• Anonym (smul)

Ni som fått missfall men nu är gravida igen-hur går era tankar om graviditeten?

Fick ett missfall för en tid sedan som ju såklart var väldigt jobbigt men är nu åter igen gravid vilket jag är väldigt glad över :).

Jag har dock väldigt svårt att tro på att jag faktiskt är gravid och att det kommer gå bra, jag kan inte se det alls. Alltså jag är glad att jag är gravid men föreställer mig att det som sist inte kommer vara något där vid vul. Tänker att det inte är jätteovanligt med två missfall på raken?

Finns det fler som gått/går igenom det här? Jag växlar mellan att vara jätteglad och tänka framåt hur det kommer bli till att vara säker på att det kommer bli missfall. 

• Svar på tråden Ni som fått missfall men nu är gravida igen-hur går era tankar om graviditeten?
  • Anonym (Geavid)

Hej och grattis
    Har haft flera missfall de senaste åren. Plussade i mars tagit många test och halvt väntar på att jag skabörja blöda. Är det någon dag jag inte känner något (illamående, trötthet m.m) så blir jag orolig.
    Fick dock se hjärtat slå förra v och hon sa då v 7+5 så nu börjar jag bli lite mer positiv,  vågat ringa och boka tid hos bm.  Tidigare  mf/ma har skett Tidigare än v 7. 
    Lycka till så håller vi tummarna och tår. Hur långt är du? 

• Anonym (Hjärnspöket)

Hej! 

Jag fick missfall i november i vecka 12. Hade antagligen avstannat tidigare, men det började spontant. 
    Blev chockad över hur jobbigt jag tyckte det var. Bland det värsta jag varit med om. Hade inte många symptom under graviditeten heller, och dom jag hade avtog några veckor innan missfallet. 

Är nu gravid igen i V8 och försöker låtsas som ingenting, men nojar egentligen ihjäl mig och över analyserar. är övertygad om att det kommer bli samma sak igen. Ska på VUL i vecka 10 och kommer bli så chockad om det finns nåt levande där. 

Den enda ?fördelen? denna gång är att jag har lite starkare symtom. Men då håller jag på och överanalyserar dom istället. ?har jag lite mindre ont i brösten idag?? ?igår däckade jag klockan 20, nu är klockan 22 och jag är ganska pigg..?

känner att min hjärna motarbetar mig. kan inte slappna av. 

• Anonym (smul)
    Anonym (Geavid) skrev 2022-04-10 19:12:31 följande:

Hej och grattis
    Har haft flera missfall de senaste åren. Plussade i mars tagit många test och halvt väntar på att jag skabörja blöda. Är det någon dag jag inte känner något (illamående, trötthet m.m) så blir jag orolig.
    Fick dock se hjärtat slå förra v och hon sa då v 7+5 så nu börjar jag bli lite mer positiv,  vågat ringa och boka tid hos bm.  Tidigare  mf/ma har skett Tidigare än v 7. 

Tack! Jag har inte många symptom men det hade jag inte i en tidigare graviditet som gick bra, eller symptomen började nån gång mellan v.7-8 och jag är bara i vecka 5. Har du haft ett eller flera missfall? Även fast det känns bättre denna gång kan jag ändå inte tänka mig att det kommer gå bra..försöker att inte tänka på det men det är väldigt svårt.
    Anonym (Hjärnspöket) skrev 2022-04-14 10:21:10 följande:

Hej! 

Jag fick missfall i november i vecka 12. Hade antagligen avstannat tidigare, men det började spontant. 
    Blev chockad över hur jobbigt jag tyckte det var. Bland det värsta jag varit med om. Hade inte många symptom under graviditeten heller, och dom jag hade avtog några veckor innan missfallet. 

Är nu gravid igen i V8 och försöker låtsas som ingenting, men nojar egentligen ihjäl mig och över analyserar. är övertygad om att det kommer bli samma sak igen. Ska på VUL i vecka 10 och kommer bli så chockad om det finns nåt levande där. 

Den enda ?fördelen? denna gång är att jag har lite starkare symtom. Men då håller jag på och överanalyserar dom istället. ?har jag lite mindre ont i brösten idag?? ?igår däckade jag klockan 20, nu är klockan 22 och jag är ganska pigg..?

känner att min hjärna motarbetar mig. kan inte slappna av. 

Oj, vad jobbigt när man ändå gått så långt. Jag ska boka in ett vul så tidigt jag kan och jag antar att det blir i v.8 så man faktiskt kan se något. Jag har också svårt att tänka mig att det faktiskt kommer finnas något därinne. Testar mig hela tiden..

