• Anonym (Anja)

Ägglossning eller har den redan varit?

För 3 dagar sedan fick jag genomskinliga flytningar och värk på sidorna. Äl-stickorna visade negativt. Igår natt vaknade jag av grov smärta på höger äggstock, två gånger. Smärtan är betydligt svagade igår/idag och har fortvarande negativt ägglossningtest. Känt mig varm senaste veckan. Vad kan detta betyda? Kan jag ha haft ägglossning även om testerna var negativa? 

• Svar på tråden Ägglossning eller har den redan varit?
  • Anonym (Lurigt)

Ja, man kan ha äl fast äl-testet visar negativt. Vissa kvinnor har så kort stegring att de missar det och andra får aldrig positivt fast de har äl. Och det gäller åt andra hållet också- man kan få positivt äl-test utan att ha äl.

• Anonym (Anja)
    Anonym (Lurigt) skrev 2022-04-24 15:57:13 följande:

Ja, man kan ha äl fast äl-testet visar negativt. Vissa kvinnor har så kort stegring att de missar det och andra får aldrig positivt fast de har äl. Och det gäller åt andra hållet också- man kan få positivt äl-test utan att ha äl.

Där ser man. Sen igår är äl-testerna nästan helt blanka, så kunde ha missat stegringen, men tog tester flera gånger under dagen men möjligt att missa den endå? 
  • Anonym (Lurigt)
    Anonym (Anja) skrev 2022-04-24 20:22:45 följande:
    Där ser man. Sen igår är äl-testerna nästan helt blanka, så kunde ha missat stegringen, men tog tester flera gånger under dagen men möjligt att missa den endå? 
    Du kan vara en sån där det inte ger utslag. Du började inte testa för sent då? Egentligen kvittar det med test om ni bara sexar på ändå under äl-veckan.
Svar på tråden Ägglossning eller har den redan varit?