• Anonym (Anonym)

    Känner mig så ensam

    Fyller 30 idag och ingen av mina föräldrar har sagt grattis. Eller jo, min mamma skickade ett blombud med någon gammal gul påskblomma som det stod vårkänslor på. Det kunde väl åtminstone stått något annat på den. Hon kan inte ens skriva ettt sms till mig alltså, utan hon går den vägen. Allt för att slippa prata med en, känns det som.


    Min mamma har slutat höra av sig till mig helt. Hon har lämnat pappa. Till mig har hon sagt att hon vill vara ifred och att hon lämnat allt det gamla bakom sig. Hon ljuger ständigt nu för tiden och har ändrat beteende totalt.

    Att pappa inte hört av sig självmant kan han inte hjälpa av olika anledningar. 

    Bjöd 40 personer på fest men ca 8 ville komma. Fick ställa in min fest jag tänkte ha i en stor lokal därför. 


    Jag känner mig så väldigt ensam. Allt känns skit. Jag vill inte vara ledsen för det mamma gör och gjort mot mig, men jag är det ändå. Känner mig värdelös. Bortglömd. Som en skit ingen bryr sig om.

  • Svar på tråden Känner mig så ensam
  • Anonym (Anonym)

    Har inte pratat med henne sedan december.

  • Anonym (Anonym)

    Vi som pratade dagligen innan. 

  • forbiddenfruit

    Mitt hjärta brister när jag läser sånt här. Du är inte värdelös på något sätt! Du har bara haft oturen att vara omgiven av människor som har nog med sig själv och därför inte förmår att sträcka ut en hand och se dina behov. Grattis på födelsedagen

  • Anonym (Anonym)
    forbiddenfruit skrev 2022-04-21 19:53:29 följande:

    Mitt hjärta brister när jag läser sånt här. Du är inte värdelös på något sätt! Du har bara haft oturen att vara omgiven av människor som har nog med sig själv och därför inte förmår att sträcka ut en hand och se dina behov. Grattis på födelsedagen


    Tack, vad fint sagt.  Ja det kanske bara är så. Jag har ju  många bra vänner iallafall, som hör av sig och bryr sig om mig. Men när ens förälder sviker en så tar det så väldigt hårt. Usch vad ledsen jag blir. Vet inte hur jag ska tänka, eller göra. Har du något tips? Försöka fokusera på mina vänner och andra nära och kära är väl kanske det enda jag kan göra. 
  • forbiddenfruit

    Det är ju så svårt och känsligt när det gäller band till sin familj och föräldrar. Vänskapsrelationer kan ju väga upp till en viss del men ibland så räcker inte det hela vägen. Jag tror att du och din mamma kommer hitta tillbaka till varandra men vägen dit kan se ut på många olika sätt. Ni pratade varje dag och det betyder att ni haft ett starkt band och då finns det en grundkärlek trots allt. Önskar jag kunde komma med bättre råd men en sak vet jag iallafall och det är att du inte ska slå på dig själv,var snäll mot dig själv och ta hand om dig själv. 

  • Monsieur Venus

    Ett riktigt stort grattis på födelsedagen! Jag vet precis hur det känns, för jag har en liknande situation med min familj. Tror det var tio år sedan jag fick en födelsedagspresent och de brukar aldrig ens skicka ett sms. Men livet går vidare ändå och det gör mindre och mindre ont för varje år som går. Jag förstår att det måste kännas hemskt att de inte bryr sig tillräckligt för att gratulera dig ordentligt på födelsedagen, men det säger mer om dem än om dig. Att du bjöd 40 personer på fest, men bara 8 kunde/ville komma är självklart trist. Men försök att fokusera på de som faktiskt ville komma och gör någonting kul tillsammans med dem. Ni kanske kan ha en födelsedagsmiddag i efterskott för att fira dig? Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Jo)

    Ett stort och hjärtligt grattis på födelsedagen.

  • Anonym (Sad)

    Så sorgligt TS. Hur länge sen är det som de skildes? Ibland blir saker bättre över tid. Din pappa kanske fortfarande är väldigt nedstämd? Att bli lämnad är ganska tufft mentalt.

    Önskar dig i alla fall ett stort och varmt grattis!!

  • Anonym (Man50)

    Grattis på din dag !!! 
    nu bjuder du hem de åtta till dig i stället på lite käk och fika  och kom ihåg det är inget fel på dig. 
    De andra fattar ju inte hur bra du är och vad de går miste om. 

    Tråkig med din mor , om det är till någon tröst så har jag ingen mor och jag har däremot en farsa som knappt brytt sig , men inte mycket jag kan göra åt det 
    bara se framåt och hoppas att nya äventyr dyker upp runt hörnet ?..

    å grattis igen / hej 

Svar på tråden Känner mig så ensam