• Tue 19 Apr 2022 21:44
    1062 visningar
    5 svar
    5
    1062

    En undran ??

    Jag hade ägglossning 6 april och är på bim -1 idag . Fick mitt första plussa för 6 dagar sedan och gjorde nu på kvällen ett digitalt där det står gravid 2-3 veckor borde det inte stå 1-2 veckor någon som kan förklara för jag fattar inte?

  • Svar på tråden En undran ??
  • Tue 19 Apr 2022 21:49
    #1

    De där testen är ingen exakt vetenskap. Hcg kan variera mycket inom en och samma vecka. Om du har 14 dagars lutealfas fattas det en dag bara tills det är 2 veckor och testet slog över lite i förtid. Det är ovanligt att plussa så tidigt som du gjorde så du ligger nog i det övre normalspannet på hcg-nivån.

  • Tue 19 Apr 2022 22:03
    #2
    Jag är bara jag skrev 2022-04-19 21:49:09 följande:

    De där testen är ingen exakt vetenskap. Hcg kan variera mycket inom en och samma vecka. Om du har 14 dagars lutealfas fattas det en dag bara tills det är 2 veckor och testet slog över lite i förtid. Det är ovanligt att plussa så tidigt som du gjorde så du ligger nog i det övre normalspannet på hcg-nivån.


    Jag har fyra barn sedan innan och har fått plus 6-7 dagar innan BIM varje gång. Det jag tyckte va konstigt att det stod 2-3 veckor. Men så kan det vara att det är .
  • Tue 19 Apr 2022 22:07
    #3
    alraospe84 skrev 2022-04-19 22:03:33 följande:
    Jag har fyra barn sedan innan och har fått plus 6-7 dagar innan BIM varje gång. Det jag tyckte va konstigt att det stod 2-3 veckor. Men så kan det vara att det är .
    Det är som sagt mycket ovanligt, men du brukar väl ha högt hcg tidigt helt enkelt. Om det stått 3+ hade jag undrat mer för det hade tytt antingen på total felräkning av äl eller tvillingar.
  • Tue 19 Apr 2022 22:20
    #4
    Jag är bara jag skrev 2022-04-19 22:07:14 följande:
    Det är som sagt mycket ovanligt, men du brukar väl ha högt hcg tidigt helt enkelt. Om det stått 3+ hade jag undrat mer för det hade tytt antingen på total felräkning av äl eller tvillingar.
    Det kanske är ovanligt har aldrig tänkt på det. När jag kollar runt så tycker jag det är många som plussar tidigt?  Men hade velat testa mig i morgon på vin dagen men kunde inte hålla mig och gjorde det idag istället. Hade förmodligen visat samma resultat. Tack för dina svar????
  • Wed 20 Apr 2022 13:01
    #5
    alraospe84 skrev 2022-04-19 22:20:06 följande:
    Det kanske är ovanligt har aldrig tänkt på det. När jag kollar runt så tycker jag det är många som plussar tidigt?  Men hade velat testa mig i morgon på vin dagen men kunde inte hålla mig och gjorde det idag istället. Hade förmodligen visat samma resultat. Tack för dina svar????
    Först när embryot fäst utsöndras hcg och det kan ta ett tag innan det blir mätbart ifall det stiger långsamt. Jag har tagit hcg-blodprov många gånger och sett en stor skillnad. När jag hade 10000 v.5 var det två.
Svar på tråden En undran ??