• Bueno

    Opererat bort anala hudflikar

    Någon med erfarenhet som vet om detta är normalt? 
    Op i måndags, onsdag nu - skurit bort en rejäl bit överflödig hud efter en gigantiska hemorrojder från tidigare graviditet. Området där huden är borta är svullet blodigt knöligt och stort som en jordgubbe. Buktar alltså ut, är det normal? Såret lämnas ju öppet, sys inte ihop men hur i hela friden ska denna knöl försvinna och huden växa tillbaka? Jäkligt svårt att hålla rent efter nr 2, måste såklart tvätta av med vatten i duschen. Går på starka smärtstillande. Blöder från stället.
    Har pratat med läkare som säger att man kan se ut som en babian rumpa där bak tills det läkt men såhär vette fan.

  • Svar på tråden Opererat bort anala hudflikar
  • Shoegal

    Hej, 
    jag gjorde en likadan operation för ett par månader sedan och jag var precis som du otroligt svullen första dagarna men sedan gick det ner :) Idag är det helt läkt och jag är så glad att jag gjorde operationen trots den smärta det innebar då. 

  • Anonym (anallover)
    Shoegal skrev 2022-04-27 21:52:34 följande:

    Hej, 
    jag gjorde en likadan operation för ett par månader sedan och jag var precis som du otroligt svullen första dagarna men sedan gick det ner :) Idag är det helt läkt och jag är så glad att jag gjorde operationen trots den smärta det innebar då. 


    kan du ha (om du nu har det) analsex efter en sådan operation (inte direkt, tänker mest efter att såret har läkt)? 
  • Bueno
    Shoegal skrev 2022-04-27 21:52:34 följande:

    Hej, 
    jag gjorde en likadan operation för ett par månader sedan och jag var precis som du otroligt svullen första dagarna men sedan gick det ner :) Idag är det helt läkt och jag är så glad att jag gjorde operationen trots den smärta det innebar då. 


    Hur har det hjälpt dig då? Estetiskt snyggare? Mindre problem med hemorrojder? Hade du också ett bulligt köttsår som stack ut, i början? Blir det "platt" sen?
    Hoppfull
  • Bueno
    Anonym (anallover) skrev 2022-04-27 21:55:43 följande:
    kan du ha (om du nu har det) analsex efter en sådan operation (inte direkt, tänker mest efter att såret har läkt)? 
    Gud vad läskigt tanken skrämmer mig att såret ska gå upp, att man är mer tunn hudad där kanske eller spricker på något sätt. Säkert inte alls så man får nog bara vänta ett bra tag innan det läkt.
Svar på tråden Opererat bort anala hudflikar