ut under menscyckeln ???? du är ju ute och cycklar hör jag
    Inte ett dugg. Lutealfasen är alltid densamma så de som vet när äl varit vet också när mensen ska komma. Jag räknade ut mensen i 35 år på det viset.
  • Swed123
    Anonym4848 skrev 2022-04-10 10:01:01 följande:
    Tiden mellan ägglossning och mens (lutealfas) är normalt alltid ganska lika lång. Normalt runt 14 dagar, 11-16 ca. är normalt. Tiden för ägglossning kan däremot variera något, ibland försöker kroppen flera gånger tex. Så som sagt, vet du inte när ägglossning varit kan du inte veta säkert när mensen kommer.
    jag har ju en app som jag hela tiden har koll på när min mena ska komma osv. Men den kan ju på ett ungefär förutspå när min ägglossning är men det är ju inte 100% säkert.. ägglossning behöver inte ens ske.. det finns ju ägglossningstest man kan använda sig utav för att veta mer om den exakta tiden du ska ha ägglossnin men mensen är ju alltid ungefär detsamma. Det har den alltid varit för mig iaf enligt appens beräkningar på så sätt vet jag också när jag ska få min mens
  • Swed123
    Jag är bara jag skrev 2022-04-10 13:28:24 följande:
    Inte ett dugg. Lutealfasen är alltid densamma så de som vet när äl varit vet också när mensen ska komma. Jag räknade ut mensen i 35 år på det viset.
    Alla kvinnor har inte ens ägglossnin varje månad pucko????
  • nathalie85
    Swed123 skrev 2022-04-10 18:37:05 följande:
    Alla kvinnor har inte ens ägglossnin varje månad pucko????
    Varför så otrevlig? Du ber om råd och får sakliga svar? 
    Vill du bli med barn? 
  • Swed123
    nathalie85 skrev 2022-04-10 19:32:02 följande:
    Varför så otrevlig? Du ber om råd och får sakliga svar? 
    Vill du bli med barn? 
    För personen själv skrev en otrevlig kommentar om att jag inte ska ha oskyddat sex om jag inte vill bli gravid utan någon som hellst tanke om jag vill bli gravid eller inte? Dumt svar får dumma svar helt enkelt
  • nathalie85
    Swed123 skrev 2022-04-11 00:38:54 följande:
    För personen själv skrev en otrevlig kommentar om att jag inte ska ha oskyddat sex om jag inte vill bli gravid utan någon som hellst tanke om jag vill bli gravid eller inte? Dumt svar får dumma svar helt enkelt
    Men det står ju i din text att du är
    orolig om su är
    gravid,
    kan tolkas som  om det inte vore positivt.
  • Swed123
    nathalie85 skrev 2022-04-11 06:21:09 följande:
    Men det står ju i din text att du är
    orolig om su är
    gravid,
    kan tolkas som  om det inte vore positivt.
    Jag menar att jag är orolig över min mens och varför jag inte får den, inte för att vara gravid.
  • nathalie85
    Swed123 skrev 2022-04-11 15:03:46 följande:
    Jag menar att jag är orolig över min mens och varför jag inte får den, inte för att vara gravid.
    ok. Om det fortsätter så kontakta gyn. Hade själv skitskumm mens sist. blödde typ en dag, sen nästan inget mera... Var också helt paranoid. Men fick äl som vanligt inkommande månad.
Svar på tråden Misstänker graviditet?? Hjälp?