• Anonym (Hasselnöt)

Min sambo följde unga tjejer på instagram i smyg

Jag är kluven och förtvivlad. Fick av misstag reda på att min sambo har "stalkat" över 100+ konto på tjejer mellan 15-23 år gamla. Han är själv 31 år och jag 29. Jag hade inte brytt mig om det åtminstone hade varit en blandning av lite vuxnare damer o så men faktum att medelåldern av dessa tjejer va 18 år gör mig illa till mods. Han har lovat och sluta och jag tror att han kommer göra allt han kan för o lägga ner då han älskar mig väldigt mycket. Men jag vet inte om jag kan släppa det här...

Jag är inte svartsjuk av mig och vi är överens om att porr då och då är fine. Han verkar uppriktigt ledsen och ångerfull över hans beteende. Vi har varit ihop i 3 år och planerar barn/familj tillsammans. Borde jag lämna medans jag har chansen? Kan sånt här beteende verkligen avslutas bara så? Ngn med erfarenhet med goda råd o ge? Tack snälla...

• Svar på tråden Min sambo följde unga tjejer på instagram i smyg
  • Um Hamza
    Anonym (Hasselnöt) skrev 2022-11-02 12:26:54 följande:
    Om du läser mitt senaste inlägg (nu är jag inte så brydd att jag kan skriva exakt nummer) så ser du att jag beskriver mitt tunnelseende. Vad jag minns och utifrån vad jag såg, så var det 2-3 konton som va under 18. Det med epa traktor upptäckte jag när jag kolla sparade stories, så vet inte om han hade kollat dem. Yes, sorry, jag va dramatisk för jag va upprörd och arg.

Jag hade ingen agenda i början, jag svarade bara på hur det har gått. Men arga tanterna på FL har så mycket och kommentera, när man inte delar deras världssyn. Vi kan ju låta det vara så! 

We agree to disagree! Ridå
    Så det är pga tunnelseendet som du i Ts beskriver att det var 18 som medelålder, och nu i dina inlägg var det några enstaka? Ingen har väl någon anledning att vara arg på dig. Men man blir lite konfunderad när du säger emot allt du tidigare sagt. Om någon varit otrogen mot mig, då kommer jag ju bli tvungen att acceptera alla fakta runt det, utan att göra om dem, och förlåta, om det nu är det jag vill. Även om killen betett sig rövigt. Nu får du acceptera att din man tycker ungdom är oemotståndligt tilltalande, så mycket så han agerar på det för sin njutnings skull. Och även om andra män kan tända på en 18åring utan att veta ålder så är det inte så relevant. För det bevisar inte att de agerar eller skulle vilja agera som din man gjorde. 
  • Anonym (Hasselnöt)
    Um Hamza skrev 2022-11-02 13:57:33 följande:
    Så det är pga tunnelseendet som du i Ts beskriver att det var 18 som medelålder, och nu i dina inlägg var det några enstaka? Ingen har väl någon anledning att vara arg på dig. Men man blir lite konfunderad när du säger emot allt du tidigare sagt. Om någon varit otrogen mot mig, då kommer jag ju bli tvungen att acceptera alla fakta runt det, utan att göra om dem, och förlåta, om det nu är det jag vill. Även om killen betett sig rövigt. Nu får du acceptera att din man tycker ungdom är oemotståndligt tilltalande, så mycket så han agerar på det för sin njutnings skull. Och även om andra män kan tända på en 18åring utan att veta ålder så är det inte så relevant. För det bevisar inte att de agerar eller skulle vilja agera som din man gjorde. 
    Jag har vid flera tillfällen försökt "sträcka ut" min hand till dig och andra här genom att förklara, att jag inte är emot dig eller någon annan kvinna i denna tråden. Du och flera andra vägrar, så försökte jag avsluta konversationen med att vi tycker olika, punkt. Men inte ens då kan du sluta. Varför? Varför är det så svårt och acceptera?

Ja jag överdrev när jag startade tråden, mest för jag var i en nedstämd sinnestillvaro och ville få igång en diskussion. Fel av mig,.jag ber om ursäkt för det. Nu när jag försöker förklara saker lite mer nyanserat, baserat på vad som faktiskt va sant, när jag har lite mer distans till ämnet, och efter diskussion med flertalet människor, så vägrar du acceptera. Du skriver en massa saker om en människa du inte känner, och som inte kan försvara sig själv. 