Pga blödningar var jag väldigt säker på att det var pågående missfall. Sjukvården trodde inte det för blödningen var så liten men tyvärr hade jag rätt. 

Jag har väldigt få symptom ännu, är i vecka 5, men jag går och känner efter hela tiden. Jag tror också jag är tröttare men det är svårt att veta för jag är jämt trött för jag har barn sedan tidigare. Är också hungrigare men det kan ju lika gärna vara inbillning. I tidigare graviditet har symptom kommit senare runt vecka 7-8. Du får gärna uppdatera hur det går! Jag håller tummarn!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (smul) skrev 2022-04-10 12:56:50 följande:
    Ni som fått missfall men nu är gravida igen-hur går era tankar om graviditeten?

Fick ett missfall för en tid sedan som ju såklart var väldigt jobbigt men är nu åter igen gravid vilket jag är väldigt glad över :).

Jag har dock väldigt svårt att tro på att jag faktiskt är gravid och att det kommer gå bra, jag kan inte se det alls. Alltså jag är glad att jag är gravid men föreställer mig att det som sist inte kommer vara något där vid vul. Tänker att det inte är jätteovanligt med två missfall på raken?

Finns det fler som gått/går igenom det här? Jag växlar mellan att vara jätteglad och tänka framåt hur det kommer bli till att vara säker på att det kommer bli missfall. 

Jag var asnervös till KUB, halvnervös till RUL och efter den vecka när många prematurer ändå överlever så avtog nervositeten drastiskt vecka för vecka. 

Drömde om missfall och gick på toa konstant i början och tolkade alla ändrade symptom som negativt. Men allt minskade vecka för vecka.

Så håll ut!

• Anonym (smul)
    Anonym (Geavid) skrev 2022-04-10 19:12:31 följande:

Hej och grattis

Mitt förra missfall var förresten i vecka 5-6, jag tror redan vecka 5, att det redan var missfall när jag plussade fast det tog lite tid innan det satte igång(var MA). 
  • Anonym (Geavid)

Fått två friska barn 07 och 14
    En graviditet avbröts 2012 efter RUL då de upptäckte kromosomfel
    Sen ma 2019, missfall två st under 2020 och ett 2021
    Så nu håller vi tummarna.  V 9+1 nu

• Anonym (smul)
    Anonym (Jag) skrev 2022-04-14 14:05:40 följande:

Jag var asnervös till KUB, halvnervös till RUL och efter den vecka när många prematurer ändå överlever så avtog nervositeten drastiskt vecka för vecka. 

Drömde om missfall och gick på toa konstant i början och tolkade alla ändrade symptom som negativt. Men allt minskade vecka för vecka.

Så håll ut!

Tack! Vill så gärna att det här ska gå vägen. En jag känner, ingift i familjen, tror jag är gravid och det gör mig extra orolig av någon anledning. Tänk om det går bra för mig och inte henne eller tvärtom?

Tycker veckorna släpar sig fram och just nu börjar ju den bästa tiden på året så då vill jag ju njuta av den tiden men det är så svårt. Har som tur är fått ökade symptom.

Ska man gå 7 hela veckor, alltså vara i vecka 8 när man gör vul eller kan man göra det när man är i vecka 7?
    Anonym (Geavid) skrev 2022-04-16 08:00:46 följande:

Fått två friska barn 07 och 14
    En graviditet avbröts 2012 efter RUL då de upptäckte kromosomfel
    Sen ma 2019, missfall två st under 2020 och ett 2021
    Så nu håller vi tummarna.  V 9+1 nu

Oj, vad sent, beklagar! Dom anade inget innan, att något var fel? Är det vanligt med så många missfall?

Håller tummarna för dig! Har du bokat in något vul denna gång?
  • Anonym (Geavid)

Ska till bm på ons så får väl se hur de tänker. Har ett myom som gyn tyckte vi skulle ha koll på under graviditeten så hoppas väl på några extra ko troller. Vet ej om vanligt med många mf. Tänker väl att det är väl bara tyvärr gilla läget, inte mycket jag kan göra åt det förutom att inte försöka fler gånger men det här är väl sista så ny el aldrig.....

Är väl alltid bättre att vänta lite extra , jobbigt att gå till vul och inte se ett hjärta. Det hade jag med en grav, bm sa nästan att jag skulle förvänta mig mf och vänta in blödning men en v senare så såg de ett hjärta slå, han är nu 8 år. Är jobbigt att vänta men kan vara värt de extra dagarna trots att dagarna går så långsamt. 

Svar på tråden Ni som fått missfall men nu är gravida igen-hur går era tankar om graviditeten?