• Livetpaengrenn

    Clearblue ovulation fundering

    Hej! 

    Har kört med clearblue ovulation digital advanced i två cycler nu, har fått high (den blinkande smileyn) i över 7 dagar på raken nu, samma förra månaden. Förra månaden hade jag en peak (fast smiley) den 9 dagen. Någon annan som varit med om detta eller vet vad det kan bero på? Den lilla info jag hittar är att det är ovanligt och att jag typ kan sluta testa ???? 

  • Svar på tråden Clearblue ovulation fundering
  • Mojsan09

    Att testerna inte känner av någon LH-ökning kan bero på att du hade extra tidig ÄL och började mäta för sent i cykeln, eller på att du ännu inte haft någon LH ökning men att den fortfarande kam komma. Ett tredje alternativ är att din LH-ökning var så kortvarig och inföll mellan två test. 

    Du kanske borde komplettera med temp mätning på morgnarna och använda någon app för det? Då ser du på temp höjningen om du faktiskt haft ÄL.

  • Butembobaby

    När smileyn blinkar betyder det att du har högt östrogen, när du sedan får fast gubbe har du även en peak av LH hormon. Jag har samma problem med de testen för att jag har en ganska hög grundnivå av östrogen. 

  • Dsvdv11377

    Jag hade också blinkande gubbe i 7 dagar sen blev det en cirkel så jäkla konstigt, någon som har haft samma? 

Svar på tråden Clearblue ovulation fundering