• Freddie K

    Vad gillar du för musik?

    Hej. Här undrar jag vad du gillar för musik?


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-04-16 07:33
    Ah, jag glömde några alternativ, men ni får hålla er till godo med de som finns! .
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gillar du för musik?
  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-04-17 14:53:20 följande:
    Tack tack!
    Nu går vi mer och mer OT här men va menar du med tvärtom egentligen? Dom flesta vita svenskar jag möter är inga rasister.
    Jo nu går vi väldigt off-topic. Nästan så man hör den där piskan i Parlamentet!Tungan ute.

    Jag tänkte mer på hur läget har varit på Jamaica mellan de vita och de svarta. Förfärligt har det varit! Jag känner inga rasister heller faktiskt och det är jag glad för.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • flygrl
    Freddie K skrev 2022-04-17 14:59:38 följande:
    Jo nu går vi väldigt off-topic. Nästan så man hör den där piskan i Parlamentet!Tungan ute.

    Jag tänkte mer på hur läget har varit på Jamaica mellan de vita och de svarta. Förfärligt har det varit! Jag känner inga rasister heller faktiskt och det är jag glad för.

    Ja jo visst har det vart stenhårt förtryck och slaveri mot svarta på Jamaica och i många andra länder. Mina förfäder va också afrikanska slavar i Latinamerika MEN det innebär inte att jag lägger skulden för det på alla vita, särskilt inte nu levande vita. Tyvärr är en del svarta rasistiska mot vita och även andra som judar och ostasiater och det tar jag helt avstånd ifrån. :/
    Tycker själv att vita svenskar överlag inte är särskilt rasistiska. 

  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-04-20 21:27:26 följande:

    Ja jo visst har det vart stenhårt förtryck och slaveri mot svarta på Jamaica och i många andra länder. Mina förfäder va också afrikanska slavar i Latinamerika MEN det innebär inte att jag lägger skulden för det på alla vita, särskilt inte nu levande vita. Tyvärr är en del svarta rasistiska mot vita och även andra som judar och ostasiater och det tar jag helt avstånd ifrån. :/
    Tycker själv att vita svenskar överlag inte är särskilt rasistiska. 


    Det var kloka ord! . Nej, man kan ju inte skylla på alla vita för det! Jag går i alla fall inte på hudfärg utan på personlighet och oavsett var de kommer ifrån så brukar jag inte gilla folk ändå. Skäms
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Tom Araya skrev 2022-04-21 16:43:21 följande:

    Gissa!? Skrattande


    Instrumental indie-pop med en släng av karibisk valsång? .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Embla twopointoh skrev 2022-04-21 17:00:31 följande:

    Gissa.


    Hårdrock och jazz kanske? .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Embla twopointoh skrev 2022-04-24 16:46:36 följande:
    Inte ens i närheten.
    Hehe, ok. Det var ett longshot! .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • flygrl
    Freddie K skrev 2022-04-21 16:31:17 följande:
    Det var kloka ord! . Nej, man kan ju inte skylla på alla vita för det! Jag går i alla fall inte på hudfärg utan på personlighet och oavsett var de kommer ifrån så brukar jag inte gilla folk ändå. Skäms
    Kloka ord från dig med fast det sista där menar du att du inte gillar folk var dom än kommer ifrån eller har jag missförstått nåt?
  • flygrl
    Tom Araya skrev 2022-04-21 16:43:21 följande:

    Gissa!? Skrattande


    Tom Araya är väl en känd svensk/värmländsk dansbandsmusiker så klart det är dansband som är din grej. Eller kan jag möjligen ha fel? :P
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-04-24 17:57:38 följande:
    Tom Araya är väl en känd svensk/värmländsk dansbandsmusiker så klart det är dansband som är din grej. Eller kan jag möjligen ha fel? :P
    Jo det har du nog  dessvärre. 

