• Missmissmiss

    Flytta till Gbg

    Hej! 


    Funderar på flytt till Gbg. Kan begära omplacering på jobb så det är inget problem. Jag undrar dock vilka områden som är att föredra. Är intresserad av sekelskiftslgh och planerar köpa en 2:a ( helst med balkong) men inget måste. 


    Vilja områden anses som ?bäst??  Är det en trivsam stad för inflyttade som kanske kan ge mig tips osv. Glad


     

  • Svar på tråden Flytta till Gbg
  • Freddie K

    Hej. Det är en väldigt gemytlig stad med goa människor och en skön atmosfär. Du skulle nog trivas. Bra områden är Majorna, Torslanda och Tuve. det finns säkert fler bra områden, men de är det jag kommer på just nu. 


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • EnAnonumius

    FreddieK gav bra områdestips..
    Andra områden är även Haga, Masthugget, Guldheden och Landala.

    Problemet med just Majorna, Masthugget, Haga och Guldheden är att folk är mycket ovilliga att flytta där ifrån så det är svårt att få tag på lägenheter.
    Inte omöjligt men just svårt.  Men vill du ha sekelskifts lägenhet så är det Vasastan, men där är det ganska svårt med att få lägenhet av samma anledning som med Majorna, Masthugget, Haga och Guldheden.
    VI i GBG har nästan samma problem med lägenheter som i Stockholm.

    Vi har allt i GBG i form av krogar, affärer, restauranger etc etc.. Så det finns något för alla.
    Göteborgarna är inte rädda för att prata med främlingar och hjälpa dem tillrätta om det behövs.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Freddie K
    EnAnonumius skrev 2022-04-20 07:08:02 följande:

    FreddieK gav bra områdestips..
    Andra områden är även Haga, Masthugget, Guldheden och Landala.

    Problemet med just Majorna, Masthugget, Haga och Guldheden är att folk är mycket ovilliga att flytta där ifrån så det är svårt att få tag på lägenheter.
    Inte omöjligt men just svårt.  Men vill du ha sekelskifts lägenhet så är det Vasastan, men där är det ganska svårt med att få lägenhet av samma anledning som med Majorna, Masthugget, Haga och Guldheden.
    VI i GBG har nästan samma problem med lägenheter som i Stockholm.

    Vi har allt i GBG i form av krogar, affärer, restauranger etc etc.. Så det finns något för alla.
    Göteborgarna är inte rädda för att prata med främlingar och hjälpa dem tillrätta om det behövs.


    Det var ett bra svar! .

    Vi har även nära till Borås, om det skulle hjälpa. :-P.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

    Det finns mycket som är bra med Göteborg. Bland annat det som EnAnonumius, var inne på så hjälper vi gärna folk som behöver det. Vi är nog ganska öppna och pratar en del med folk vi inte känner och vi är välkänd för vår humor! .


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Missmissmiss

    Tack snälla för era svar Solig Tycker alltid det är trivsamt att vara i Gbg och Å är det ju nära Skåne också där jag bor nu. 

  • Freddie K
    Missmissmiss skrev 2022-04-20 14:05:17 följande:

    Tack snälla för era svar Solig Tycker alltid det är trivsamt att vara i Gbg och Å är det ju nära Skåne också där jag bor nu. 


    Får jag fråga varför du vill flytta? *Nyfiken*
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Missmissmiss skrev 2022-04-26 20:19:55 följande:

    Känner att jag vill ha förändring och så tycker jag Gbg är en härlig stad  


    Det låter bra! . Och så bor ju jag där. Det kan inte bli bättre! .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
Svar på tråden Flytta till Gbg