• Anonym (Otrogen?)

    Hans vän är garanterat kär i honom.

    Min sambo har en ny vän sedan 1 år.
    Jag är väldigt säker på att hon är intresserad av honom , de är jätte tydligt på de hon skriver, de umgås lite själv och skriver var dag till varandra.  Jag gillar verkligen inte att han hänger och skriver med en som uttrycker sina starka känslor för honom :( . Han säger bara att de är vänner o bryr sig inte och skriver inget sådant tillbaka. 

  • Svar på tråden Hans vän är garanterat kär i honom.
  • Anonym (jaha)
    Hotelliggaren skrev 2022-04-26 14:17:05 följande:

    Om inte annat är det schysstast mot henne att inte uppmuntra till nåt som han ändå troligen inte vill ha. ....


    Fast å andra sidan är ju hon inte speciellt schysst mot TS heller när hon vill ligga med hennes man...
  • Hotelliggaren
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-26 14:31:51 följande:
    Fast å andra sidan är ju hon inte speciellt schysst mot TS heller när hon vill ligga med hennes man...
    Det ändrar väl inte på nåt? Fortfarande ärligast o bäst att vara rak med henne....
    Typ "Kul att du gillar mig men jag är inte intresserad av mer än vänskap"
  • Anonym (jaha)
    Hotelliggaren skrev 2022-04-26 14:38:12 följande:
    Det ändrar väl inte på nåt? Fortfarande ärligast o bäst att vara rak med henne....
    Typ "Kul att du gillar mig men jag är inte intresserad av mer än vänskap"
    Sant, det var jag som läste tokigt och trodde att du syftade på att TS skulle vara schysst mot henne men såg nu att du syftade på honom. My bad Skål
  • Anonym (Otrogen?)

     Han säger samma. Att han gillar henne som vän och verkar inte fatta att hon är intresserad.  Hon skriver ju verkligen flörtiga saker som jag saknar dig tycker om dig älskar osv. :( . Varför ska han ut med henne o umgås.  Jag stoppar honom inte han bestämmer själv men jag kommer inte acceptera det utan att ev fundera på lämna honom. 

  • Anonym (Mman)
    Anonym (Otrogen?) skrev 2022-04-26 20:15:09 följande:

     Han säger samma. Att han gillar henne som vän och verkar inte fatta att hon är intresserad.  Hon skriver ju verkligen flörtiga saker som jag saknar dig tycker om dig älskar osv. :( . Varför ska han ut med henne o umgås.  Jag stoppar honom inte han bestämmer själv men jag kommer inte acceptera det utan att ev fundera på lämna honom. 


    Utan att avslöja att du snokat i mobilen, går det att konfrontera honom med just det du skriver, att hon saknar och älskar honom? 

    Har du fått den infon av just snokande blir det ju klart svårare. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mman) skrev 2022-04-27 11:36:25 följande:
    Utan att avslöja att du snokat i mobilen, går det att konfrontera honom med just det du skriver, att hon saknar och älskar honom? 

    Har du fått den infon av just snokande blir det ju klart svårare. 
    Eller så skiter TS helt enkelt i vad han tycker om att hon snokat för misstankarna hon haft var ju tydligen befogade?

    Kommer aldrig förstå mig på varför mång gör att snoka när man misstänker fulspel som det värsta i universum, speciellt när ens misstankar var befogade.
    Så jäkla märkligt resonemang... ungefär som att misstänka att din polare snott ditt kreditkort men du får absolut inte kolla i polarens jackficka om den ligger där... det är jätte jätte fult. Du ska såklart vänta tills polaren använt upp hela din kredit och sen göra en polisanmälan istället för annars kränker du ju stackarens personliga integritet och det är så mycket värre än att han snott ditt kreditkort fattar du väl....

