Vet inte vad jag ska göra?!
Jag är gravid i V.14. Jag är jätte lycklig och det ska bli så spännande, dock mår jag fortfarande riktigt dåligt sen V.10. Mår illa konstant och min trötthet är enorm.
Mitt arbete består av att sitta i en växel, vägg i vägg med en reception. Jag svarar och kopplar människor. Ändrar lite i system osv. När jag sökte denna position så var den schemalagd Mån-Fre Kl. 07:30 - 16:00. Detta passade mig perfekt just för att det inte skulle bli lika fysiskt som det var på min förra position och jag fick växelpositionen! Jätte lycklig som jag var så började jag jobba och i.o.m att jag mådde så pass dåligt också med illamåendet så berättade jag för chefen i samma veva och frågade då också om en riskbedömning, detta var i slutet på februari.
I mitten på mars får jag reda på att dom ska göra växeln till ett 12h pass och man kommer jobba på ett 5/2 schema. Detta har tydligen funnits i planeringen i ca 2 månader redan för att spara på personal då det råder personalbrist.
Jag bytte alltså position för att slippa 12h pass, helger och för att slippa vara ute på området på den industrin jag arbetar på. Nu kommer jag behöva åka ut på området mina sista 3 timmar av passet för att ha larmhantering. Jag kommer behöva jobba 12h och även varannan helg. Varför fick jag inte reda på detta när jag sökte för växlen?!?!
Nu är vi i början på april, ingen riskbedömning är gjord, dom säger att dom inte kan anpassa mina tider. Jag har fortfarande inte fått min nya anställningsavtal som ska vara skrivet på heltid ist för det jag har som är skrivet på deltid. Jag får inga svar på mejlen och ringer jag så har dom aldrig tid att svara.
Jag har ingen möjlighet att lägga mig ner för att vila någonstans och eftersom jag är så himla trött så tär detta enormt mycket på både min psyke men också fysiskt.
Borde inte arbetsgivaren kunna anpassa mitt schema så jag under en period slipper helgerna iaf? Eftersom det är dom som stör ut min arbetsfria tid enormt mycket.
Är det någon som har någon idé?
Jag vet inte längre vad jag ska göra, är desperat att få hjälp. Har tagit kontakt med skyddsombudet men där verkar det har fastnat för det har inte hänt något på över 1 vecka.
Desperat nu alltså för jag somnar nästan på jobbet eftersom jag sover så dåligt om nätterna. Det enda VC säger är att jag ska sjukskriva mig i 7 dagar och se om det blir bättre... annars får jag kontakta dom, jo men jag orkar ju jobba, bara inte i 12h och inte utan några vilopauser!
HJÄLP!