Du har din sanning
    Jag har min
    Svårare än så är det inte
    Just remember, the truth will set you free ;)
  • Anonym (…)
    Manfödd80 skrev 2022-11-02 12:17:30 följande:

Läs ditt eget inlägg! Du skrev att det var ''rätt passande'' varpå jag poängterade att det inte var det minsta passande då det är ett direkt sakfel. 

Ja jag höll med om att det var ett passande ordval av ts i Trådstarten.
  • Anonym (Hasselnöt)
    Um Hamza skrev 2022-11-02 13:57:33 följande:
    Och en sista sak, även fast det skulle vara hans preferens (vilket jag vet att det inte är), rent visuellt, vad spelar det för roll? Han är inte min preferens, rent visuellt. Har jag mindre känslor för honom då? Nej, absolut inte. Han har aldrig haft en tjej före mig, om det nu va hans absoluta preferens och en dealbreaker för honom, varför skulle han ens inleda ett förhållande med mig och vilja spendera resten av sitt liv med mig? Vidare så har vi ett bra sexliv, så han tänder uppenbarligen på mig. & som jag skrev tidigare i tråden (men som ni ignorerat), de han har legat med tidigare har inte sällan varit äldre än honom. 

Så chilla kvinna, han är en vanlig man som gillar attraktiva kvinnor .
  • Um Hamza
    Anonym (!?) skrev 2022-11-02 14:14:19 följande:
    Vad är ditt problem??

Försöker du få ts att må sämre eller är du bara skadad av att en man varit otrogen mot dig eller nåt så du måste försöka få någon annan att må dåligt?!

Har du inget vettigt att tillägga så kan du väl bara undvika att skriva över huvud taget 
    Jag tycker inte att du överdrev när du startade tråden, tvärtom faktiskt. Jag vill självklart inte att du ska må dåligt, det var på riktigt något jag undrade, varför du ändrar din version av hela saken. Men nu vet jag att det är för att du varit upprörd, men inte längre är det. Jag hoppas inte jag blivit bedragen, men får jag reda på att sånt har hänt, eller annat svek, så kommer nog det sättet som passar mig att gå vidare på vara att se hela sanningen, även om det gör ont. Men alla går vidare på sitt sätt. 
  • Anonym (Man)

Det är så många som vill sätta dit TS karl.. han är elakheten och gubbsjukan personifierad. Det värsta är att era gubbar, om ni har några, är troligen i
    likadana. Dom har dessutom säkert gjort ett och annat fel på vägen som dom ångrar, precis som TS kille.

Sen är det ju så idag att dom yngre kvinnorna gör allt i sin makt för att se äldre, kurvigare och kvinnligare ut för att få uppmärksamhet och bekräftelse. Inte för oss gubbar, men när man är ung med lösfransar, smink, push up bh etc så är det väl inte så konstigt att man tittar till. 

Om dom nu får någon slags bekräftelse av det, yngre som äldre, så är det väl bäst att dom passar på att njuta av uppmärksamheten. När dom blir äldre och inte lika intressanta så har dom ju gott om tid att sitta och klaga på FL istället.

• isterband

Oj gammal tråd. Hur har det gått TS? 

Här några åsikter från någon som försökt svälja detta beteende med min kille i flera år och trott han ska sluta- Nej. Detta är ett beteende som inte slutar bara för att du säger du inte är ok med det. Varför ska man ens behöva förklara att detta inte är ok i ett förhållande?! Och ni i tråden som skriver grejer som ?Vad är problemet ?? Ovs. Problemet är att man är micro otrogen om man stalkar och följer andras selfiebrudars mjukporrsidor. Oavsett ålder. Men du skrev att några är så unga som 16-17 år? Det är vidrigt äckligt. Oavsett relation elr ej. Det här samhället har blivit så skevt så man fan glömmer bort vad som är normalt beteende i en relation. Respekt är rätt viktig. Var är respekten för dig när han flåsar efter unga tjejer på insta? 

Hoppas du gått vidare nu såhär ett år senare. 

• Anonym (Evelina)

Jag har en sambo som är rejält "gubbsjuk" och fan vad jag är tacksam för det! Annars hade han aldrig valt mig. Han är den bästa kille jag någonsin haft. Ja, han gillar yngre och jag gillar äldre. Han har heller inget emot jämnåriga men jag vill absolut inte ha nån i min ålder eller yngre. Bara för att vi nu mera är ett par gör inte att ögonen trillar ur skallen på oss. Jag ser snygga män och han ser snygga tjejer. Han förljer många snygga tjejer på IG, ser på porr och annat. Har absolut inga problem med det. Det är mig han har valt att leva med och jag kan skilja på IRL och IG/TikTok/porr eller annat. 
    Jag skulle tro att de flesta män tänder på yngre. Det finns inget som säger att bara för att en man tänder på yngre så är det bara yngre de tänder på eller kan tänka sig att ha ett förhållande med. 

