• gingerF

    Claerblue ägglossningstest har visat positivt 3 ggr med ca 4-5 dagars mellanrum?

    Som rubriken lyder. Detta är första cykeln jag använder dessa test och har nu fått fast glad gubbe med flera dagars mellanrum? Hur ska man tolka det undrar jag såklart! Har lite svårt att hitta äl då jag diffar flera veckor varje månad. 
    Nån som står på en massa erfarenhet gällande dessa tester som kanske kan förklara varför dom visar positivt så många gånger? Blir ju förvirrad och lite stressad!

  • Svar på tråden Claerblue ägglossningstest har visat positivt 3 ggr med ca 4-5 dagars mellanrum?
  • Jag är bara jag

    Har du oregelbunden mens och långa cykler? I så fall kan det tyda på PCO eller i vart fall problem med äl. Då kan det hända att kroppen försöker ägglossa med misslyckas och då försöker den igen. PCO i sig kan ge positiva äl-test mest hela tiden utan att man har äl öht.

  • gingerF
    Jag är bara jag skrev 2022-04-27 15:05:06 följande:

    Har du oregelbunden mens och långa cykler? I så fall kan det tyda på PCO eller i vart fall problem med äl. Då kan det hända att kroppen försöker ägglossa med misslyckas och då försöker den igen. PCO i sig kan ge positiva äl-test mest hela tiden utan att man har äl öht.


    Medellängden på mina cykler är 36 dagar, men kan ibland diffa mellan 28-45 dagar. Har alltid haft så men dom förra 2 gångerna jag försökt lokalisera äl var det inga problem, hade stickor som gav fin stegring och blev gravid på första försöket båda gångerna. Nu var det iof ett antal år sedan så kanske att det blivit problem med äl med tiden?
  • gingerF

    Kan tillägga att jag testade med sticka idag också, och det var negativt, så nu vet jag inte hur mycket jag litar på clearblues tester

  • Tapatio

    Jag har ingen erfarenhet med cykler som varierar så mycket, men har du provat känna dina flytningar i samband med testerna? 

  • gingerF
    Tapatio skrev 2022-04-27 16:08:31 följande:

    Jag har ingen erfarenhet med cykler som varierar så mycket, men har du provat känna dina flytningar i samband med testerna? 


    Det har jag, de har varit som rå äggvita i några dagar nu
  • Jag är bara jag

    Jag skulle tro att du med tanke på dina långa cykler och oregelbundna mens har utebliven äl ibland. Cykler över 40 dagar är oftast äl-lösa. Det är ju dessutom nästan omöjligt att veta om du får äl dag 14 eller dag 30 och testa så många dagar är jobbigt. Skippa testen och sexa bara på istället.

  • gingerF
    Jag är bara jag skrev 2022-04-27 16:19:54 följande:

    Jag skulle tro att du med tanke på dina långa cykler och oregelbundna mens har utebliven äl ibland. Cykler över 40 dagar är oftast äl-lösa. Det är ju dessutom nästan omöjligt att veta om du får äl dag 14 eller dag 30 och testa så många dagar är jobbigt. Skippa testen och sexa bara på istället.


    Jo, nåt sånt får det bli! Blir ju inte lättare av att få positiva äl-test var 5 dag heller 
Svar på tråden Claerblue ägglossningstest har visat positivt 3 ggr med ca 4-5 dagars mellanrum?