• Svennemannen256

    Varför är svenska män så kravlösa och desperata?

    Min egen teori är den maktförskjutning som sker mellan könen till kvinnors fördel.


    Vad tror du?

  • Svar på tråden Varför är svenska män så kravlösa och desperata?
  • Anonym (Ojoj)

    Oj! En till tråd som ska trycka ner män här på familjeliv. OVANLIGT...

  • Anonym (man)

    Det är upp till var och en att ta ansvar för sitt eget liv, oavsett kön.

  • Anonym (Ryggradslös)

    Ett bra exempel på hur kravlösa och desperata svenska män är nätdejting eller varför inte studera eländet via ett krogbesök?

  • Anonym (För att...)

    För att kvinnor har blivit mer kräsna, och som en följd av det har män blivit mindre kräsna. Om bägge könen är kräsna blir inga eller väldigt få barn gjorda, så mängden kräsenhet behöver vara någotsånär balanserad och påverkas av andra könets kräsenhet.

    Hur kräsna vi kan vara påverkas främst av utbud, men det finns även andra faktorer givetvis, ideologi, mode osv. men främst utbud.

    I efterkrigstid tex. när en stor del män dött bort, sjunker kvinnors kräsenhet som en sten. Då kan en ärrad åldrad krigsveteran med PTSD få snygga brudar. 

  • Anonym (hulabanula)

    Jag tror att din världsbild är pinsamt skev!

  • Anonym (Kalle)

    De flesta män är verkligen inte kravlösa, Men det finns den drös desperata som nog skulle ligga med vad som helst som har ett hål mellan benen.

  • Anonym (nja)
    Svennemannen256 skrev 2022-04-21 20:09:45 följande:
    Varför är svenska män så kravlösa och desperata?

    Min egen teori är den maktförskjutning som sker mellan könen till kvinnors fördel.


    Vad tror du?


    Vet inte vilka män du mött, så upplever inte jag det. 

    Får vibbar av att du kanske tycker att "alla män ska vara stora, skäggiga, gå med yxan redo över axeln och slå ner alla som irriterar dem, kvinnan ska vara tyst och tacksam över att hon har en sån karlakarl" (ok, jag raljerar, men jag förstår annars inte riktigt varför du skriver din fråga - den gamla stereotypa mansbilden är förhoppningsvis på väg bort). 
    Det betyder dock inte att inte en man kan ställa krav (du skriver heller inte i vilka sammanhang du syftar på utan man får gissa igen - antar du menar i förhållande med en kvinna) 

    Så, med din knapphändiga TS är det svårt att veta hur du tänkte dig att diskussionen skulle bli här i tråden. 

    Din tes att svenska män är kravlösa och desperata är ju en tes som du själv hittat på - det är ingen sanning.
  • Anonym (Ryggradslös)
    Anonym (nja) skrev 2022-04-22 09:41:16 följande:
    Vet inte vilka män du mött, så upplever inte jag det. 

    Får vibbar av att du kanske tycker att "alla män ska vara stora, skäggiga, gå med yxan redo över axeln och slå ner alla som irriterar dem, kvinnan ska vara tyst och tacksam över att hon har en sån karlakarl" (ok, jag raljerar, men jag förstår annars inte riktigt varför du skriver din fråga - den gamla stereotypa mansbilden är förhoppningsvis på väg bort). 
    Det betyder dock inte att inte en man kan ställa krav (du skriver heller inte i vilka sammanhang du syftar på utan man får gissa igen - antar du menar i förhållande med en kvinna) 

    Så, med din knapphändiga TS är det svårt att veta hur du tänkte dig att diskussionen skulle bli här i tråden. 

    Din tes att svenska män är kravlösa och desperata är ju en tes som du själv hittat på - det är ingen sanning.

    Allt går att missförstå om man vill.


    Det är mycket riktigt min tes och uppfattning.

  • Anonym (Ryggradslös)
    Anonym (Kalle) skrev 2022-04-22 09:30:06 följande:

    De flesta män är verkligen inte kravlösa, Men det finns den drös desperata som nog skulle ligga med vad som helst som har ett hål mellan benen.


    Även om det bara rör sig om ett par miljoner svenska män så märks de.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Ryggradslös) skrev 2022-04-22 22:42:33 följande:
    Även om det bara rör sig om ett par miljoner svenska män så märks de.
    Ett par miljoner? You wish? Det är inte bråkdelen så många. Bara i din önskedröm.
  • Anonym (man)
    Anonym (Ryggradslös) skrev 2022-04-22 22:41:13 följande:

    Allt går att missförstå om man vill.


    Det är mycket riktigt min tes och uppfattning.


    Dubbelnick även i denna tråd?
Svar på tråden Varför är svenska män så kravlösa och desperata?