• Anonym (Maja)

    Ni som varit tsm med en psykopat !

    Hur har det påverkat er ? (kontrollerande, svartsjuka, underkastelse? Och har ni lyckats tagit er ut? Om inte, varför? BEHÖVER HJÄLP. finns det hopp om att Personen ändrar sig?

  • Svar på tråden Ni som varit tsm med en psykopat !
  • Anonym (Maja)

    Och varför blir man medberoende?

  • lostandfound

    Ja, jag tog mig ur när han försökte ta livet av min hund, som jag älskar lover allt annat. Och nej, de förändras ej. Mitt ex (psykopat) lovade vare gång jag sade att jag skulle lämna, att han skulle förändras. Några dagar efter de löftena var han lika jävlig som han varit innan. 

  • lostandfound
    lostandfound skrev 2022-04-14 18:26:24 följande:

    Ja, jag tog mig ur när han försökte ta livet av min hund, som jag älskar lover allt annat. Och nej, de förändras ej. Mitt ex (psykopat) lovade vare gång jag sade att jag skulle lämna, att han skulle förändras. Några dagar efter de löftena var han lika jävlig som han varit innan. 


    älskar över* skulle det stå. 
  • Anonym (Maja)

    Var han kontrollerande och svartsjuk?

  • Anonym (Är den störde)

    Nu skulle jag inte klassa mig själv som psykopat men är störd på det sättet att jag försöker kontrollera honom, är sjukligt svartsjuk med paranoida vanföreställningar om olika svartsjukescenarior jag tänker ut, blandar ihop dessa med verkligheten och blir arg på honom för saker han bara gjort i mitt huvud.

    Jag hoppas verkligen att jag kan förändra mig. Men jobbar på det, dels med hans hjälp och dels med psykiatrin.  

Svar på tråden Ni som varit tsm med en psykopat !