• Emmannie

    Hjälp mig tyda mitt graviditetstest



    Jag håller på att stirra mig blind på mitt test. Jag förstår att OM jag är gravid så är det tidigt och jag behöver vänta. Men jag vill så gärna vara det, och ni vet ju hur stissig man blir? tycker ni testet ser positivt ut? det är från graviditetskollen ??
  • Svar på tråden Hjälp mig tyda mitt graviditetstest
  • Emmannie
    nathalie85 skrev 2022-04-15 08:24:47 följande:

    jg ser ett till streck.
    hur
    mycket
    innan bim? testa pånytt en dag senare.


    Jag får göra det. Svårt att säga då jag har väldigt oregelbunden mens, men borde få mensen om mindre än en vecka iallafall.. får nog kosta på mig ett lite bättre test :)
  • Emmannie
    Långbenopluto skrev 2022-04-15 09:23:08 följande:

    Hur många dagar över mensen är du?


    Vet inte riktigt.. har så oregelbunden mens. men nog inte gått över Riktigt än..
  • Emmannie
    Anonym (Annie) skrev 2022-04-15 12:40:05 följande:

    Jag ser ett supersvagt sträck ändå..


    Då får jag nog ta ett nytt test i dagarna och hoppas på att det blivit lite starkare. Tack snälla för svaret!! :)
  • FruPea

    Helt klart positivt. Problemet med att testa så tidigt är att det kan vara så att ägget är befruktat, hcg:t stiger, men sen fäster ägget aldrig. Det skulle vara vanligare med den typen av "missfall" om folk testade så tidigt hela tiden.

  • Soulmates

    Jag förstår din känsla, jag försöker också bli gravid men fick tyvärr min mens denna månad. Vad jag tycker så ser jag inget streck, men prova som sagt efter några dagar igen. Hur länge har ni försökt? Hoppas vi snart blir gravida alla som försöker 

  • Emmannie
    FruPea skrev 2022-04-15 12:56:25 följande:

    Helt klart positivt. Problemet med att testa så tidigt är att det kan vara så att ägget är befruktat, hcg:t stiger, men sen fäster ägget aldrig. Det skulle vara vanligare med den typen av "missfall" om folk testade så tidigt hela tiden.


    Tack snälla för svaret. Du har verkligen helt rätt.. jag tog ett clearblue digital förut som visade positivt 1-2 veckor så det är väldigt väldigt tidigt. Får hoppas på det bästa :)
Svar på tråden Hjälp mig tyda mitt graviditetstest