• BillyBull

    Få mobilen ringa på komando direkt från webbläsaren i datorn?

    Hej


    Nu verkar det som att funktionen att överföra ett telefonnummer från datorn till telefonen inte har något specifikt namn så det är svårt att sätta en bra rubrik, och säkert ännu svårare att få rätt hjälp. Men ibland har man tur så därför ger jag detta ett försök.


    Som vissa kanske vet kan man clicka på ett telefonnummer på datorns webbläsare, och få numret skickat till telefonen, som gör at man kan ta fram telefonen med telefonnumret inslaget, så trycker man på grön lur, för att telefonen ska ringa upp numret.


    Nöten som jag vill knäckla eller få hjälp med, är att ta reda på om det går att få telefonen också ringa numret direkt på datorns chrome-webläsare kommando och inte bara lägga in telefonnumrets siffror som skickas från chrome till telefonen i väntan på att man manuellt ska trycka på grön lur? Utan att behöva röra telefonen dvs.


    Tack på förhand för all eventuell hjälp jag kan få.

  • Svar på tråden Få mobilen ringa på komando direkt från webbläsaren i datorn?
  • Pilsner
    BillyBull skrev 2022-04-19 11:13:36 följande:

    Nöten som jag vill knäckla eller få hjälp med, är att ta reda på om det går att få telefonen också ringa numret direkt på datorns chrome-webläsare kommando och inte bara lägga in telefonnumrets siffror som skickas från chrome till telefonen i väntan på att man manuellt ska trycka på grön lur? Utan att behöva röra telefonen dvs.


     


    Det låter som en riktig säkerhetsblunder att tillåta något sådant.
  • BillyBull

    Ja kanske, i sånna fall är det bäst att ha en extra telefon enbart avsatt för den funktionen då ist. 

Svar på tråden Få mobilen ringa på komando direkt från webbläsaren i datorn?