• Allis1000

    Alexander Skarsgård

    N: 
    På slutet av intervjun
     får Alexander Skarsgård även frågan om huruvida han hade kunnat tänka sig att dö i strid för Sverige.


    ? Nej, verkligen inte, säger han, och fortsätter:


    ? Jag tycker att svenska medier varit lite av en besvikelse de senaste veckorna. Det piskas upp en ?gå ut i krig?-stämning och en rädsla bland oss svenskar som jag tycker är obehaglig. Så klart är jag emot Putin, det han gör i Ukraina är absolut vidrigt. Men just nu verkar det vara fritt fram att slå ned på allt ryskt, och bojkotta rysk kultur och ryssar i största allmänhet. Det göds ett rysshat. Jag tycker att medierna borde sansa sig lite, säger Alexander Skarsgård till Dagens industri.


    Själv gjorde Alexander Skarsgård lumpen som marinbasjägare i 18 månader med uppgift att försvara flottan från sabotage och terrorism, innan han valde att satsa på en skådespelarkarriär.

    Alexander har fått allt av Sverige, men han är inte beredd att försvara den Svenska demokratin, eller? 


    Någon mer som blir irriterad? Eller ska alla som kan dra om Ryssland anfaller?
    Tycker Alexander att Ryssland är en trygg granne? Vad tror ni?

  • Svar på tråden Alexander Skarsgård
  • Kermit1561
    Flash Gordon skrev 2022-04-15 10:47:43 följande:
    En teoretisk lek med ord som man har råd med när man sitter där i lugn och ro och kan njuta av det fina värdet.

    När missilerna börjar falla finns ingen skillnad på "nation" och "familj". Drabbas den ena så drabbas den andra.
    Fast valet att fly eller stanna och slåss har man ju alltid. 
  • Limajo
    Flash Gordon skrev 2022-04-15 10:47:43 följande:
    En teoretisk lek med ord som man har råd med när man sitter där i lugn och ro och kan njuta av det fina värdet.

    När missilerna börjar falla finns ingen skillnad på "nation" och "familj". Drabbas den ena så drabbas den andra.

     


    Visst kan det vara så men det är ju inte det mitt inlägg handlar om, utan om vad man lägger i frågan om man är beredd att dö för Sverige. Där menar jag att man inte per automatik bör klassas som självisk och bortskämd bara för att man svarar nej.

  • Anonym (Hmmmm)

    Han får väll tycka så...men håller själv inte med. Enkelt att sitta på andra sidan Atlanten och vräka ur sig saker. 


    Själv är jag en kvinna i 26års åldern. Ingen egen familj så skulle det väl komma till kritan så ställer jag upp i militären. Alla har vi ju skyldigheten "civilit försvar". Min största önskan är att ha en egen familj. Men om det skulle bli så att det blir krig i Sverige så kan jag lika gärna offra mig själv till försvaret. Att leva under ryskt styre, nej då blir det ingen familj för min del. Då riskerar jag hellre att dö än att leva konstant olycklig under ryskt styre. 

    Detta är mina tankar nu bakom ett tangentbord. Men hoppas innerligt att fönuftet går före rädslan om situationen skulle utvecklas åt det hållet...

    I slutändan är vi alla bara människor som vill leva...

  • Tukt

    Bara för att någon drabbas av ens sanktioner, betyder ju inte det att man hatar den.
    Att prata om rysshat i Sverige är att gå Putins ärende.

  • Flash Gordon
    Kermit1561 skrev 2022-04-15 11:00:20 följande:
    Fast valet att fly eller stanna och slåss har man ju alltid. 
    Ja, han säger idag (i princip) att han skulle fly och jag tror Skarsgård tänker annorlunda den dagen det smäller på riktigt.
    Limajo skrev 2022-04-15 11:06:40 följande:

    Visst kan det vara så men det är ju inte det mitt inlägg handlar om, utan om vad man lägger i frågan om man är beredd att dö för Sverige. Där menar jag att man inte per automatik bör klassas som självisk och bortskämd bara för att man svarar nej.



    Och jag säger att Skarsgård svarar som han gör på frågan för han har aldrig behövt tänka genom den på riktigt. Eftersom han är proppmätt.
  • Anonym (FC)
    Tukt skrev 2022-04-15 11:26:04 följande:

    Bara för att någon drabbas av ens sanktioner, betyder ju inte det att man hatar den.
    Att prata om rysshat i Sverige är att gå Putins ärende.


    Samma sak med svenskhatet. Alla som gnäller på hur dåligt Sverige är går också ryssarnas ärende. Han vill splittra väst.
  • Anonym (Svenska mesar)

    Svenskar är mesiga varelser. De har ingen aning om hur man ska försvara sitt land och flyr hellre. Självklart kommer många att försvara sitt land istället för att låta främmande makt ta över. Jag tycker att de som inte är beredda att försvara sitt land kan sticka nu. Ta del av ett välfärdssamhälle men inte ge tillbaka ett skit är ren ynkedom. 


    Men så blir det i ett töntland när alla ska tycka och tänka och tror att individen alltid får först. Så blir det när man curlar individer hela livet. Så blir det när man daddar med elever i skolan som gråtande springer hem till sina föräldrar och skriker att de blivit kränkta av en simpel tillsägelse. Så blir det när man inte upplevt nöd och tror att drömlivet ligger på Söder. Så blir det när man är en tönt d v s en svensk mespotta som inte klarar av lumpen utan gråter hem över skoskav. Det var längesedan Sverige var bäst. Andra länder springer förbi med hästlängder. Och har så gjort ett bra tag. 


