• askyfullofstars

Ömmande över äggstock? Vad kan det vara?

Hej!
    I december förra året, dvs 4 mån sen började jag känna konstig känsla i magen. Där vänstra äggstock sitter. Det är ingen smärta eller så, men mer att jag ?känner av? den delen så mkt. vet inte om det är för jag tänker på det som jag blir medveten om det.

Hur som, bokade tid hos En privatklinik som gjorde gynundersökning samt en vaginal undersökning. Det var en erfaren överläkare som genomförde undersökningen och kollade väldigt noggrant. Allt såg normalt ut! Inga cystor eller ngt som kunde förklara den känslan. Nu 4 mån sen har jag samma känsla.

Vet inte vad mer man kan kolla?
    Har en tarmsjukdom som kräver årliga undersökningar och har genomfört en koloskopi i nära anslutning till gynundersökningen. Även den var normal, hade bara inflammation långt nere i ändtarmen men det har jag fått behandling för.

Någon?

• Svar på tråden Ömmande över äggstock? Vad kan det vara?
  • Anonym (F)

Ägglossning eller början till mens.

• askyfullofstars
    Anonym (F) skrev 2022-04-18 22:37:00 följande:

Ägglossning eller början till mens.

Haft det oavsett äl eller mens. :/
  • Anonym (F)
    askyfullofstars skrev 2022-04-19 02:05:40 följande:
    Haft det oavsett äl eller mens. :/
    Ah, du menar att det är i princip hela tiden och inte bara ibland? Vet tyvärr inte vad det kan vara då men om läkaren har tittat noga så kanske det inte är något farligt åtminstone. Har någon kollat själva magen i den trakten också? Eller räcker det med koloskopi för att se? Jag tänker att det finns ganska många organ i de där mjukdelarna så man kanske behöver titta med UL istället.
  • askyfullofstars
    Anonym (F) skrev 2022-04-19 08:40:52 följande:
    Ah, du menar att det är i princip hela tiden och inte bara ibland? Vet tyvärr inte vad det kan vara då men om läkaren har tittat noga så kanske det inte är något farligt åtminstone. Har någon kollat själva magen i den trakten också? Eller räcker det med koloskopi för att se? Jag tänker att det finns ganska många organ i de där mjukdelarna så man kanske behöver titta med UL istället.
    Ja previd! Vid vänster äggstock däromkring finns väl bara tarmar? 
  • Anonym (F)
    askyfullofstars skrev 2022-04-19 16:14:27 följande:
    Ja previd! Vid vänster äggstock däromkring finns väl bara tarmar? 
    Det finns en hel del egentligen, och man har inte alltid koll på exakt var de andra organen ligger jämfört med äggstocken men dessa ligger iaf på vänster sida: magsäck, mjälte, bukspottskörtel och mer mot baksidan en njure, men den borde det inte vara iaf. Och annars en massa tarmar som sagt :) Sen en oväntad sak, när jag hade problem med gallsten hade jag smärtor även på vänster sida av magen, och långt till höger också, ungefär som om det vore tjocktarmen. Men bäst är så klart om du lyckas få en bättre undersökning.
Svar på tråden Ömmande över äggstock? Vad kan det vara?