• Aschraf

    Pojke eller flicka

    Hej på er! 

    Idag var vi på ultraljudet och ville veta könet på barnet. Jag är i vecka 18+2. BM sa att det ser platt ut och hon inte ser en snopp derför är de en tjej sa hon. Hon sa oxå att hon inte ser  de 3 streck heller.  Hon sa 80% flicka och att hon skulle bli chockad om de blir pojke, trotts att jag hört att det inte är säkert förran man sett 3 streck. 

    Är det någon här som fått fel kön? 
    Att du inte kunde se en snopp men de blev pojke ändå? 
    hur ofta ger dom fel gissning? 

    Vi är bara nyfiken på kön och tycker att de e bra att veta inför att börja köpa kläder etc som passar könet. 

    Tacksam för avar

  • Svar på tråden Pojke eller flicka
  • Anonym (G.)

    Jag har själv inte tagit reda på kön med någon av mina fyra barn utan låtit det vara en överraskning. har dock många i min närhet som tagit reda på. De flesta har fått de kön som de sagt på ul men vid tre tillfällen har det blivit ?fel? två gånger har de sagt flicka men det har blivit pojk och en gång sagt pojk men blivit flicka. Det blev väldigt jobbigt för ett par som förväntade sig en flicka, mamman där fick en depression och kunde inte alls ta till sig pojken. 


    Om ni vill vara mer säkra så går de ju boka in ett könsultraljud Och kanske även i 3d. Det kostar ju lite men kan vara värt om man vill vara säker. 

  • Aschraf
    Anonym (G.) skrev 2022-04-15 07:11:47 följande:

    Jag har själv inte tagit reda på kön med någon av mina fyra barn utan låtit det vara en överraskning. har dock många i min närhet som tagit reda på. De flesta har fått de kön som de sagt på ul men vid tre tillfällen har det blivit ?fel? två gånger har de sagt flicka men det har blivit pojk och en gång sagt pojk men blivit flicka. Det blev väldigt jobbigt för ett par som förväntade sig en flicka, mamman där fick en depression och kunde inte alls ta till sig pojken. 


    Om ni vill vara mer säkra så går de ju boka in ett könsultraljud Och kanske även i 3d. Det kostar ju lite men kan vara värt om man vill vara säker. 

    Men vet du varför sa dem en flicka sen blev dem pojke? 
    i  vårt fall så sa hon att det ser platt ut ( ingen snopp ) men att hon inte kan se streck heller.  Sen sa hon att hon kommer bli chockad om de kommer ut en pojke. 


  • Anonym (G.)
    Aschraf skrev 2022-04-15 15:38:43 följande:

    Antar att de inte såg någon snopp eller pung och därför sa flicka, men jag vet inte säkert. Tänker att om det inte är extremt tydligt så finns de ju en viss felmarginal. Sa hon 80 så är det ju 80/20 men Om jag ville vara helt säker skulle jag som Sagt gjort könsultraljud, kanske även i 3D. 


     

Svar på tråden Pojke eller flicka