• student777

    Kan jag bli gravid efter ljumskbråcks-operation när jag var 11/13 år?

    Hej folket!

    Jag blev opererad av ljumskbråck (båda sidorna) när jag var 11 år och 13 år. Idag är jag en ung kvinna och planerar att bli mamma en dag. Jag vill skaffa barn mer än allt och undrar om mina operationer hade varit ett förhinder eller har en koppling till äggstockarna? Jag undrar om någon i min sits blivit gravid? Bör jag kolla upp det med en BM?


    Tacksam för svar Hjärta

  • Svar på tråden Kan jag bli gravid efter ljumskbråcks-operation när jag var 11/13 år?
  • Anonym (M)
    student777 skrev 2022-04-26 01:41:16 följande:
    Kan jag bli gravid efter ljumskbråcks-operation när jag var 11/13 år?

    Hej folket!

    Jag blev opererad av ljumskbråck (båda sidorna) när jag var 11 år och 13 år. Idag är jag en ung kvinna och planerar att bli mamma en dag. Jag vill skaffa barn mer än allt och undrar om mina operationer hade varit ett förhinder eller har en koppling till äggstockarna? Jag undrar om någon i min sits blivit gravid? Bör jag kolla upp det med en BM?


    Tacksam för svar  // Hjärta


    Ljumskbrock är väl väldigt ovanligt hos kvinnor annat än om de har fött många barn? 


    Hos män är det vanligt pga att testiklarna vandrar men det är ju en rätt ytlig operation så jag har svårt att tänka mig att det skulle påverka äggstockarna. Men eftersom det är ovanligt hos unga kvinnor skulle jag ändå kolla med bm så hon kan kolla i din journal vad orsaken var? 

Svar på tråden Kan jag bli gravid efter ljumskbråcks-operation när jag var 11/13 år?