• Fri 22 Apr 2022 06:22
    1854 visningar
    4 svar
    4
    1854

    Upprepade misslyckande ivf

    Finns det någon som varit i samma sits som mig och kan ge tips/råd?

    Jag ska till Marie på fertilitetsplus nästa vecka men blir osäker när jag läser om allas upplevelser. 


    Jag har gjort 4 äggplock, 5 FET och 2 ET av superfina blastocyster men har aldrig nått till ett plus ens. 


    Jag har opererat bort höger äggledare och har dålig passage i vänster så ivf är nog min enda chans. 


    Min klinik tror inte på andra behandlingsr angående immunförsvar eller annat jag läst om så jag får ingen hjälp där mer än att eventuellt sätta in 2 embryo nästa gång istället för 1 som jag gjort varje gång. 


    Jag har gjort hysteroskopi och allt såg fint ut, vi har tagit vanliga prover tex kolla sköldkörtel och annat, allt ser fint ut. 


    Jag ska få ta blodprov för att kolla kromosomer också snart det är dock 3 månader innan man  får reda på något. 
    3 månader känns som en evighet när man försökt i över 3 år. 


     


    Jag är 28 år och läkarna tycker allt ser så fint ut och förstår inte själva hur jag inte kan bli gravid då jag redan bör ha blivit det efter alla behandlingar. Går hos en privat klinik men har endast 1 försök kvar av 5 hela behandningar. 


    Vi sökte hjälp för 3 år sen och det börjar bli påfrestande att aldrig nå till ett plus ens.


    Min sambo är 24 år så därför har vi inte fått hjälp av landstinget utan har fått bekosta allt själv. 


    Finns det någon i samma sits? 


    Nu blev det lite hackigt i texten men hoppas på att någon har mer erfarenhet och kan hjälpa.

  • Svar på tråden Upprepade misslyckande ivf
  • Mon 2 May 2022 21:12
    #1

    Hej! 


    jag har inte påbörjat ivf ännu, men har liknande svårigheter. Min ena äggledare +äggstock opererades bort akut efter att den vred sig. Efter ett år upptäcktes att den andra var blockerad och har därför inget annat val än ivf. Är i 30 års åldern. 

    Har ingen erfarenhet, men du är inte ensam! 

  • Mon 9 May 2022 06:14
    #2
    Hjärta
  • Sat 21 May 2022 08:01
    #3

    Hej 
    har gjort 15 insätt  av 4 ivf 
    har väldigt bra kvalitet på ägg och får oftast blastocyster.
    Har haft utomkved 
    missfall 
    och MA
    Har hållit på i 6 år 
    HopPet måste hållas uppe men det är tufft 

  • Sat 21 May 2022 08:06
    #4

    Sköldkörtel prov kan vara bra att ta mer än en gång för värdet kan hoppa. 


    ♥♥♥
Svar på tråden Upprepade misslyckande ivf