    Stackars poliser som bara får stå och titta på när  dyra bilar bränns ned. De får ju inte ens agera. Så ja, när kriget en dag knackar på så lägger svensken benen i krok, vapnen på marken och lufsar mesigt iväg. Det finns inga förebilder och generation Z är ett skämt. livet handlar om Snap och TikTok. Det är livet det! Fina grejer!

  • Tukt
    Anonym (Svenska mesar) skrev 2022-04-15 12:42:05 följande:

    Svenskar är mesiga varelser. De har ingen aning om hur man ska försvara sitt land och flyr hellre. Självklart kommer många att försvara sitt land istället för att låta främmande makt ta över. Jag tycker att de som inte är beredda att försvara sitt land kan sticka nu. Ta del av ett välfärdssamhälle men inte ge tillbaka ett skit är ren ynkedom. 


    Men så blir det i ett töntland när alla ska tycka och tänka och tror att individen alltid får först. Så blir det när man curlar individer hela livet. Så blir det när man daddar med elever i skolan som gråtande springer hem till sina föräldrar och skriker att de blivit kränkta av en simpel tillsägelse. Så blir det när man inte upplevt nöd och tror att drömlivet ligger på Söder. Så blir det när man är en tönt d v s en svensk mespotta som inte klarar av lumpen utan gråter hem över skoskav. Det var längesedan Sverige var bäst. Andra länder springer förbi med hästlängder. Och har så gjort ett bra tag. 


    Stackars poliser som bara får stå och titta på när  dyra bilar bränns ned. De får ju inte ens agera. Så ja, när kriget en dag knackar på så lägger svensken benen i krok, vapnen på marken och lufsar mesigt iväg. Det finns inga förebilder och generation Z är ett skämt. livet handlar om Snap och TikTok. Det är livet det! Fina grejer!


    Nu handlade ju den här tråden om Alexander Skarsgårds kommentarer, inte dina bittra, hatfulla, svenskhatande åsikter och grundlösa påståenden.
  • Anonym (Svenska mesar)

    Så när andra skriver ?jag hade inte stannat kvar och krigat? så handlar det också om Skarsgård? 


    Fortsätt bevisa inkompetens. 

  • Kermit1561
    Anonym (Svenska mesar) skrev 2022-04-15 12:42:05 följande:

    Svenskar är mesiga varelser. De har ingen aning om hur man ska försvara sitt land och flyr hellre. Självklart kommer många att försvara sitt land istället för att låta främmande makt ta över. Jag tycker att de som inte är beredda att försvara sitt land kan sticka nu. Ta del av ett välfärdssamhälle men inte ge tillbaka ett skit är ren ynkedom. 


    Men så blir det i ett töntland när alla ska tycka och tänka och tror att individen alltid får först. Så blir det när man curlar individer hela livet. Så blir det när man daddar med elever i skolan som gråtande springer hem till sina föräldrar och skriker att de blivit kränkta av en simpel tillsägelse. Så blir det när man inte upplevt nöd och tror att drömlivet ligger på Söder. Så blir det när man är en tönt d v s en svensk mespotta som inte klarar av lumpen utan gråter hem över skoskav. Det var längesedan Sverige var bäst. Andra länder springer förbi med hästlängder. Och har så gjort ett bra tag. 


    Stackars poliser som bara får stå och titta på när  dyra bilar bränns ned. De får ju inte ens agera. Så ja, när kriget en dag knackar på så lägger svensken benen i krok, vapnen på marken och lufsar mesigt iväg. Det finns inga förebilder och generation Z är ett skämt. livet handlar om Snap och TikTok. Det är livet det! Fina grejer!


    Ja det var ju precis som du som Putin tänkte. 
  • Anonym (FC)
    Flash Gordon skrev 2022-04-15 11:32:16 följande:
    Ja, han säger idag (i princip) att han skulle fly och jag tror Skarsgård tänker annorlunda den dagen det smäller på riktigt.
    Limajo skrev 2022-04-15 11:06:40 följande:

    Visst kan det vara så men det är ju inte det mitt inlägg handlar om, utan om vad man lägger i frågan om man är beredd att dö för Sverige. Där menar jag att man inte per automatik bör klassas som självisk och bortskämd bara för att man svarar nej.



    Och jag säger att Skarsgård svarar som han gör på frågan för han har aldrig behövt tänka genom den på riktigt. Eftersom han är proppmätt.
    Och det är han inte ensam om. De flesta tänker inte att ryssen ska komma och har en plan för det, eller förbereder sig för att försvara landet. 
  • Tukt
    Anonym (Svenska mesar) skrev 2022-04-15 13:25:35 följande:

    Så när andra skriver ?jag hade inte stannat kvar och krigat? så handlar det också om Skarsgård? 


    Fortsätt bevisa inkompetens. 


    Nej, i de fallen handlar heller inte om Skarsgård heller. Så jag förstår att det kan kännas orättvist att du får kommentarer på inlägg. Så om det känns bättre så kan jag svara även de andra.
    Men i ditt fall var det ju inte enbart att skriva en rad om sig själv, även om det var off-topic. Du valde ju att lägga en riktig megaspya rakt i diskussionen. 
     
  • Tukt
    Anonym (Svenska mesar) skrev 2022-04-15 22:29:36 följande:

    Kan spy igen. 


    Det tror jag säkert att du kan. Om och om igen. Men det här handlar inte om dig eller dina uppkastningar. Vill du fördjupa dig i det, starta en egen tråd, eller kosta på dig en terapeut.
Svar på tråden Alexander Skarsgård