• Orvar11

    På jakt, 90-tals karamell

    Jag minns från när jag var liten och hälsade på min gammelmormor på 90-talet. Hon bjöd då alltid på vad hon kallade för godis. Ungefär som en större och tjockare Läkerol inlindad i papper som var snurrat på sidorna (typisk godis papper från förr). Tycker mig minnas att de även var sockerfria (gott? Nja).


    Vet ej om de fanns i olika smaker men minns den som rosa med bärig smak. Jag har fått dem på skallen och är nu på jakt efter någon som minns samma som jag och kan tänkas veta vad de hette. 


    Help a girl out ! 

  • Svar på tråden På jakt, 90-tals karamell
  • BuoBä

    Kungen av Danmark bröstkarameller? Kommer inte ihåg om de brukade ha papper, men min farmor hade alltid det i en skål, tillsammans med Mormors sidenkuddar.

  • Orvar11

    Tack för att du svarar men tyvärr är det inte dem. minns dem som mjuka lite gummiaktiga (som läkerol). 

  • sacredheart

    Minns att det fanns nån form av sugtablett för muntorrhet som passar in i den beskrivningen...
    Min farmor hade sådana...sockerfria med frukt/bärsmak...

  • Orvar11
    hejnina skrev 2022-04-19 19:34:41 följande:

    Dietorelle kanske? 


    the release!  Tack, det är exakt dom. hoppas min hjärna kan sluta klia om detta nu så jag kan sova. Tack!! 
  • hejnina
    Orvar11 skrev 2022-04-19 23:23:17 följande:
    the release!  Tack, det är exakt dom. hoppas min hjärna kan sluta klia om detta nu så jag kan sova. Tack!! 
    Haha man hör ju nästan på namnet att det var riktiga toppengodisar! Hoppas du kunnat sova :D
Svar på tråden På jakt, 90-tals karamell