• Anonym (Såå trött och irreterad)

Avslutar lönebidrag

Nu har jag avslutat mitt lönebidrag f.r.o.m den sista december. Från början fick jag det p.g.a långtidsarbetslös ingen diagnos. Så nu undrar jag vad kan hända? Lägre lön?, Då jag redan mycket mindre lön än dom andra fast anställda. Jag är själv fast anställd sen flera år. Jag är så förbannad att man bli behandlad som skit. Så nu får det bära eller brista känner jag. 

• Svar på tråden Avslutar lönebidrag
  • SaraL77

Sök andra jobb och under tiden gör du ett så bra jobb som du bara kan så att du får bra referenser från din nuvarande arbetsgivare. Att säga "nu får det bära eller brista" visar ju på varför du troligtvis har gått arbetslös i långa perioder, nämligen att du är en sån som ger upp för lätt och sätter dig på tvären om saker och ting inte faller ut som planerat.

• Anonym (Mman)

Sök andra jobb, sök i på en utbildning så att du sen kan söka andra jobb? 
    Varför ge upp? Det löser ju inget...

• Anonym (gg)

Visste inte man kan få det pga långtidsarbetslös.

Varför skulle du få lägre lön om du är fast anställd?

• Anonym (?)

Finns det inte redan en tråd i samma ämne? Har du pratat med din handläggare eller din chef?

• Tom Araya
    Anonym (Såå trött och irreterad) skrev 2022-04-17 08:19:47 följande:
    Avslutar lönebidrag

Nu har jag avslutat mitt lönebidrag f.r.o.m den sista december. Från början fick jag det p.g.a långtidsarbetslös ingen diagnos. Så nu undrar jag vad kan hända? Lägre lön?, Då jag redan mycket mindre lön än dom andra fast anställda. Jag är själv fast anställd sen flera år. Jag är så förbannad att man bli behandlad som skit. Så nu får det bära eller brista känner jag. 

Varför har du mycket mindre lön än andra fast anställda, trots att du varit fast anställd under flera år?
Svar på tråden Avslutar lönebidrag