    Tom Araya är basist i Slayer... går nog att dansa till också om man vill. Tungan ute
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-04-24 18:13:48 följande:
    Jo det har du nog  dessvärre. 

    Tom Araya är basist i Slayer... går nog att dansa till också om man vill. Tungan ute
    Ha ha jag vet jag vet, jag ville bara skämta lite med våran egen Tom Araya. Jag gillar metal med och vet vem da real mr. Araya är (han värmlänningen i Slayer ;) :P
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-04-24 18:46:15 följande:
    Ha ha jag vet jag vet, jag ville bara skämta lite med våran egen Tom Araya. Jag gillar metal med och vet vem da real mr. Araya är (han värmlänningen i Slayer ;) :P
    Ja men gud... så får jag stå här och rodna!

    Får bjuda på det, bara för att det är du. Tungan ute
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-04-24 17:52:35 följande:
    Kloka ord från dig med fast det sista där menar du att du inte gillar folk var dom än kommer ifrån eller har jag missförstått nåt?
    Jo, alltså. Jag är inte rasist. Inte det minsta! Men för mig spelar hudfärg ingen roll. Jag har svårt att tycka om folk överlag.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-04-24 18:49:23 följande:
    Ja men gud... så får jag stå här och rodna!

    Får bjuda på det, bara för att det är du. Tungan ute
    Ha ha det är lugnt. Kan va svårt ibland med glimten i ögat online.
    Freddie K skrev 2022-04-25 05:49:06 följande:
    Jo, alltså. Jag är inte rasist. Inte det minsta! Men för mig spelar hudfärg ingen roll. Jag har svårt att tycka om folk överlag.

    Du låter som Dirty Harry där. Han hatar alla lika mycket. Svarta, vita, latinos osv. 
    (Har en pappa som kört Dirty Harry-citat hela min uppväxt, därför jag känner till det ).
    Fast visst människor är inte alltid enkla men det blir ändå så sorgligt på nåt vis. Sen är du ju sjysst och vänlig mot alla också.


     

  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-04-28 00:26:28 följande:
    Ha ha det är lugnt. Kan va svårt ibland med glimten i ögat online.
    Freddie K skrev 2022-04-25 05:49:06 följande:
    Jo, alltså. Jag är inte rasist. Inte det minsta! Men för mig spelar hudfärg ingen roll. Jag har svårt att tycka om folk överlag.

    Du låter som Dirty Harry där. Han hatar alla lika mycket. Svarta, vita, latinos osv. 
    (Har en pappa som kört Dirty Harry-citat hela min uppväxt, därför jag känner till det ).
    Fast visst människor är inte alltid enkla men det blir ändå så sorgligt på nåt vis. Sen är du ju sjysst och vänlig mot alla också.


     


    Jo, det blir ju rätt sorgligt ändå. Jag försöker vara schysst mot alla jag möter. Det är den jag är. .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • flygrl
    Freddie K skrev 2022-04-28 06:34:55 följande:
    Jo, det blir ju rätt sorgligt ändå. Jag försöker vara schysst mot alla jag möter. Det är den jag är. .
    Jovisst är det sorgligt.
    Men trots du inte tycker om folk överlag är du ändå sjysst mot dom och det är ju lite motsägelsefullt imho. Men nu blir det mer och mer OT här.
  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-04-28 14:38:02 följande:
    Jovisst är det sorgligt.
    Men trots du inte tycker om folk överlag är du ändå sjysst mot dom och det är ju lite motsägelsefullt imho. Men nu blir det mer och mer OT här.
    Jo, men jag är ganska motsägelsefull. Jag bruka kalla mig för en levande paradox! Skäms
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • flygrl
    Freddie K skrev 2022-04-28 15:56:03 följande:
    Jo, men jag är ganska motsägelsefull. Jag bruka kalla mig för en levande paradox! Skäms
    Det är nog alla människor mer eller mindre. Motsägelsefulla alltså.
Svar på tråden Vad gillar du för musik?