Vet hur det känns! När min lilltjej kom till världen vägde jag 105 kg. Nu, 10 månader senare, har jag lyckats gå ner till 76. Målet är att tappa 10 kg till då jag vägde 65 innan graviditeten.
Hur som helst, min strategi var rätt enkel. Försöka gå och röra mig mycket, bära runt på bebis i bärsele hemma eller promenader med barnvagnen. Banta har jag inte gjort eftersom jag ammar, men har inte heller ätit mer än i vanliga fall. Alltså en vanlig frukost, lunch, middag, kanske nåt mellanmål och, om jag är sugen, en glass eller nåt på kvällen. Tänker att amningen gör så att det blir en mini-bantning om jag äter som vanligt.
Jag minns att viktnedgången gick rätt segt de första månaderna för mig med. Men det hade nog att göra med att min bebis sov mycket (och jag med henne) samtidigt som hon hatade barnvagnen. Själv hade jag ont i hela kroppen och ville inte röra mig så mycket. Men varteftersom kilon försvann så försvann även värken, och bebisen började så småningom acceptera barnvagnen. Då jävlar hände det grejer ????