• Sarah2018

    För låg ferritin i v.10

    Jag är i vecka.10 och fick nyligen min prov resultat och jag har för låg ferritin typ18 fast normal HB . Är det någon som hade samma låg nivå av ferritin? Jag är såååå orolig eftersom jag läste att så tiddigt järnbrist orsakar Autism och andra problem hos barnet????. Jag har börjat idag järn tableter men tänker ni att det är sent?

  • Svar på tråden För låg ferritin i v.10
  • Anonym (Inte för att vara sånt)

    Varför är du rädd för autism när lågt värde kan leda till mycket värre saker? Som döden för både dig och bäbisen då ditt hjärta tar stryk av att värdena är låga. Men men jag antar att dom flesta hellre tar ett dött barn än ett barn med autism// en mamma med autism (autism är inget farligt) 

  • Sockerikaffet

    Ditt värde är inte extremt lågt, bara lite (om ditt labb har samma referensvärden som jag är van vid). ta tabletterna så kommer allt bli bra. 

  • Anonym (Hanna)

    Jag har haft betydligt lägre ferritin. Ferritinet är bara järndepåerna. Så länge ditt HB är normalt så fungerar ju kroppen. Mina barn är friska. 

  • Anonym (Samma här)

    Hade 4 i ferritin och ett HB på 92 med sonen har är en frisk och välmående 4 åring idag Glad

Svar på tråden För låg ferritin i v.10