• Sun 24 Apr 2022 16:39
    6436 visningar
    8 svar
    8
    6436

    Gravid trots mensliknande blödning och inga symtom?

    Hej! 


    Min sambo och jag har velat få barn under över ett års tid, men jag hade inte någon ÄL på flera månader efter att jag slutade Med p-piller. tillslut fick jag ÄL i dec förra året och blev då gravid, som tyvärr slutade i MA i v11. Runt den 29e mars fick jag ÄL igen efter mitt MA, men testade negativt ÄL+10 och sedan kom molvärk under några dagar och en relativt sparsam "mens" utan klumpa i ca 3-4 dagar typ ÄL+11. 


    Dock började jag med ÄL test på CD8 och till min förvåning var de redan väldigt positiva, mycket starkare streck än kontrollstrecket. Dock hade jag inga ÄL-flytningar så jag fortsätta testa med ÄL test och fick positivt 8 dagar i rad. Min temp har också varit konstig och legat över coverline enda sedan förra ÄL. Har inga symtom på graviditet förutom möjligen humörsvängningar, men tänkte ändå att jag ville utesluta möjligheten så testade både digitalt och fick streck. CB visade då gravid 3+ och den andra stickan en streck som är mycket starkare än kontroll. Enligt NC är jag då gravid i 5+5.

    Är väldigt orolig iom mitt MA och känns olustigt att jag både har blött och nu inte har symtom? Förra graviditet hade jag ömma bröst och kräktes redan i v4. Men hade det varit MF hade väl inte testen fortfarande varit så starka? Bifogar min kurva också. Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Gravid trots mensliknande blödning och inga symtom?
  • Anonym (Hmm)
    Sun 24 Apr 2022 18:55
    #1

    Det jag tycker är konstigt är att du har ägglossning på cd 1! Har jag aldrig hört förr. Cd 1 brukar vara första mensdagen....

  • Sun 24 Apr 2022 19:05
    #2

    Det enda som kan ge klart besked är ett VUL v.8.

  • Sun 24 Apr 2022 19:10
    #3

    Som snart till #1 så ställer NC om till graviditet när man fått positivt grav test och räknar då ÄL dagen som första dag på graviditeten 

  • Sun 24 Apr 2022 19:13
    #4

    #jag är bara jag

    Ja förstår det, men är så oroligt iom att jag har ett MA i bagaget och nu inte vetat om min graviditet så jag har levt på som vanligt. Samt att blödningen oroar mig också och bristen på symtom. Så ville bara höra om någon hade en liknande historia som slutat bra. 

  • Sun 24 Apr 2022 21:33
    #5
    LillaSam skrev 2022-04-24 19:13:08 följande:
    #jag är bara jag

    Ja förstår det, men är så oroligt iom att jag har ett MA i bagaget och nu inte vetat om min graviditet så jag har levt på som vanligt. Samt att blödningen oroar mig också och bristen på symtom. Så ville bara höra om någon hade en liknande historia som slutat bra. 
    Vare sig att leva som vanligt, blödningar eller brist på symptom är nåt som per automatik måste inge oro. Jag tex blödde mycket v.7 och det gick bra. Många lever som vanligt eftersom de helt enkelt blir oplanerat gravida och det går bra. Vissa har knappt symptom alls, kanske först på slutet. Därmed inte sagt att jag inte förstår oron. Jag hade 4 m.f före jag fick barn och andades ut först när h*n föddes levande.
    Hög temp, inga klumpar i blodet och 3+ på test är allt positivt tycker jag. Jag håller en tumme! {#emotions_dlg.flower}
  • Mon 25 Apr 2022 06:00
    #6
    Jag är bara jag skrev 2022-04-24 21:33:47 följande:
    Vare sig att leva som vanligt, blödningar eller brist på symptom är nåt som per automatik måste inge oro. Jag tex blödde mycket v.7 och det gick bra. Många lever som vanligt eftersom de helt enkelt blir oplanerat gravida och det går bra. Vissa har knappt symptom alls, kanske först på slutet. Därmed inte sagt att jag inte förstår oron. Jag hade 4 m.f före jag fick barn och andades ut först när h*n föddes levande.
    Hög temp, inga klumpar i blodet och 3+ på test är allt positivt tycker jag. Jag håller en tumme! {#emotions_dlg.flower}
    Tack för ditt fina peppande. Jag får försöka hålla ut i några veckor så får vi hoppas på det bästa!
  • Anonym (Allts­å fel)
    Mon 25 Apr 2022 06:55
    #7

    Bara för att du inte blöder klumpar så betyder inte det att allt är bra! Men om du inte har graviditeter att jemför med så kan ju ingen i familjeliv säga vad det handlar om. Mitt senaste ma så fick jag inga symptom fast jag annars har hyperremessis. Blödde från vecka 6-10 och i vecka 10 kom fostret ut. Va på vul i vecka 8+3 och den levde då i vecka 9+3 va den död. Men jag visste hela tiden att den skulle dö. Vecka 10+0 kom klumparna. Alltså en hel månad med klump fria blödningar där folk peppade mig att det skulle gå bra. Vill du veta hur det verkligen står till så är det ultraljud I 9+0 du ska sattsa på för då har moderkakan fäst. 

  • Mon 25 Apr 2022 07:24
    #8
    Anonym (Alltså fel) skrev 2022-04-25 06:55:52 följande:

    Bara för att du inte blöder klumpar så betyder inte det att allt är bra! Men om du inte har graviditeter att jemför med så kan ju ingen i familjeliv säga vad det handlar om. Mitt senaste ma så fick jag inga symptom fast jag annars har hyperremessis. Blödde från vecka 6-10 och i vecka 10 kom fostret ut. Va på vul i vecka 8+3 och den levde då i vecka 9+3 va den död. Men jag visste hela tiden att den skulle dö. Vecka 10+0 kom klumparna. Alltså en hel månad med klump fria blödningar där folk peppade mig att det skulle gå bra. Vill du veta hur det verkligen står till så är det ultraljud I 9+0 du ska sattsa på för då har moderkakan fäst. 


    Hej, nej det är jag väldigt medveten om. Nu varade min blödning bara i 3 ish dagar för ca 2 veckor sedan och grav testen säger 3+ veckor nu. Så det känns som ett tecken att det i alla fall inte var ett missfall som skedde för 2 veckor sedan. Under min förra graviditet så mådde jag väldigt illa från typ vecka 4 men det slutade tyvärr i MA, så oavsett symtom kan det både gå bra och dåligt.
Svar på tråden Gravid trots mensliknande blödning och inga symtom?