    Hade jag sprungit runt och bekräftelserunkat med nån annan brud och gjort min partner misstänksam (med all rätt) så hade jag inte brytt mig ett skvatt om min partner hade snokat i min telefon utan snarare skämmas som en hund. Ger man sig in i leken får man leken tåla...
  • Anonym (Otrogen?)
    Anonym (Mman) skrev 2022-04-27 11:36:25 följande:
    Utan att avslöja att du snokat i mobilen, går det att konfrontera honom med just det du skriver, att hon saknar och älskar honom? 

    Har du fått den infon av just snokande blir det ju klart svårare. 
     Misstanke började eftersom han satt med mobilen med än vanligt och såg att han tog selfie bl. Han sa att de var en vän han chattade med. Var kväll innan sovdags och morgon när han vaknar så var de alltid ett meddelande till den här vännen. Han vet att jag läst lite eftersom jag sa åt honom " hon skriver.... .....och de är flörtigt , fattar du inte de?  Han försvara bara med att nej vi är bara vänner, hon vet att jag har sambo osv. Vi har varit ett par i 10 år och han hittade denna nya vännen för ett år sedan ca..
  • Sceffli

    Jag förstår dig! 
    Om hon uttrycker sig som att hon är kär i honom så behöver han ju ta upp det med henne och fråga. Annars är det inte snällt mot henne eller dig. 
    Berätta för din sambo vad du ser och upplever tycker jag. Var med och umgås med dom, om det är en god vän till honom så är det ju normalt att det blir en vän till dig med. Så brukar det ofta funka. 

  • molly50
    Anonym (Otrogen?) skrev 2022-04-27 12:40:17 följande:
     Misstanke började eftersom han satt med mobilen med än vanligt och såg att han tog selfie bl. Han sa att de var en vän han chattade med. Var kväll innan sovdags och morgon när han vaknar så var de alltid ett meddelande till den här vännen. Han vet att jag läst lite eftersom jag sa åt honom " hon skriver.... .....och de är flörtigt , fattar du inte de?  Han försvara bara med att nej vi är bara vänner, hon vet att jag har sambo osv. Vi har varit ett par i 10 år och han hittade denna nya vännen för ett år sedan ca..
    Jag får en känsla av att han gillar att få den här uppmärksamheten.
    Men om du tycker det känns jobbigt så måste du tala om det för honom.
    Som det är nu så verkar han inte respektera varken dig eller henne då han inte verkar strunta i era känslor.
    Men även hon verkar respektlös om hon vet om dig och ändå flirtar med din sambo.
    Jag tror att om du inte vill att detta ska fortsätta så måste du nog säga det till honom.
    Kanske även berätta om dina tankar på att lämna om det fortsätter.
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2022-04-27 13:20:14 följande:
    Jag får en känsla av att han gillar att få den här uppmärksamheten.
    Men om du tycker det känns jobbigt så måste du tala om det för honom.
    Som det är nu så verkar han inte respektera varken dig eller henne då han inte verkar strunta i era känslor.
    Men även hon verkar respektlös om hon vet om dig och ändå flirtar med din sambo.
    Jag tror att om du inte vill att detta ska fortsätta så måste du nog säga det till honom.
    Kanske även berätta om dina tankar på att lämna om det fortsätter.
    +1
  • Anonym (Otrogen?)

    Nu har de gått lite tid.Han visade upp ett medelande där han skrev åt henne att de bara är vänner. Känns lite bättre nu men de vill fortfarande ses och dom chattar var dag. Har svårt att smälta detta ändå. 

  • Anonym (Uach)

    Han bygger helt öppet upp en relation med sin nyfunna vän. Han har dig kvar som säkerhet ifall han upptäcker att den här s.k "vännen" inte är något att ha i längden eller väntar på att du ska tröttna och göra slut så han slipper vara den som lämnar.
    Vem är så upptagen av sin kompis att det första man gör när man slår upp ögonen på morgonen är att kolla telefonen och skicka ett meddelande till denne? JO, den som är kär. När du lämnar denna man kommer det inte ens ta en halv dag innan han blir ett par med sin nya "vän". 

Svar på tråden Hans vän är garanterat kär i honom.