• Ocdmänniska

Nej nej nej, hade det varit min partner så hade alla mina känslor försvunnit om jag upptäckt detta. Bryr mig inte ens om det är bara 18 åringar han stalkat och att dom är myndig, det är inte okej i mina ögon. Bryr mig inte om folk som försöker normalisera det, jag är inte okej med det. Sen 15 år? Kom igen.... Hade inte spelat någon roll om han lovat att slutat, faktumet att han gjort det säger ju vem han är som person. 

• Anonym (Erektionsproblem)
    Zachariasmanta skrev 2022-04-12 14:54:41 följande:

Killars sexualitet ser ut så att vi dras till att titta på attraktiva tjejer. Desto äldre vi blir desto mindre blir vår sexualitet, och därmed erektionsproblem etc. Så sålänge du vill att du och din man ska ha ett bra sexliv så kommer i de flesta fall detta på köpet.

Finns undantag men bra sex hänger ofta ihop med tittande på andra. Men sålänge han inte agerar på det utöver tittande så är det oskyldigt. 

Fast erektionsproblem är det väl knappast många män i 30-års-åldern som har.

• isterband
    Ocdmänniska skrev 2023-11-26 16:48:50 följande:

Nej nej nej, hade det varit min partner så hade alla mina känslor försvunnit om jag upptäckt detta. Bryr mig inte ens om det är bara 18 åringar han stalkat och att dom är myndig, det är inte okej i mina ögon. Bryr mig inte om folk som försöker normalisera det, jag är inte okej med det. Sen 15 år? Kom igen.... Hade inte spelat någon roll om han lovat att slutat, faktumet att han gjort det säger ju vem han är som person. 

Jepp. tycker Som du. 

tjejer som är ok med detta beteende från män de är i relationer med är hjärntvättade och valt att se det från mannens perspektiv. Undantaget jag kan köpa är om man är i ett polyamorös förhållande. Men åldersgrejen dock?Nej det är rejält äckligt vidrigt. Oavsett arrangemang i relationen. 

• Anonym (Lina)

Läste precis igenom dina inlägg här ts och måste säga att det hjälpte mig. Hittade massa grejer på min sambos telefon för ett par dagar sen och det knäckte mig mer n jag trodde det kunde göra. Jag satt med hans mobil i bilen när han körde för jag skulle GPSa oss till rätt plats. Vi är på resa i Italien (dåligt ställe att bli knäckt på) och råkade i samband med detta se hans Instagram o YouTube. På insta var det fullt av unga tjejer halvnakna. Unga nätta. Jag har en väldigt liten och nätt kropp och jag Vet att han dras till det, men jag är ju absolut inte 17-20 som dessa tjejer är. Jag är 34 och vi har två barn ihop (vi fick barn när vi va under 24), då spelar det ingen roll hur nätt jag är, han attraheras tydligen av ålder och oskuld tänkte Jag där jag satt och såg på hans mobil. Ush det gjorde ont. 

på youtube hade han sett två klipp från filmen Lolita vilket också var lite jobbigt. Jag försöker vara rationell i mitt tänkande, han kanske tittade på detta för att han var nyfiken. Vet själv hur det kan bli när man sitter o skrollar. 

men ändå. Det smärtar och jag har sen jag såg detta haft superdåligt självförtroende och varit en sämre version av mig själv. Lätt nedstämd och kritisk mot mig själv. Vi befinner oss dessutom på en plats där det kryllar av tjejer i bikini, unga precis som han verkar gilla.

men så insåg jag att det går inte att komma från detta. Män gillar unga tjejer. Vad ska jag göra. Antingen leva ensam eller fortsätta mitt liv med honom. Jag får nog bara tänka att det är vad det är. Vår relation behöver inte vara guld och gröna skogar, det räcker att vi är två partners som tar hand om varandra men framförallt är två bra föräldrar för våra barn som nu blivit lite äldre dessutom. Jag får sänka stoltheten. mantra: det är vad det är. En relation, ett teamwork. Punkt. Så är det för mig. Jag tror inte på glittrande kärlek, har aldrig haft den tron utan jag tror att kärlek är ett beslut. Jag får välja honom och han får välja mig, eller välja bort, men att han älskar unga tjejer får jag leva med om vi ska fortsätta livet ihop. Tror ensamhet är farligt. 

