• Louet

Charlie och Louie

Vad tycker ni om dessa namn till tvillingpojkar? 

• Svar på tråden Charlie och Louie
  • Nutnut
    Jag är bara jag skrev 2022-04-20 14:02:43 följande:

Ärligt? Hemska om ni bor i Sverige. Okey i engelsktalande land.

Jag håller inte med. Tycker båda är jättefina. Internationella men känns inte konstlat som vissa andra internationella namn. fina ihop dessutom.

Internationella namn som INTE funkar i Sverige tycker jag är Liam Lennox etc. Känns som kåkfarare 
  • Jag är bara jag
    Nutnut skrev 2022-04-20 14:06:06 följande:
    Jag håller inte med. Tycker båda är jättefina. Internationella men känns inte konstlat som vissa andra internationella namn. fina ihop dessutom.

Internationella namn som INTE funkar i Sverige tycker jag är Liam Lennox etc. Känns som kåkfarare 
    Du behöver inte hålla med. Vi har åsiktsfrihet. Liam är jättefult, där är vi dock överens.
  • fjanten

Gillar Louie, men inte Charlie, mest för att jag inte är helt förtjust i smeknamn som namn.

• LFF
    Louet skrev 2022-04-20 13:46:24 följande:
    Charlie och Louie

Hyfsat vanliga namn. Förhållandevis lika då de låter lika på slutet. Inget jag själv gillar i namn på tvillingar. Mina tvillingar har väldigt olika namn fast från samma tidsperiod.
  • trollhona
    Louet skrev 2022-04-20 13:46:24 följande:
    Charlie och Louie

Om ni bor i Storbritannien så har ni två rojalistiska namn som säkert fungerar fint. Bor ni i Sverige så skulle jag inte ha dessa som första val... Dels har jag en personlig aversion mot smeknamns-namn så som Charlie, Ellie, Nellie osv. oh dels tror jag att barnet som heter Louie kommer associeras med en ful apa från Djungelboken eftersom namnet inte är så etablerat här...
  • LFF
    trollhona skrev 2022-04-22 11:59:16 följande:
    Om ni bor i Storbritannien så har ni två rojalistiska namn som säkert fungerar fint. Bor ni i Sverige så skulle jag inte ha dessa som första val... Dels har jag en personlig aversion mot smeknamns-namn så som Charlie, Ellie, Nellie osv. oh dels tror jag att barnet som heter Louie kommer associeras med en ful apa från Djungelboken eftersom namnet inte är så etablerat här...
    Louie har blivit ett förhållandevis vanligt namn. Kan nämna 3 med det namnet i min omgivning utan problem. Det är ca 1500 som har det som tilltalsnamn och de flesta är under 10 år.
  • Sisisisi

De senaste åren har ju typ hälften av alla ungar fått de namnen. Jag skulle andra namn. 

Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden Charlie och Louie