sen Kommer själviska tankar som varför duger inte jag? utan att låta självgod är jag ok och har precis den typen av kropp han verkar gilla, men jag tror inte det spelar någon roll. Han kommer alltid dras åt andra också. en vacker dag har Mitt attraktionsvärde gått ut helt, har väl några år tills dess. Han sa för ett tag sen att jag ser ut att vara 23 men det var bara snällt, jag är vad jag är. Jag får påminna mig själv om att anledningen till att jag är i hans liv är inte i syfte att attrahera honom, utan att finnas där som en partner i vått och torrt. Det är vad det är som sagt.

blev väldigt långt och kanske mest terapeutiskt för min egen Del detta inlägg. Men som sagt, dina inlägg hjälpte mig något att komma fram till det jag själv någonstans redan visste. 

• Anonym (MR klister)
    Anonym (Lina) skrev 2025-07-13 04:52:22 följande:

Läste precis igenom dina inlägg här ts och måste säga att det hjälpte mig. Hittade massa grejer på min sambos telefon för ett par dagar sen och det knäckte mig mer n jag trodde det kunde göra. Jag satt med hans mobil i bilen när han körde för jag skulle GPSa oss till rätt plats. Vi är på resa i Italien (dåligt ställe att bli knäckt på) och råkade i samband med detta se hans Instagram o YouTube. På insta var det fullt av unga tjejer halvnakna. Unga nätta. Jag har en väldigt liten och nätt kropp och jag Vet att han dras till det, men jag är ju absolut inte 17-20 som dessa tjejer är. Jag är 34 och vi har två barn ihop (vi fick barn när vi va under 24), då spelar det ingen roll hur nätt jag är, han attraheras tydligen av ålder och oskuld tänkte Jag där jag satt och såg på hans mobil. Ush det gjorde ont. 

på youtube hade han sett två klipp från filmen Lolita vilket också var lite jobbigt. Jag försöker vara rationell i mitt tänkande, han kanske tittade på detta för att han var nyfiken. Vet själv hur det kan bli när man sitter o skrollar. 

men ändå. Det smärtar och jag har sen jag såg detta haft superdåligt självförtroende och varit en sämre version av mig själv. Lätt nedstämd och kritisk mot mig själv. Vi befinner oss dessutom på en plats där det kryllar av tjejer i bikini, unga precis som han verkar gilla.

men så insåg jag att det går inte att komma från detta. Män gillar unga tjejer. Vad ska jag göra. Antingen leva ensam eller fortsätta mitt liv med honom. Jag får nog bara tänka att det är vad det är. Vår relation behöver inte vara guld och gröna skogar, det räcker att vi är två partners som tar hand om varandra men framförallt är två bra föräldrar för våra barn som nu blivit lite äldre dessutom. Jag får sänka stoltheten. mantra: det är vad det är. En relation, ett teamwork. Punkt. Så är det för mig. Jag tror inte på glittrande kärlek, har aldrig haft den tron utan jag tror att kärlek är ett beslut. Jag får välja honom och han får välja mig, eller välja bort, men att han älskar unga tjejer får jag leva med om vi ska fortsätta livet ihop. Tror ensamhet är farligt. 

sen Kommer själviska tankar som varför duger inte jag? utan att låta självgod är jag ok och har precis den typen av kropp han verkar gilla, men jag tror inte det spelar någon roll. Han kommer alltid dras åt andra också. en vacker dag har Mitt attraktionsvärde gått ut helt, har väl några år tills dess. Han sa för ett tag sen att jag ser ut att vara 23 men det var bara snällt, jag är vad jag är. Jag får påminna mig själv om att anledningen till att jag är i hans liv är inte i syfte att attrahera honom, utan att finnas där som en partner i vått och torrt. Det är vad det är som sagt.

blev väldigt långt och kanske mest terapeutiskt för min egen Del detta inlägg. Men som sagt, dina inlägg hjälpte mig något att komma fram till det jag själv någonstans redan visste. 

Skulle använda GPS men råkade se vilka han följer på Instagram och vad han tittat på på youtube....😅 oh looord 
  • Anonym (Lina)
    Anonym (MR klister) skrev 2025-07-14 12:58:09 följande:
    Skulle använda GPS men råkade se vilka han följer på Instagram och vad han tittat på på youtube....😅 oh looord 
    Haha jag tittade med flit är nog mest rätt att skriva. Jaja. Får skylla mig själv 😅
Svar på tråden Min sambo följde unga tjejer på instagram i smyg